Testul de azi a avut loc intr-o frumoasa zi de iarna. Chiar daca am avut parte de soare cu dintii, m-am bucurat pentru acel cer senin, soare din plin si linistea unui weekend petrecut departe de nebunia cotidiana.
In urma cu ceva vreme am povestit despre aventura petrecuta la malul marii alaturi de Ford Ranger, fiul cel dur al producatorului American. Atunci imi aduc aminte ca am fost impresionat de veleitatile offroad ale inculpatului, dar si de o autonomie foarte buna pentru un monstru de un asa calibru.
Astazi povestim despre varianta Limited a arhicunoscutului Ford Ranger.
Limited inseama ca aveti in fata cel mai echipat Ranger disponibil in gama celor de la Ford. Fie ca discutam despre aspectul exterior, unde avem bare spate(roll cage) si grila cromate, fie ca discutam despre pielea de la interior, Ranger le are pe toate.
Vreau sa trec peste detaliile exerioare(cunoscute de toata lumea) si sa detaliez cateva aspecte din habitaclu. Asa cum spuneam, am avut in test varianta Limited, asa ca interiorul a beneficiat de cateva detalii placute. Chiar daca pe alte masini, pielea regasita pe scaune sau climatizarea automata pe 2 zone sunt lucruri normale, pe Ranger sunt “cirese pe tort”. Pe langa acestea m-am mai bucurat de o cutie automata cu 6 rapoarte.
Nu stiu daca va aduceti aminte, dar lipsa acestei cutii automate a fost regretul cel mai mare la prima intalnire cu inculpatul. Ranger este mare si potent in offroad, iar in opinia mea este pacat sa nu-l configurezi cu o cutie automata. Avantajul acesteia se resimte cel mai bine pe teren accidentat, dar si atunci cand esti nevoit sa traversezi un oras intreg pentru a ajunge la ferma de la tara.
Ranger este inalt, masoara 1.8 m inaltime, iar imediat ce te vei catara in interiorul sau te vei simti ca un adevarat “rege al soselelor”. Datorita pozitiei la volan, vizibilitatea este foarte buna, iar orice obstacol pe care vei incerca sa-l treci ti se va parea floare la ureche.
Materialele interioare sunt rezistente, plasticele desi tari sunt placute la atingere, iar comenzile sunt intuitive.
Directia specifica Ford ajuta enorm atat in mediul urban cat si in offroad. Ranger este ascultator, se catara peste tot unde i se porunceste, iar in afara soselelor se simte in largul sau. Chiar daca pe asfalt suspensiile spate cu arcuri foi sunt cam rigide si dure, abia in offroad iti dai seama cat de bune sunt.
Bena, menita sa fie abuzata si incarcata pana la refuz, te va ajuta sa cari orice iti trece prin minte, dar te sfatuiesc sa pastrezi o limita a decentei.
Abuzat, accelerat, testat si laudat, Ranger mi-a indicat un
consum mediu de 10,2 l, detaliu care mi s-a parut extraordinar in conditiile date.
Varianta de baza, 2.2 TDCI cu tractiune spate si cutie manuala costa 24,700 euro cu TVA si ajunge la 36,300 euro cu TVA pentru varianta din test, 2.2 TDCI 150 cp si cutie automata(LIMITED).
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook