In general articolele noastre se adreseaza tuturor, atat pentru cei pasionati de domeniul auto, aceia care se trezesc in fiecare dimineata cu gandul la “masina”, dar si pentru cei care doresc sa-si achizitioneze un mijloc de transport sau pur si simplu vor sa afle ce mai e nou in industrie.
Pentru testul de astazi ne indreptam atentia asupra celora care tresar cand aud sunetul puternic al unei tobe de esapament, iar adrenalina incepe sa le curga prin vene instantaneu.
Pentru aceasta “specie” este creat Mini Coupe Cooper S, pentru cei care urmeaza sa-si dea si ultimul banut pentru a putea auzi acel sunet inconfundabil al acceleratiei apasate la podea.
Exterior
Este delicat sa conturezi in cuvinte aspectul unui Mini, mai ales atunci cand acesta este un Coupe. Liniile generale, elementele definitorii marcii, farurile rotunde, aerisirea de pe capota, cat si grila radiatorului sunt primele pe care le remarcam atunci cand privirea se opreste asupra sa.
Incriptiile laterale, discrete dar bine conturate, ne amintesc ca avem la dispozitie varianta “S”, sport, detaliu care ne duce cu gandul la nebunii si ghidusii.
Cel mai interesant element este situat la partea posterioara. Portiune care a fost schimbata si adaptata in asa fel incat sa avem de-a face cu un coupe veritabil. Ne-a placut eleronul “activ”, eleron ce se ridica automat in momentul in care se atinge viteza de 80 km/h si se retracteaza atunci cand se franeaza. Pentru aceia care-si doresc acest detaliu tot timpul “ridicat”, exista in interior, pe plafon, un buton ce-ti permite sa te joci.
Cele doua culori ale caroseriei, rosu si argintiu, au accentuat sportivitatea exemplarului.
Interior
La fel ca si la exterior, Mini oferta elemente unice atat din punct de vedere al designului cat si al calitatii. Absolut toate componentele interioare, incepand cu manerele usilor si terminand cu felul in care sunt create butoanele, inspira istorie, traditie si nu in ultimul rand un brand care nu are concurenta la ora actuala.
Fiecare buton este usor de folosit, iar senzatia oferita in momentul in care il activezi este de precizie si rezistenta. Spatiul interior este suficient pentru doi adulti cu o inaltime medie, dar daca acestia au 1,93 m ca subsemnatul, distanta dintre plafon si cap se micsoreaza considerabil.
Vizibilitatea este buna, masina fiind de clasa mica, nu cred ca poti gasi puncte moarte sau elemente care sa te incurce la condus.
Bordul este unic, vitezometrul imens este situat in partea dreapta a soferului, pastrand aerul retro, atat de indragit de catre fani. In fata volanului, gasim turometrul, practic singurul detaliu la care trebuie sa fim atenti atunci cand pilotam Coupeul.
Ajungand la portbagaj, acesta este mare(280 litri) comparativ cu dimensiunile masinii si poate fi accesat foarte usor din habitaclu. Intre scaune, acolo unde ar fi trebuit sa existe bancheta, acum gasim o usita prin care poti introduce sau sustrage diferite lucruri din portbagaj.
Performante
Suntem nerabdatori sa va povestim despre modul in care micutul se aseaza pe sosea. Aici lucrurile sunt foarte simple. Ati condus vreodata un kart? Inchipuitiva acea senzatie, adaugati o cutie automata cu 6 rapoarte, inmultiti sentimentul cu 10 si o sa va apropiati de realitatea pe care Mini Coupe Cooper S te forteaza sa o simti.
O greutate de 1.240 kg, motor de 1.6 litri turbo, 184 cai putere, 260Nm cuplu, 0-100km/h in 7,1 sec. si o viteza maxima de 224 km/h, sunt date care ne sustin afirmatia de mai sus.
Suspensia Coupeului este una cat se poate de rigida, perfecta in momentul in care te simti in modul “Race”, dar deranjanta si obositoare in momentul in care pur si simplu vrei sa te plimbi. Cu o directie pe masura suspensiilor, Mini Coupe Cooper S este o alegere inteleapta si care nu dezamageste atunci cand este pus la treaba.
Pozitia la volan, asa cum am mai spus, pentru mine, fiind o persoana foarte inalta, poate fi usor sacaitoare in momentul in care am petrecut mai multe ore in spatele volanului. Acest mic detaliu, poate fi uitat instantaneu atunci cand apasam acceleratia la podea.
Pentru 2553 euro cu TVA, beneficiati de o cutie automata, apropiata de perfectiune am spune noi, cutie care sporeste placerea de a conduce si de a te bucura asa cum se cuvine de kartul tau.
Consumul este unul decent, pentru un mod de condus linistit, indicatorul o sa arate undeva pe la 7,5l, iar daca avem pofta de acceleratii bruste si viteze peste limita legala, o sa atingeti cu usurinta 12l.
Pret
Asa cum stim cu totii, orice lucru bun are un pret pe masura. Aceasi zicala se aplica si pentru modelul testat, Coupeul afisand un pret de 34.427 euro cu TVA.
Suntem siguri ca unii dintre voi vor spune ca este un pret mare. Mare in comparatie cu ce? Ce masina poate fi comparata cu Mini Coupe Cooper S? Ce masina poate fi mai “cool”?
Este un exemplar dedicat in exclusivitate pasionatilor marcii, acelora care stiu ce cumpara si care se bucura din plin de alegerea facuta.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Calitatea finisajelor si a materialelor interioare
+ Directie impecabila
+ Puterea motorului
+ Design unic
+ Portbagaj incapator
AutoSpot nu apreciaza:
- Suspensii prea rigide pentru drumurile autohtone
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook