Suntem cu totii incantati si intrigati in momentul in care urmeaza sa intram in contact cu lucruri, persoane, obiecte care ne starnesc interesul si care ne dezmiarda simturile. Acelasi sentiment l-am trait atunci cand am aflat cu cine am sa ma intalnesc pentru testul de azi.
Mercedes Benz are o istorie impresionanta, beneficieaza de unii dintre cei mai buni ingineri din lume, dar mai important este ca sub acoperisul sediului din Stuttgart, se afla poate cei mai talentati designeri ai planetei.
Chiar daca as vrea, nu s-ar putea altfel, dar testul de astazi este despre forme, aspect si linii cat se poate de sexy. Noul Mercedes Benz CLA este frumos din orice parte l-ai privi.
Fiecare linie, fiecare muchie si mai ales intreaga caroserie, iti transmit fluiditate, frumusete, eleganta si sportivitate. Nu stim exact cum au reusit cei de la Mercedes sa imbine toate aceste caracteristici, dar au gasit reteta succesului.
Mercedes Benz CLA poate fi considerat ca un frate mai mic al lui CLS. La fel de bine conturat, la fel de frumos desenat, CLA este un adevarat coupe in patru usi.
Asa cum o femeie foloseste machiajul pentru a accentua o serie de trasaturi forte, la fel si CLA a folosit pentru testul de azi, pachetul AMG. Acesta a retusat trasaturile inculpatului, adaugand o serie de elemente sportive.
Mi-au placut gurile de aerisire de pe spoilerul fata, cat si tevile de esapament pozitionate simetric. Pentru a completa si ati impregna definitiv pe retina formele CLA, modelul din test a beneficiat si de niste jante de 18 toli, cu aceasi semnatura AMG.
Interiorul transpune mai departe amprenta moderna si transmite mesajul premium, pe care l-am regasit la exterior.
Pachetul AMG isi face simtita prezenta prin detalii superbe, precum cusaturile rosii regasite atat pe volan cat si pe scaunele sport de tip scoica.
Elementele cromate abunda, dar gurile de aerisire sunt cele care mi-au atras atentia, prin felul in care se incadreaza perfect in “peisaj”, cat si prin usurinta cu care isi indeplinesc functia. Ce nu am rusit sa inteleg este de ce nu avem acelasi plastic placut la atingere peste tot la interior. Ca exemplu as aminti materialul regasit in partea inferioara bordului, calitatea acestuia fiind cel putin indoielnica.
Pozitia la volan este foarte placuta, joasa, sport, iar soferul isi va gasi setarile optime imediat. Intreg habitaclu te imbraca, te completeaza si realizezi imediat cat de placut este sa te afli in interiorul noului CLA.
Chiar daca interiorul este placut si in detaliu gandit, acesta nu este foarte spatios. Daca soferul si pasagerul dreapta vor calatorii in conditii foarte placute, nu pot spune acelasi lucru despre pasagerii spate. Pe langa forma curbata a plafonului, care nu ajuta spatiul pentru cap, nici spatiul pentru picioare nu este unul tocmai ideal.
Am condus un motor diesel, in 4 cilindri si 136 cp. Chiar daca pe inscriptia de pe portbagaj avem CLA 200, cilindreea motorului insumeaza 1800 cmc si ofera un cuplu motor de 300 Nm.
Cutia de viteze automata 7Gtronic ofera reprize placute, vitezele fiind schimbate aproape insesizabil. Daca se doreste un condus sportiv, se poate alege setarea suspensiei pe modul S, iar cutia va schimba si ea la turatii ridicate.
Consumul mediu s-a oprit la 7,4 l, cu specificatia ca s-a optat pentru un condus mai sportiv, iar zona urbana a fost aglomerata.
Spre deosebire de spatiul redus regasit in habitaclu, CLA reuseste sa-si recastige fanii printr-un portbagaj de 470 l, demn de o clasa superioara.
Mercedes CLA este unul dintre cele mai frumoase exemplare conduse in ultima vreme. Este gandit si proiectat pentru un public tanar, dinamic, menit sa-ti serveasca atat in traficul aglomerat al oraselor, cat si la drumurile lungi pe autostrada.
Pentru 45.100 euro cu TVA, exemplarul din test poate fi al dumneavoastra.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook