Segmentul compactelor este unul dintre cele mai indragite de pe piata auto. Sunt exemplare care indeplinesc cerintele unui public foarte larg, sunt exemplare care pot fi coafate si configurate in cate si mai cate feluri, dart mai mult ca orice sunt exemplare care pot fi folosite atat in mediul urban, cat si extra-urban.
Chiar daca in timpurile pe care le traim, modelele nemtesti sunt in topul preferintelor romanilor,
in testul de astazi o sa discutam despre ofensiva coreeana, mai exact despre Hyundai i30.
Exterior
Ca detaliu amuzant aflam ca noul
i30 este proiectat in Russelheim, Germania, iar productia se desfasoara in Cehia. Chiar si asa, modelul de astazi are o personalitate proprie, noile linii transformandu-l intr-un exemplar atragator si interesant.
Mi-au placut farurile si felul cum au fost integrate in caroserie, liniile fluide si placute facandusi prezenta pe intreaga suprafata a autoturismului. Normele de siguranta, au fost si ele respectate, i30 avand in dotare lumini de zi, evident cu tehnologie LED.
Partea posterioara mi s-a parut “mai cuminte” in comparatie cu restul caroseriei, dar ofera un design modern, cu stopuri mari, vizibile si placut inserate in intreg ansamblu.
Interior
Acest capitol m-a suprins cel mai mult. M-am asteptat la o imbunatatire a spatiului interior, dar chiar si asa am fost placut impresionat.
Acum i30 este mai mare si mai incapator ca niciodata. Spatiul pentru pasagerii din spate este generos, iar soferul si pasagerul dreapta au deasemenea loc pentru a calatorii confortabil pe distante lungi.
Calitatea materialelor este buna, placuta, poate nu atat de prietenoasa ca la modelele germane, dar indeajuns de bine finisata incat sa te faca sa te gandesti de doua ori atunci cand vrei sa-ti alegi un exemplar din clasa compacta.
Ergonomia este la fel, incantatoare, comenzile sunt intuitive, iar marimea butoanelor te ajuta sa te acomodezi foarte repede cu ele. Cadranele bordului sunt lizibile, dar mi-ar fi placut ca pe timp de noapte sa fie luminate intr-o culoare mai odihnitoare pentru ochi.
Pozitia soferului este buna, scaunul poate fi ajustat si reglat dupa bunul plac indiferent de inaltimea celui care se afla la volan. Vizibilitatea este si ea buna , singurul lucru pe care l-as mentiona, este legat de marimea geamurilor spate, acestea fiind prea mici in comparatie cu cele din fata.
Portbagajul este de marime potrivita, ofera 378 l, nu exceleaza la acest capitol, dar i30 se situeaza peste media clasei cu aceasta valoare.
Performante
Am condus varianta pe benzina, 1600 cmc si o putere de 135 cp la 6300 rot/min. Fiind vorba despre un motor aspirat, cuplul oferit este de 164 Nm. Motorul a fost ajutat de o cutie automata cu 6 rapoarte, care fac ca experienta in spatele volanului sa fie cu adevarat placuta.
Hyundai i30 in aceasta configuratie este o varianta potrivita pentru exploatarea urbana, dar poate fi foarte usor folosita si pentru dumuri lungi. Directia este usoara, poate prea usoara pentru gustul meu, dar cei care vor abuza de exemplar in mediul urban vor aprecia acest aspect. Daca motorul este turat peste 5000 rot/min, sunetul motorului va putea fi auzit si in habitaclu, pana atunci insa insonorizarea interioara este demna de o clasa superioara.
Pe drumuri virajate, i30 se descurca bine, stabilitatea si trenul de rulare ajutandu-l sa iasa cu fruntea sus din sitiuatii dificile. Coreeni au ajuns la un echilibru foarte placut intre confort si stabilitate, pasagerii nefiind deranjati atunci cand anumite curbe sunt abordate cu viteze ridicate.
Consumul lui i30 se incadreaza in limitele normale, in mediu urban a afisat un consum de 7.1 l, iar extraurban am reusit sa inregistram, 5.8 l.
Pret
Preturile pentru Hyundai i30 pornesc de la 12.701 euro cu TVA pentru 1.4 MPI 100cp, manuala in versiunea Classic si ajunge la 18.095 euro cu TVA pentru 1.6 CRDI 128cp, manuala in versiunea Exclusive Heat+.
Modelul din test costa 16.465 euro cu TVA, iar in opinia noastra este cea mai buna combinatie atunci cand ne gandim la pret si utilitate.
Asa cum ati observant, Hyundai i30 nu este doar un exemplar imbunatatit, gata sa se ia la tranta cu orice model din clasa compacta, dar are si un pret foarte atractiv. Mergeti sa-l conduceti inainte de a lua orice decizie “nemteasca”!
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Cutia de viteze automata
+ Spatiu interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Vizibilitate redusa in partea posterioara
- Unele mayteriale interioare
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook