Traim poate cele mai ciudate vremuri din ultimii ani, pot spune ca este o perioada “unica” in vasta mea existenta de 37 de ani. Incercam cu toti, marea majoritate cel putin, sa pastram distanta, sa ne ferim, sa conducem spre locuri pustii sau sa ne izolam in speranta ca nu vom avea de infruntat noul virus.
Intr-o astfel de atmosfera am petrecut cateva zile cu cel mai mare si mai luxos SUV pe care constructorul german il are de oferit. Noul GLS este cu adevarat urias, avand o lungime de 5.2 m si un ampatament de 3.1m. Cu astfel de cifre inchipuiti-va ca un S Class in varianta standard este “micut”.
Daca tot discutam despre maretia noului model, este interesant de amintit ca rivalul direct, BMW X7 are lungimea de 5.15 m, iar Lexus LX 5.08 m.
Astfel GLS este cel mai lung in segmentul sau, fiind o prezenta cu adevarat impunatoare.
Noul model, desi urias, arata foarte bine din toate unghiurile. Designul pe care Mercedes l-a implementat aproape pe toate gama, face din inculpatul de azi, sa arate robust, bine proportionat si de ce nu, cu un aer usor sportiv.
Jantele uriase, de 21 de inci contribuie decisiv la frumusetea si sex appealul lui GLS. Modelul testat de noi a venit in noua culoare, Emerald Green, nuanta ce-si schimba intensitatea si culoarea in functie de cum bate lumina in ea.
Daca la exterior GLS ne-a placut, la interior ne-am indragostit iremediabil.
Noul model poate fi configurat in varianta cu 7 locuri, toate actionate electric. Randurile 2 si 3 pot fi actionate electric din portbagaj, astfel modularitatea este la indemana propietarului. Daca vei rabate randul 3, inculpatul de azi iti va oferi 890 l de spatiu si 2400 l si cu randul 2 rabatat.
Revenind la primul rand, la locul soferului, absolut orice detaliu sau gadget este gandit sa ofere confort si usurinta in accesare. La fel ca la un S Class, esti inconjurat de cea mai buna piele si cele mai noi tehnologii pe care Mercedes la are de oferit.
Interiorul este desenat la fel ca la noul GLE, bordul imens, digital poate fi setat si adaptat dupa preferintele fiecaruia. Sistemul MBUX multimedia poate fi accesat fie prin comenzi tactile, pe ecranele imense de 12 inci sau prin comenzile amplasate pe volan.
Varianta testata a dispus si de un headup display, detaliu care mie personal mi-a atras atentia. Acesta iti afiseaza fie informatiile legate de consum, viteza, viteza medie, cruise control, dar si unghiul de inclinare al vehiculului sau treapta in care este setata suspensia.
Un detaliu, de fapt o optiune pe care modelul din test o avea bifata este
E-Active Body Control. Aceasta este cea mai avansata suspensie ce poate fi comandata pe GLS. Poti opta pentru 4 moduri de rulare, Curve, Eco, Onroad si Offroad. Garda la sol poate fi si ea setata, in functie de nevoie si suprafata de rulare.
Pozitia soferului la volan este asa cum era de asteptat, inalta, dar extraordinar de confortabila. Simti ca poti parcurge sute de kilometrii fara a simti nici un fel de oboseala. Pot confirma ca nu este doar o “senzatie” ci adevarul gol golut.
Datorita dimensiunilor sale, noul GLS se simte cel mai bine pe sosea sau chiar pe drumuri accidentante. In oras esti ajutat de camerele 360 de grade, senzori si pozitia inalta la volan, dar sunt de parere ca locul lui este in afara locurilor aglomerate.
Modelul din test a beneficiat de un motor diesel, varianta 400d 4Matic. Acesta este cuplat la o cutie automata 9G-tronic care transmite placut cuplul imens de 700Nm. Fiind un exemplar greu, cantarind 2.490 kg, are nevoie de o putere pe masura, acest motor oferind 330cp.
Clientii mai pot opta pentru un diesel 350d 4Matic cu 286cp sau un motor pe benzina 580 4Matic, V8 si 489cp.
Noul GLS, in varianta din test are pret de pornire 82.700 euro si daca adaugam optionalele, ajungem la 137.000 euro(TVA inclus).
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook