Cu totii suntem atrasi de marcile premium, ne dorim sa detinem un exemplar premium, indiferent de clasa din care face parte, important este sa fie premium. Cei mai norocosi dintre noi ajungem sa avem unul, fie ca reusim sa-l achizitionam nou, fie ca-l luam second hand, ajungem sa ne bucuram de un asemenea model.
Daca ne apropiem mai mult de zona noastra, cred ca nu ma poate contrazice nimeni cand spun ca romanilor le plac masinile mari, SUV-uri, mini SUV-uri, crossover sau orice care se apropie de aceste clase este pe placul romanilor. Romanii isi doresc siguranta si prestanta, iar printr-un astfel de exemplar spera sa le obtina pe amandoua.
Pentru cei care inca nu au bani pentru un Mercedes-Benz ML, producatorul german ofera varianta GLK, model oferit publicului larg inca din 2008.
In randurile ce urmeaza am sa va prezint impresiile mele referitoare la ultimul facelift al acestui model, varianta regasita tot mai des pe drumurile patriei.
Incercati sa va ganditi la acesta ca la un barbat matur, copt la minte, care stie ce-si doreste, stie ce poate oferi si incearca sa nu-i dezamageasca pe cei din jurul lui.
Daca concurentul direct BMW X3 este un sportiv, un tanar energic, sturlubatic si nerabdator, GLK este ajuns la o maturitate dobandita de-a lungul anilor. Cu linii drepte, sobre, pe alocuri mici articifii de deisgn, GLK este elegant, sobru si-si poate impune prezenta doar prin sigla mare ce o poarta pe grila fata.
Mercedes-Benz GLK arata bine, transmite o imagine placuta si eleganta ochiului, chiar daca parerile sunt impartite. Imi mentin opinia si ma declar un fan al aspectului exterior. Faceliftul primit cu ceva vreme in urma l-a ajutat sa fie aliniat la noile linii de casa Mercedes si l-au facut mai placut pentru anumiti critici.
Conforul oferit la interior este sustinut de suspensia pneumatica Airmatic, care ajuta la absorbtia denivelarilor, dar si la o pozitie de drum ferma si placuta. GLK nu este tocmai un offroader, majoritatea propietarilor urmand sa-l foloseasca preponderent pe asfalt. Echipat cu un set de anvelope adecvat si cunoscandu-i limitele, sistemul 4Matic va face fata cu brio unui traseu accidentat.
Un minus al modelului de astazi poate fi considerat spatiul interior.
Pasagerii din spate nu se vor putea bucura de un confort sporit, spatiul la picioare fiind limitat. Privit din exterior, GLK pare mai mare decat este in realitate, iar acest lucru se simte atunci cand ve-ti dori sa faceti un drum mai lung alaturi de prieteni.
Soferul este cel rasfatat, este cel care isi va gasi rapid o pozitie optima de condus, va avea o vizibilitate buna, iar comenzile parca se vor mula dupa fiecare atingere. Materialele pe care le va atinge la interior sunt premium, de buna calitate, transmitand sentimentul de rezistenta. Sunt carcotas si va spun ca unele plastice ar putea fi usor imbunatatite, dar este o parare proprie si posibil neobservata de altii.
Cadranele sunt lizibile, fiecare informatie fiind oferita clar si précis, soferul obisnuindu-se usor cu toate comenzile. Sistemul de entertainment este cel clasic, Mercedes preferand sa nu faca schimbari majore la acest capitol.
Motorul de 2.2 l si 170 de cai putere este cel de baza pentru GLK si poate cel mai potrivit pentru a avea un raport consum/putere bun. GLK este un model greu, cu ale sale 1880 kg, reusind un consum mediu de 8,6 l. Este un consum justificat prin prisma marimii si greutatii inculpatului.
Feedbackul primit de catre sofer este placut, directia grea, oferind un sentiment de siguranta si precizie.
Mercedes GLK 220 CDI are un cuplu maxim de 400 Nm, detaliu ce te face sa uiti de gabaritul sau, reusind sa iesi din orice depasire cu fruntea sus.
Mi-a placut felul cum GLK a fost gandit mai mult spre confort decat spre sportivitate, iar comportamentul acestuia parca te imbie sa-l folosesti mai mult pe sosea decat in afara sa.
Cutia de viteze automata, arhicunoscuta 7g-tronic este placuta, usor de folosit, ascultatoare si potrivita pentru un autoturism cu un asa gabarit. Putem opta pentru modul economic sau sport, cel din urma ajutand la o schimbare mai rapida a vitezelor. Pentru cei nostalgici, exista padelele din spatele volanului, cu ajutorul carora va puteti juca cu balearea vitezelor. Va recomand modul automat, indiferent de situatie.
Mercedes-Benz GLK mi-a placut mai mult decat m-am asteptat, este un crossover placut, elegant care-ti poate oferi mai mult decat te astepti in prima faza. Pretul de baza este de 38.824 euro cu TVA, iar modelul prezentat astazi va face sa scoateti din buzunar 55.700 euro cu TVA.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook