De ce break? Pentru ca invariabil vin sarbatorile, concediile, iesirile la munte in familie, vacantele la ski in Austria cu prietenii sau la tara cu bunicii, dupa caz. De ce Golf Variant? Pentru ca avem nevoie de spatiu, comoditate, fiabilitate si consum echilibrat, bineinteles, toate laolalta.
Pe fundal de clinchet de clopotei intra in scena cel mai lung Golf din toate timpurile: Volkswagen Golf Variant (4,56 m)! Model fabricat incepand din anul 1993, vandut deja in peste 1,2 milioane de exemplare si aflat acum la a treia generatie, Golf Variant este caracterizat prin proportiile bine echilibrate ale interiorului si exteriorului, printr-un spatiu de incarcare generos (505 l, respectiv 1495 l cu bancheta spate rabatata), completate cum nu se putea mai bine de propulsorul de ultima generatie 1,4 TSI (140 CP).
Design si ergonomie
Nu sunt o persoana cu idei preconcepute, dar in ce priveste break-urile intotdeauna am fost sub puternica impresie a primei mele masini conduse (un break din anii ‘80, cu un motor de 2l, consum de 14-15 l si care nu dezvolta mai mult de 80-90 CP). Efectiv, as fi preferat sa „ma dau“ intr-un dulap, pe o partie inghetata, decat sa plec cu masina aia din Bucuresti in vacanta de iarna. Majoritatea break-urilor sufera de aceasta problema, a faptului ca sunt greoaie si greu de manevrat. Ei bine, Golf Variant a reprezentat pentru mine o MARE surpriza: aceea de a oferi la volan aceeasi senzatie avuta intr-un Golf normal. Atat ergonomia interioara (scaune reglabile pe toate directiile, comenzi dispuse perfect la indemana, spatii de depozitare excelente), stabilitatea la drum cat si placerea de a conduce se pastreaza neschimbate, la aceasta contribuind cu siguranta si motorul revolutionar de 140 CP.
Motorizare si performante
Nu am zabovit foarte mult pe forme si design deoarece senzatia pe care o ai atat la perceptia exterioara cat si in interior este aceea de Golf clasic. Ceea ce insa merita toata atentia este propulsorul acestui autovehicul: revolutionarul motor de 1,4 litri TSI, in versiunea de 140 CP. Aceasta putere deosebita este obtinuta prin supraalimentarea motorului cu un compresor si o turbina. Primul actioneaza la turatii mici, iar turbina intra in actiune la regimuri mai inalte. Rezultatul? Incredibil. Compresorul si turbina conlucreaza fin si silentios, iar soferul percepe doar la turatii mari un sunet specific al motorului. Cutia de viteze in 6 trepte este bine etajata, cu reprize rapide, permitand o valoare a acceleratiei 0-100 km/h de 9,5 secunde si o viteza maxima de 205 Km/h, ambele excelente avand in vedere capacitatea redusa a motorului.
Singurele aparente minusuri ale modelului testat ar putea fi consumul relativ mare (aproape 11l/100km inregistrat in oras) si pretul destul de piperat (16.366 euro fara TVA) ambele fiind insa explicabile prin tehnologiile inovatoare folosite, care fac ca raportul pret/performante sa devina unul echitabil.
AUTOSPOT apreciaza:
+ Motor revolutionar
+ Ergonomie si spatiu interior deosebite
+ Tinuta de drum excelenta
AUTOSPOT nu apreciaza:
- Designul exterior al spatelui
- Consumul relativ mare
Fisa tehnica
Motorizare: 1.4 TSI
Cilindree: 1360cm3
Carburant: benzina
Putere max: 140/5600 (CP/rpm)
Cuplu max: 220/1500-4000 (Nm/rpm)
Cutie de viteze: manuala 6 trepte
Volum portbagaj: 505-1.495 litri
Dimensiuni Lxlxh:
4.556 / 1.781 / 1.504 mm
Acceleratie 0-100km/h: 9,5 s
Viteza maxima: 205 km/h
Consum: 9,5 / 5,7 / 7,1 l/100km
Pret: 16.366 Euro+TVA
Test realizat cu sprijinul
Porsche Bucuresti Vest 1
Sos. de Centura nr. 41, Chiajna
Tel.: 021-203.12.12
www.pbv1.ro
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook