Imi aduc aminte cu placere de momentele copilariei, atunci cand tot ce ma inconjura mi se parea imens. Fie ca ma uitam la obiectele din casa, masinile de pe strada sau pur si simplu la oamenii din jur, cu totii mi se pareau niste uriasi. Sentimentul trait de-a lungul testului de azi, m-a facut sa-mi aduc aminte de acele vremuri si sa ma faca dornic sa va povestesc.
Am avut placerea sa conduc si sa ma minunez de dimensiunile lui Ford Ranger, modelul de casa al producatorului american. Ranger este pur si simplu impunator, poate nu atat de mult prin design, cat prin dimensiunile si felul cum se prezinta. Am avut in fata o caroseerie lunga de 5,35m si inalta de 1,81m.
Nu pot spune ca m-am indragostit de formele lui Ranger, iar acesta nici nu a fost gandit si proiectat, sa intoarca capete si sa franga inimi. Ranger este un adevarat pick-up, menit sa fie chinuit, “bagat” si fortat pe cele mai aprige trasee.
Formele patratoase, liniile drepte si elementele caroseriei, sunt menite sa infrunte conditii aprige si sa te duca in locuri unde un SUV nu s-ar descurca.
Interiorul este si el cioplit sa fie practic, cu materiale rezistente la uzura, cu plastice tari, facute sa nu te lase balta cand ti-e lumea mai draga. Locurile pentru depozitat sunt si ele multe si spatioase. Avand la dispozitie un Ford Ranger XLT Double Cab, am putut sa-mi iau cativa amici si pe bancheta din spate. Nu au avut parte de cea mai confortabila calatorie a vietii lor, dar bancheta si-a servit scopul.
Cel mai mare minus resimtit a fost cel al lipsei portbagajului. Un portbagaj acoperit ar fi fost o cu totul alta abordare. Ranger in varianta “descoperita” are ca scop caratul si transportatul cam a orice iti trece prin cap si orice se potriveste in imensa bena.
La volanul lui Ranger, soferul se va simti ca un adevarat rege. Pozitia inalta, parbrizul imens, cat si ergonomia interiorului te ajuta sa conduci in conditii optime.
Ford Ranger poate fi comandat in doua variante de motorizare, 3.2 litri si 200 cp sau 2.2 litri si 155cp. Eu am avut la dispozitie cea de-a doua varianta, nu intamplator si cea mai vanduta. Cutia de viteze manuala, cu sase rapoarte este etajata scurt, detaliu apreciat de sofer atat la drum intins, cat si pe teren accidentat.
Ranger nu dispune de un motor rafinat, dar varianta condusa este faurita in asa fel incat, cuplul motor de 375 Nm isi face treaba si misca cele 2,1 tone.
Consumul mediu pe care am reusit sa-l inregistrez este de 10,5l, unul cat se poate de decent pentru un asemenea “buldozer”.
Pentru cei care doresc sa conduca un adevarat Hercule, un autoturism care nu se va da in laturi de la nici o incercare, pentru cei care poposesc mai mult in offroad decat pe sosele, pentru aceia va recomand Ford Ranger.
Poate fi al dumneavoastra pentru 33.500 euro cu TVA in echiparea de astazi.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook