Sunt fan auto de cand ma stiu, iubesc masinile, iubesc sa scriu despre ele, sunt inebunit dupa discutiile argumentate, in contradictoriu sau nu, iar mai mult ca orice sunt dependent de sofat. Sofatul este probabil cea mai mare pasiune, dependenta care nu prea ma lasa sa folosesc alte mijloace de transport, dar care imi ofera atat de multa satisfactie.
Nu pot fi ipocrit si sa va spun ca sunt la fel de incantat atunci cand testez un exemplar din clasa mica sau unul din clasa premium. Astazi sunt foarte nerabdator! Am sa va povestesc despre cel mai nou membru al producatorului japonez, Lexus.
Noul NX este cel mai proaspat produs, pe care Lexus il arunca in lupta SUV-urilor, exemplar in care sunt puse mari sperante, justificate de tehnologia si timpul investit.
Sunt multi cei care ar spune “De ce sa platesc in plus si sa-mi iau un Lexus, cand pot sa am o Toyota la fel de fiabila?”. De la inceput doresc sa clarific lucrurile. Diferentele sunt majore intre cele doua branduri, atat din punct de vedere financiar, satisfactie cat si estetic.
Punctul forte al noului model este cu siguranta aspectul exterior. Lexus NX atrage toate privirile, te face sa intorci capul dupa el si-ti lasa impregnat pe creier o mare dilema. Cat de mult a putut evolua industria auto!
Linile drepte, ascutite sau grila frontala, imensa, transmit un aer agresiv, proaspat si total diferit de orice model regasit in portofoliul Lexus sau chiar la alte marcii. Noul NX este unic pe piata, iar in momentul in care te hotarasti sa-l achizitionezi, poti fi sigur ca “vei iesi din turma”.
Mi-au placut luminile de zi, evident si de asteptat, cu tehnologie LED, cu o forma care m-a dus cu gandul la o sageata. Frumos integrate in spoilerul fata, sunt incadrate sub faruri, pregatite oricand sa te strapunga.
Spatele este robust, mai cuminte ca partea frontala, iar la o atenta privire, vei observa stopurile, inteligent creionate si usor scoase in exteriorul caroseriei.
Interiorul pastreaza trandul premium, te imbie cu elemente placut faurite, cat si cu ultimile gadgeturi in materie. Noul NX este incapator, cu siguranta nu la fel de spatios ca modelul RX, da rasa cum ne-au comunicat si cei de la Lexus, nu s-a vrut nici un fel de asemanare cu fratele mai mare.
Pozitia la volan este placuta, inalta si usor de gasit. Vizibilitatea este buna, soferul putand controla aproape toate extremitatile caroseriei prin simple priviri in oglinzi.
Poate un detaliu pe care l-as fi vrut altfel este multitudinea de comenzi cu care te confrunti la interior. Odata invatate si descoperite, nu te vei mai simti coplesit si orice dorinta iti va fi satisfacuta.
La bordul noului model am avut la dispozitie comanda vocala, performantul sistem Pre-Collision, wi-fi 3G, scaune incalzite si ventilate, Touch Pad pentru controlul sistemelor integrate, tapiterie din piele, sistem de navigatie, sistemul audio highend Mark Levinson care face din sunetul interior un adevarat concert si lista ar putea continua.
Am testat varianta 300h, adica am avut la dispozitie un motor pe benzina, 2.5 l, 115 cp si doua motoare electrice, unul pentru puntea fata(143cp) si unul pentru puntea spate(68cp).
Am regasit transmisia de tip CVT, in plus beneficiind de un detaliu denumit Kick-Down. Astfel, NX se comporta aproape la fel ca atunci cand conduci o cutie automata clasica. Treptele sunt schimbate lin, placut si ofera placer atunci cand este abordat un stil normal. Daca se doreste o schimbare ceva mai sportiva, soferul poate opta pentru modul Sport. NX300h nu este tocmai un SUV sportive, cel mai bine se simte atunci cand este condus in regim normal, fara sa ai pretentii ca de la o masina de raliu.
Silentiozitatea si rafinamentul sunt cuvintele de baza, atunci cand esti la volanul inculpatului din testul de azi. Consumul s-a incadrat in norme normale pentru un autoturism cu o masa de 1895 kg. In regim mixt am inregistrat un consum de 6.8l.
Noul NX300h pleaca de la 43.900 euro cu TVA si ajunge in varianta Luxury, testata astazi la 65.900 euro cu TVA.
Modelul celor de la Lexus este aruncat intr-o competitie acerba, acolo unde noul X4 tinde sa iasa in evidenta, dar chiar si asa, pentru cei care doresc sa fie altfel, NX este cea mai buna varianta.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook