Honda Civic Type R
Scris de green pe 14-08-2007
Linia agresivã, forma aerodinamicã şi exclusivistã, interior ce aminteşte de filmele ştiinţifico-fantastice şi cei 200 cai putere ai potentului motor de 2.0 litri I-VTEC. Aşa se prezintã noua Honda Civic Type-R: versiunea de rally-uri a binecunoscutei compacte.
Vechea versiune de Honda Civic a fost îndelung criticatã pentru personalitatea ştearsã şi pentru banalitatea formelor. Se pare cã designerii Honda au pus mare preþ pe aceste critici şi au conceput o maşinã care nu are nimic în comun cu atribute precum „banalã“ sau „ştearsã“. Aceastã maşina ARE ATITUDINE. Este o bestie pe patru roţi care, fie cã îţi place sau ţi se pare dezgustãtoare, nu te lasã indiferent când o vezi pe stradã.
În timp ce este la fel de plãcutã la condus ca şi vechea Civic Type-R, aceastã nou-lansatã versiune este o „supercompactã“ cu un nivel al confortului mãrit, cu elemente stilistice integrate şi un control sporit.
Noul Civic Type R este pus în mişcare de acelaşi motor aspirat pe benzinã de 2.0 litri DOHC i-VTEC, care a fost substanţial modifcat, prin folosirea unui sistem de acceleraþie drive-by-wire. Pânã la turaţii de 5.200 rot/min, este blândã, apoi prin deschiderea electronicã a tuturor valvelor îşi aratã temperamentul coleric, urcând foarte rapid la „cota 8000“ (rotaţii/minut) unde apare zona roşie a turometrului. Urletul care acompaniazã aceastã dezlãnţuire a motorului este parcã acelaşi cu al unei motociclete de vitezã Honda, şi este asigurat de evacuarea sport cu 2 eşapamente triunghiulare. Pentru a ajunge la viteza de 100 de km/h nu trebuie decât sã apeşi acceleraţia şi sã numeri pânã la 1...2...3...4...5...6,6 secunde. Ar ajuta sã îţi pui şi centura de siguranţã. Simplu, nu? Viteza maximã este de 235km/h, destul de puţin în comparaţie cu versiunile sport ale compactelor celorlalţi producãtori. Comportamentul de drum al acestei Honda este ireproşabil: direcţia de o precizie matematicã, suspensia şi jantele de 18 cu pneuri late de 225/40 „împãmânteazã“ bine caroseria, care nu dã semne de pierdere a controlului.
La exterior Honda aratã ca „buburuza rãzboinicã“. Privirea este ameninţãtoare, un adevãrat coşmar pentru compactele rivale. Grila frontalã este centratã de sigla sport caracteristicã: H-ul pe fundal roşu aprins. H-ul de la Honda. Hooooondaaaaa! Pragurile sunt evazate, bara faţã şi-a încastrat douã proiectoare triunghiulare, iar luneta este dotatã cu o frumuseţe de eleron exact în centrul câmpului vizual al şoferului. Nu vezi mare lucru în lunetã, dar la viteze mari nici nu ai nevoie.
Interiorul m-a fãcut sã mã simt ca într-un magazin cu electronice de ultimã generaţie: gadget-uri, joystick-uri, display-uri inovatoare şi lumini ambientale. De îndatã ce am vãzut volanul am declarat cã este cel mai frumos creat vreodatã. Alegerea aluminiului pentru mãciulia schimbãtorului de viteze este de senzaţie, dar şi pentru pedalele sport. Scaunul îmbrãcat în piele alcantara cusutã cu aţã roşie te ţine fix ca „într-o gãleatã“ (în sensul bun al expresiei). Încã un lucru care m-a suprins la interior este izolarea fonicã şi calitatea materialelor demne de o limuzinã de lux. Cunoscãtorii pot afirma dezamãgiţi cã nu s-a mai pãstrat nimic din interiorul spartan al maşinilor de rally-uri şi cã s-a GTI-zat prea mult actualul model. Pentru aceştia Honda propune varianta hard-core fãrã aer condiţionat şi sistem audio. Fiind cel mai sportiv model al gamei, Type-R-ul îşi câştigã o plãcuţã individualizatã cu numãrul de serie, plasatã chiar lângã schimbãtorul de viteze.
Vezi galeria de imagini cu Honda Civic Type R de la test-drive-ul facut de echipa AUTOspot
Concluzii:
Rivalele compacte au respirat pânã acum liniştite, dar, odatã cu lansarea Civic-ului Type-R, coşmarul lor a început. Ca şi într-o cursã de atletism în care toţi se dopeazã, vezi aici cazul sistemelor turbo din ce în ce mai folosite, Honda vine cu o putere nativã a motorului natural-aspirat, care îl recomandã ca favorit la start.
Date tehnice:
Motorizare: i-VTEC 1998 cmc
Carburant: benzinã
Putere max: 200/7800 (CP/rpm)
Cuplu max: 193/5600 (Nm/rpm)
Cutie de viteze: manualã 6 trepte
Transmisie: faţã
Volum portbagaj: 485 l
Masã proprie: 1338 kg
Acceleraţie 0-100km/g: 6,6 s
Vitezã maximã: 235 km/h
Consum la 100 km: 12,7/7/9,1
(urban/extra/mixt)
Preţ DDP (model testat):
21.480 Euro - fãrã TVA
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook
8 comentarii. Posteaza un comentariu
despre type-r Scris de Anonimus pe 22-03-2009 09:09
CIVIC TYPE R
GARANTIE 3 ANI IN LIMITA A 100 000 KM
2.0 I-VTEC
MOTORIZARE
Tip motor 2.0 Petrol
Cilindree 1998
Putere maxima(cp/rpm) 200 / 7800
Moment maxim(Nm/rpm) 193 / 5600
Tipul combustibilului Benzina
PERFORMANTA
Viteza maxima(km/h) 235
Acceleratie 0-100 km/h(sec) 6,6
CONSUM
Consum urban(l/100km) 12,7
Consum extra-urban(l/100km) 7
Consum combinat(l/100km) 9,1
CO2(g/km) 215
TRANSMISIE
6 trepte-manual X
MASE SI CAPACITATI
Capacitate rezervor (litri) 50
Masa proprie (kg) 1338
Masa maxima suport bagaje 45
Capacitate portbagaj 485
JANTE SI ANVELOPE
Dimensiuni jante aliaj 18” 18X7 1/2j J
SISTEM DE DIRECTIE
Servodirectie asistata electric X
Servodirectie asistata hidraulic ---
SIGURANTA
Airbag frontal sofer/pasager X
Airbag lateral sofer/pasager X
Airbag cortina fata si spate X
Centuri de siguranta fata cu pre-tensionare X
Centuri de siguranta x4 cu 3 puncte de prindere X
Sistem ISOFIX prindere scaun copil X
Sistem anti-blocare roti(ABS) la franare X
Distributie electronica a fortei de franare (EBD) X
Asistarea la franarea de urgenta (EBA) X
Bare de protectie laterale incorporate in usi X
Sistem protectie pieton la impact X
Controlul stabilitatii si tractiunii (VSA) X
Lampa suplimentara stop frana X
Clapeta acceleratie cu comanda electrica (Drive By Wire) X
SISTEM FRANARE
Disc fata ventilat X
Discuri frana spate X
Sistem de franare servoasistat X
SECURITATE
Sistem de alarma X
Imobilizator electronic pornire motor X
Inchidere centralizata cu telecomanda pe cheie X
Confirmare luminoasa inchidere masina X
Imobilizator electronic motor incorporat in cheie X
Nr.identificare vizibil din exterior X
EXTERIOR
Carcase oglinzi in culoarea caroseriei X
Oglinzii reglabile electric si incalzite X
Manere usi cromate X
Oglinzi pliabil electric X
Antena integrata in luneta X
Lampi semnalizare integrate in oglinzi externe X
Stergatoare cu temporizator X
Proiectoare ceata X
Lungime (mm) 4270
Latime (mm) 1785
Inaltime (mm) 1445
Antena radio pe plafon X
Eleron hayon, in culoarea caroseriei X
Faruri Xenon (HID) cu senzori de lumina X
Pachet sport Type R in culoarea caroseriei (spoiler fata, spoiler spate, praguri, eleron luneta) X
Teava de esapament cromata, dubla X
CONFORT
Climatizare cu reglaj automat, X
Iluminare bord - integral rosu X
Volan cu reglaj in profunzime si inaltime X
Geamuri electrice fata X
Spalator faruri X
Reglaj faruri din interior X
Suport picor stang aluminiu X
Volan multifunctional imbracat in piele X
Scrumiera X
Parasolar pasager cu oglinda cu capac de protectie X
Cleme ancorare in portbagaj X
Plafoniera fata X
Iluminare portbagaj X
Panou actionare geamuri iluminat X
Bricheta X
SCAUNE
Pachet Alcantara Scaune X
Reglaj manual scaun pasager X
Scaun sofer rabatabil cu memorie X
Scaun pasager rabatabil cu memorie X
Scaune spate rabatabile 60:40 X
Scaun sofer reglabil pe inaltime X
Centuri de siguranta spate x 2 cu 3 puncte de prindere X
SISTEM AUDIO
Radio CD cu MP3 X
Difuzoare fata / spate 17 cm X
Boxe Tweeter X
Comenzi audio pe volan,iluminate X
X -STANDARD
--- NU ESTE DISPONIBIL
Scris de TOMMY pe 19-03-2009 23:58
am si eu un type r din 2004 e bun si asta ..dar parca tot mai tare e modelu asta nou...o cumpar...
masina mea preferata.... Scris de Anonim pe 19-03-2009 23:56
va spun ca merita...si styu cum e sa mergi cu ea la 260 km/h in germania...ia moolt mai moolt de 235 km/h,,,merita ...ducetiva la drive test
honda Scris de iulia pe 16-09-2008 17:24
ce sa zic...o cumpar!!!
type-r Scris de fancivic28 pe 08-06-2008 11:08
type-r este o masina cu numeroase dotari si multe performante.este destul de scumpa adica 27346.Oare pana in ce an mai rezista acest model type-r?
ffffff tare Scris de dragos pe 17-10-2007 20:51
fratilor eu abea ce-mi achizitionat un type r hard-core, si nu am cuvinte, de cand am fost la test drive, nu mai mi-a placut nici o alta masina...este intr-un mare fel...masina asta se piloteaza nu se conduce...
P.S. nu se fabrica cu cutie automata
honda Scris de Anonim pe 06-10-2007 11:33
cat costa versiunea honda civic type-r cu dotari optionale?adica faruri de ceata boxe cd cu mp3?
Scris de Anonim pe 28-08-2007 20:31
am si eu o intreabre ... exista cutie de viteza automata la modelul acesta ?
Posteaza un comentariu
|
SFATUL ZILEI:
Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!
HOT STUFF
vezi si alte informatii importante
ANUNTURI SECOND HAND
FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI
Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!
Ultimele mesaje:
Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audiscris de victor56 pe 18 Oct, 10:34
Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoarescris de victor56 pe 23 Aug, 12:30
Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDIscris de victor56 pe 15 Nov, 12:25
REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTIscris de victor56 pe 30 Mar, 10:46
Service auto Bucurestiscris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47
Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seatscris de victor56 pe 07 Jul, 11:17
Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCIscris de victor56 pe 23 Apr, 09:12
Jante din aliaj si tabla - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Anvelope de vara si iarna - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22
scrie pe forum
|