Traim intr-o lume in care marimea conteaza, de fapt, de cele mai multe ori marimea conteaza. Ne place sa ne laudam cu cea mai mare casa, cea mai mare masina, cea mai mare palarie, iar enumerarea ar putea continua la nesfarsit.
Revenind “acolo unde ne doare” la domeniul auto, romanului ii place sa posede lucruri mari, implicit masini mari.
In testul de azi testam o masina mara, poate nu cea mai mare de pe piata, dar cu siguranta una care te face sa te simti “ca faci parte din problema”.
Exterior
Honda CR-V este o varianta potrivita pentru cei care s-au plictisit sa faca parte din turma. Ajuns la ce-a de-a patra generatie, construit incepand cu 1995, modelul japonez vine in intampinarea clientului cu un aer proaspat si usor sportiv.
Aliniat la noile tranduri ale marcii, CR-V iti atrage atentia cu farurile mari, alungite mult pe aripi, cu o forma “lichida” care se pierde in grila radiatorului. Cum ne asteptam, beneficieaza de tehnologie LED pentru luminile de zi, acest detaliu facandu-le cu adevarat interesante si captivante.
Privit din lateral, cu ale sale forme alungite, japonezul tradeaza o eleganta aparte. Iti atrage atentia prin fluiditatea caroseriei, forma care coboara spre partea posterioara, ducadu-te cu gandul la o masina sportiva. Chiar daca nu este foarte lung pe hartie(4,57 m), datorita formei caroseriei imprima imaginea unui SUV cu adevarat imens.
Spatele samuraiului poate fi considerat anost, dar se integreaza perfect in designul general. Forma curbata a portbagajului a fost gandita mai mult din punct de vedere practic, decat estetic, dar cu siguranta va fi indragita de catre fanii marcii.
Alaturi de aspectul special al jantelor, conturul geamurilor imbracat in crom si barele tranversale regasite pe plafon, toate aceste elemente fac din CR-V un SUV cu adevarat elegant.
Interior
De indata ce apuci sa descoperi interiorul japonezului, creierul iti transmite doua impulsuri bine definite. Explic!
Pe de-o parte esti incantat si multumit de calitatea materialelor, de felul in care se simte fiecare buton sau comanda atinsa, cat de confortabila este pielea de pe scaune sau cat de spatios este habitaclul. Iar in antiteza cu aceste trairi, te gandesti ca ar fi fost loc de mai mult “SF”.
Interiorul lui CR-V duce lipsa de acea scanteie, acea “stralucire” a anului 2013. Nu vreau sa fiu inteles gresit, totul este la locul lui, fiecare comanda se acceseaza in cel mai placut mod, fiecare buton raspunde exemplar atunci cand ii ceri ajutorul, dar chiar si asa simtim nevoia de “ceva mai la curent”.
Cadranele din fata soferului, alaturi de sistemul multimedia sunt lizibile si ofera prin comenzi simple, toate informatiile necesare unei calatorii linistite.
Spatiul interior este cu adevarat generos, ocupantii locurilor din spate pot calatorii pe distante lungi fara a avea dureri de spate sau de genunchi. Soferul este”stapanul” avand o pozitie buna si o vedere de ansamblu optima.
Datorita pozitiei la volan, CR-V se poate conduce si parca intr-un mod placut si in oras. Locul unde se va simti cel mai bine, iar soferul se va simti rasfatat in adevaratul sens al cuvantului, raman drumurile lungi.
Rezerva de spatiu se observa si la volumul portbagajului, care atinge 589l.
Performante
Modelul testat a beneficiat de o cutie automata, cu 5 rapoarte, care a ajutat un motor diesel, de 2200 cmc. Puterea cu care ne-am delectat a fost de 150 cp si un cuplu motor de 350Nm.
Asa cum am spus si mai sus, CR-V este placut in oras, dar este gandit sa fie folosit la drumuri lungi. Cutia schimba treptele intr-un mod placut, iar insonorizarea este buna, sunetul motorului fiind aproape inexistent.
Pentru cei care doresc sa se aventureze pe trasee mai putin asfaltate sau chiar de munte, CR-V vine intampinarea lor cu un sistem 4X4.
Directia este placuta, precisa, inscriind autoturismul pe trasa dorita fara nici un fel de problema. Suspensia este setata pentru confort, astfel ca va ajuta pasagerii sa treaca mai usor peste denivelarile caracteristice plaiurilor mioritice.
In test, in urma celor 600 de km parcursi, am obtinut un consum de 7,1l extaurban si 10,9l in aglomeratia din Bucuresti.
Pret
Preturile pentru modelul de astazi pleaca de la 24.676 euro cu TVA si ajung in echiparea testata la 39.916 euro cu TVA. In aceasta suma aveti la dispozitie cutia automata cu 5 rapoarte, interior din piele, scaune incalzite, trapa panoramica, intregul “arsenal” de sisteme de siguranta(ABS, EBD, BA (asistare la franarea de urgenta), VSA (controlul tractiunii si stabilitatii), TSA (controlul stabilitatii la tractare), HSA (asistare la pornirea din rampa), HDC (Asistare la coborarea rampei), DWS (Sistem avertizare presiune roţi), cat si un sistem multimedia cu navigatie si Bluetooth.
Honda CR-V ramane una dintre cele mai inteligente variante, atunci cand cautati un SUV de calitate, pe care sa va puteti baza zilnic, dar si atunci cand veti parasi asfaltul.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Confort
+ Directie si suspensii
+ Calitatea materialelor la interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Aspectul unor elemente interioare
- Consum in test
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook