Primul model al exemplarului cu numarul 6, a fost prezentat publicului larg in anul 2002. De atunci unul dintre cele mai importante modele ale producatorului japonez a evoluat semnificativ si mai mult decat atat a confirmat si consolidat calitatea si frumusetea automobilelor produse in estul Asiei.
Mazda 6 isi intinde istoria pe o durata de 11 ani, perioada in care ne-am putut bucura de 2 modele cu entitati diferite, iar acum in 2013, japonezii ne prezinta cel mai frumos model creat vreodata.
In randurile ce urmeaza dorim sa aducem argumente pro si contra pentru a desemna daca noua Mazda 6 este sau nu cel mai complet exemplar din clasa medie.
Exterior
Punctul forte al exteriorului este acela ca reuseste sa ne faca sa uitam de modelul precedent. Inginerii de design au dorit sa creeze ceva cu totul si cu totul nou, reusind sa faureasca un model care imbina tehnologia si precizia japoneza cu trasaturile si liniile preferate in Europa.
Esenta frumusetii si a impactului vizual a noului model pleaca de la conceptual “KODO”. Acesta imbina viteza, forta, gratia si siguranta intr-un intreg, pe scurt denumit Mazda 6.
Partea frontala este dominata de grila imensa, incadrata de cele doua faruri, acum cu lumini de zi tip LED. Nu stim daca exista o alta varianta mai potrivita de a trada dinamica inconfundabila a noului model.
Aripile poarta si ele amprenta noului design “KODO”, fiind puternic accentuate, pierzindu-si din pregnanta departe pe usa soferului si a pasagerului din fata.
Spatele lui 6 este si el masiv si in acelasi timp dominat de o dinamica agresiva, un mesaj clar care transmite sportivitate si agilitate.
Stopurile spate inclinate sunt in perfecta concordanta cu partea frontala si inchid perfect conturul unei caroserii care va face istorie. La fel ca si la partea frontala, stopurile beneficieaza de tehnologie LED.
Aspectul unic al modelului este sustinut indubitabil de jantele imense, de 19 inci, care parca transmit privitorului ca nu poate exista o alta varianta pe aceasta caroserie.
Am putea continua randuri intregi sa descriem frumusetea modelului japonez, dar cel mai bine e sa va invitam sa priviti pozele pentru a intelege emotiile pe care ti le transmite noua Mazda 6.
Interior
Asa cum v-am obisnuit nu am incercat niciodata sa ascundem sau sa spunem ceea ce simtim cu adevarat despre un automobil. La fel am sa fac si acum si am sa va spun de ce interiorul lui Mazda 6 este “calcaiul lui Ahile”.
Aici lucrurile vor sta in felul urmator, fie o sa indragiti aspectul interior, fie o sa-l considerati invechit si pus in totala antiteza cu aspectul incredibil al exteriorului.
Interiorul lui Mazda 6 este sobru, pastrand unele detalii ale generatiei anterioare si mai mult, parca te duce cu gandul la un exemplar produs cu ceva vreme in urma.
Avem in fata materiale de cea mai buna calitate, plastice rezistente cu o finisare exemplara, piele placuta la atingere, dar chiar si asa, designul acestora tradeaza o era demult apusa.
Incepand cu usurinta cu care te obisnuiesti sa folosesti fiecare comanda si buton, spatiul regasit atat in fata cat si pentru locurile din spate si terminand cu un portbagaj generos, noua Mazda 6 ne arata cat de mult s-au gandit inginerii japonezi la confortul si placerea celor care ajung sa calatoreasca la bordul inculpatului.
Un plus imens al noului model este felul in care habitaclul a fost insonorizat. Inauntru abia daca este auzit sunetul motorului, singurul zgomot sesizat fiind cel al anvelopelor in contact cu suprafata de rulare.
Chiar daca Mazda 6 tradeaza dinamica prin fiecare por, pozitia la volan este foarte placuta, scaunele sunt confortabile si parca te imbie la drumuri cat mai lungi. Alaturi de felul in care soferul se simte la volan, regasim o vizibilitate foarte buna a tuturor extremitatiilor, stiind in permanenta pozitia autoturismului.
Plansa de bord, alaturi de sistemul de navigatie sunt usor lizibile, comenzile fiind facile atat pentru sofer cat si pentru pasagerul din dreapta.
Performante
Ne-am delectat cu unul dintre cele mai siletioase motoare diesel conduse vreodata.
2.2 l, 175 cp, 0-100 km/h in 8,4 sec si un cuplu motor de 420 Nm sunt cifrele care caracterizeaza modelul condus. Toate aceste cifre au fost obtinute cu ajutorul unei cutii automate cu 6 viteze. Schimbarea treptelor este insesizabila, trecerea avand loc rapid rapid, iar varianta unei cutii manuale este la ani lumina distanta.
Directia este precisa, usoara la viteze mici si grea atunci cand se accelereaza. Chiar daca gurile rele spun ca si-a pierdut din identitatea vechiului model, noi suntem de parere ca noua Mazda 6 se simte si se conduce mai placut ca niciodata.
Netinand cont de faptul ca interiorul noului model nu este tocmai aliniat cu noile tranduri, atunci cand vorbim de sisteme de siguranta sau inlesnirea vietii soferulului, Mazda 6 exceleaza din nou.
In dotarea Revolution, noua Mazda 6 este in echipare completa. Beneficiati de sistemul se monitorizare spate al vehiculuilui – RVM(atentioneaza soferul in cazul in care un vehicul intra in zona detectata, prin activarea unei lampi de avertizare in oglinda din dreapta sau stanga in functie de zona de incidenta. Sistemul este activ la viteze de peste 30 km/h).
Pilotul automat adaptiv - MRCC, este o alta facilitate pusa la dispozitia soferului care permite configurarea unei viteze si mentinerea ei prin apasarea pedalei de acceleratie. Sistemul utilizeaza un senzor radar pentru a monitoriza vehiculul din fata si pentru a ajusta viteza masinii astfel încat sa pastreze distanta preconfigurata.
Sistemul inteligent i-stop, reduce consumul de combustibil si emisiile, oprind motorul cand masina stationeaza. Spre deosebire de alte sisteme similare, i-stop nu opreste motorul, ci il intrerupe, ceea ce inseamna ca repornirea se face in doar 0,35 secunde intr-un mod lin si economic.
Ca sistem de sonorizare, regasim acelasi brand premium BOSE, la fel ca si pe modelul anterior. Sunetul este clar, puternic, iar bassul oferit poate face invidios orice Dj.
Pentru partea de consum japonezii ne-au pregatit o serie de surprize la fel de placute ca si pana acum. In test am obtinut un consum mediu urban de 7,1 l, iar in afara un consum incredibil de 5,4 l.
Pret
Pretul noii generatii Mazda 6 pleaca de la 21.690 euro si ajunge la 33.000 de euro cu TVA in dotarea de top, Revolution, varianta testata.
Singurele dotari optionale care pot fi adaugate la dotarea de top este navigatia si culoarea caroserie, rosu Soul.
Noua Mazda 6 este in opinia noastra cel mai frumos exemplar al clasei medii, este o varianta care imbina sportivitatea, confortul si fiabilitatea intr-o reteta pe care concurentii directi nu au descoperit-o inca.
Chiar daca in Romania, japonezele nu sunt la asa mare cautare precum nemtoaicele, Mazda 6 este o varianta demna de luat in calcul. Merge-ti sa o conduceti!
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Design exterior extraordinar
+ Spatiu interior
+ Evolutia fata de modelul anterior
+ Cutia automata
+ Consum in test
AutoSpot nu apreciaza:
- Anumite materiale folosite la interior
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook