Majoritatea contructoriilor auto incearca sa introduca pe piata motoare cat mai mici, cat mai economice, care de cele mai multe ori nu sunt alimentate cu motorina. Prin aceasta abordare se doreste promovarea motarelor pe benzina. Acestea beneficieaza de o cilindree cat mai mica, in jur de 1l, care reusesc sa tina cu casa si sa inregistreze consumuri foarte bune.
Cei de la Hyundai vor sa contrazica acest trend si sa ne dovedeasca ca cele mai bune cifre se inregistreaza in continuare pe limbajul diesel.
Exterior
Liniile noului i20 au fost special adaptate pentru a fi integrate in trend-ul Hyundai. Blocurile optice au fost restilizate pentru a ne aminti de fratii mai mari i30 si i40, reusind astfel ca si mezinul sa fie aliniat noilor forme.
Cei de la Hyundai s-au axat mai mult pe utilitate, practicabilitate decat pe inovatie.
Pe lateralele lui i20 gasim o serie de linii valurite, detalii care doresc sa rupa un pic din monotonia caroseriei, sa ne duca cu gandul la un aspect oarecum aerodinamic.
Stopurile sunt alungite, fluide si mari, fiind gandite asa cum am mai spus, pentru o vizibilitate sporita. Cuvantul de ordine atunci cand privim exteriorul noului i20 este practicabilitatea.
Exemplarul testat nu a beneficiat de jante din aluminiu, dar chiar si asa capacele din dotare imprima un aer placut.
Revenind la partea frontala, din grila fata au fost scoase farurile de ceata, locul unde acestea ar fi trebuit sa se afle, fiind acum inlocuit cu insertii cromate. Impactul oferit de acestea este interesant, as putea spune ca s-a dorit la fel ca si pe usile laterale, introducerea unor elemente cu usoara tenta sportiva.
Interior
Odata ajunsi in interiorul lui i20, opinia de mai devreme imi este confirmata. I20 este o alegere de buget, este un exemplar important al clasei B, iar fiecare detaliu trebuie gandit pentru a nu creste costul total.
Modelul testat a fost oferit in varianta Confort+, varianta de baza care beneficieaza de cateva optionale in plus. Ne-am bucurat de aer conditionat manual, radio cd cu mp3 player si posibilitate de conexiune auxiliara, cat si de geamuri electrice pentru locurile din fata.
Plasticul predomina la interior, acest aspect nefiind unul negativ. Materialul folosit atat pe portiere, bord sau consola centrala pare unul durabil, destul de dur, care ne-a inspirat rezistenta.
Toate comenzile de pe bord sunt usor intuitive, iar soferul are nevoie de un timp minim pentru acomodare.
Griul folosit pentru animarea bordului si aspectului interior este binevenit, reusind sa mai reduca din seriozitatea predominanta.
Cadranele din fata soferului ofera informatiile utile, dar poarta inca un aer trecut de vreme. Pentru mine, elementul cel mai deranjant este constituit de culoarea bordului, un albastru puternic, care pe timpul noptii poate fi obositor. Aceeasi culoare o are si ecranul central, cel care indica informatiile computerului de bord.
Chiar daca am 1,93m, pozitia la volan este placuta,comoda, pe distante lungi nepunandu-mi nici un fel de problema. Spatiul pentru pasagerii din spate este generos si facil.
Portbagajul insumeaza 295 l si este destul de incapator pentru o calatorie mai lunga.
Performante
Ajungand “acolo unde ne doare cel mai tare”, i20 a fost miscat de un motor diesel de 1,1 litri, in 3 cilindri, care produce 75 cp. Cuplul oferit este de 180 Nm, pentru o greutate de 1155 kg.
Consumul extraurban declarant de cei de la Hyundai este de 3,4l. Noi am reusit sa inregistram un consum mediu, extraurban de 4,2l. Chiar si asa consider ca este un rezultat foarte bun, iar cea mai importanta calitate a lui i20 a fost evidentiata cu succes.
Pentru a atinge aceste cifre am fost ajutati de o cutie manuala, cu 6 rapoarte. Vitezele se schimba scurt si chiar daca motorul este un pic zgomotos prin prisma configuratiei, sentimental oferit in timpul sofatului este unul placut.
Trebuie amintit ca i20 are in dotare un rezervor de 45l, amanunt care intareste reusita unui consum foarte bun.
Pret
I20 in configuratia din test costa 11.499 euro cu tva. Un pret corect pentru un autoturism gandit sa fie folosit in oras, dar care uimeste prin utilitate si confort atunci cand este scos in afara sa.
Hyundai a reusit sa creeze un veritabil competitor pentru clasa mica, i20 oferind calitati apreciate de catre cei care doresc un autoturism bun, incadrat intr-un buget limitat.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Consum in test
+ Pozitia la volan
+ Spatiu interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Calitatea materialelor
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook