Ce-şi doreşte omul obişnuit de la o maşinã? Vrea sã-i punã benzinã şi sã meargã. Sã nu ştie de motoare, transmisii, ax-uri cu came, injectoare, filtre, pompe, şasiuri şi alte nebunii obscure. S-au dus vremurile când tot românul avea ditamai trusa de scule în portbagaj şi piese de schimb sub scaun. Tocmai de aceea şi test-drive-urile AUTOspot încearcã sã surprindã partea frumoasã a condusului – senzaţia, starea de spirit, bucuria, confortul şi mai puţin rotaţii, emisii, nm şi alte dandanale. Şi pentru fiecare entuziast auto care strâmbã din nas, ştiu cã o sã fie 999 de oameni care aflã ceva util.
Dar, sã nu ne abatem prea mult de la treburile noastre. Avem un Mitsubishi Colt 1.3 pe benzinã cu cutie de viteze manualã în 5 trepte, dotat destul de generos pentru cei 10.800 euro + TVA pe care îi costã. Cum procedãm? Ce face diferenţa între douã maşini când ai un pic mai mult de 10.000 de euro de dat? Performanţele? Viteza maximã de 180km/h şi acceleraţia 0-100 de 11,1 secunde nu înseamnã mare lucru, mai ales cã mai toţi concurenţii se “laudã” cu valori asemãnãtoare. Consumul? 7.7l urban şi 5.0l extraurban sunã impresionant, dar nu cu mult diferit faţã de alte maşini din clasã. Puterea? 95CP, previzibilã pentru un motor de 1.3 litri. Aş putea sã citez cifre toatã ziua şi tot nu ai ştii dacã noul Colt o sã-ţi merite banii, pentru cã, dacã te gândeşti la o astfel de maşinã nu vrei senzaţii extreme, derapaje pe serpentine sau recorduri de vitezã printre gropile de pe autostradã, ci vrei o maşinuţã în care sã ai încredere şi în care sã te simţi bine.
Şi pentru cã am menţionat cuvântul "încredere", iatã ce-ţi oferã simpaticul Colt pentru un preţ atât de rezonabil: airbag cortinã, airbag frontal pentru pasager, airbag-uri laterale pentru şofer şi pasager, airbag frontal pentru şofer, ASC (sistem de control activ al stabilitãţii şi tracţiunii) şi sistem de frânare cu ABS şi EBD. Nu e rãu deloc!
În ceea ce priveşte înfãţişarea, designerii de la Mitsubishi s-au jucat cu formele într-o încercare de a ieşi mãcar un pic din tipare. Şi mi se pare cã au reuşit. A rezultat o maşinã prietenoasã şi simpaticã care face toate eforturile sã te simţi bine în ea.
Vezi galeria de poze facute de echipa AUTOspot
La prima vedere, interiorul poate pãrea spartan, dar uşor-uşor descoperi cã are tot ce ai nevoie: mp3-player, comenzi pe volan (butoanele sunt ascunse vederii, dar te obişnuieşti repede cu ele), aer condiţionat cu refrigerare în torpedou, computer de bord, geamuri şi oglinzi electrice şi senzor de ploaie. Dupã câteva minute, realizezi cã, ce ai etichetat iniţial ca spartan, este de fapt o simplitate elegantã şi calculatã. Şi pentru cã tot suntem la capitolul design interior nu pot sã nu remarc forma ineditã a schimbãtorului de viteze şi tapiţeria foarte reuşitã a scaunelor.
Spaţiul interior este suficient pentru ca patru adulţi sã cãlãtoreascã confortabil, iar portbagajul este destul de încãpãtor, aşa cã, pe lângã funcţia primarã de maşinã de oraş, Colt-ul se va achita cu succes de îndatoriri şi în vacanţe.
La exterior, Colt-ul inspirã dinamism prin farurile ascuţite, linia de pe capotã şi formele fluide şi consecvente. Mi-ar fi plãcut un spate o idee mai lung şi atunci n-aş mai fi avut nimic de cârcotit. În schimb, ce m-a impresionat plãcut a fost faptul cã în afarã de modelul 1.1 Inform (care costã doar 8800 euro + TVA), toate celelalte sunt dotate standard cu jante de aliaj.
În concluzie, dacã-ţi cauţi o maşinã care sã facã pentru tine un pic mai mult decât sã te ducã din punctul A în punctul B, poţi sã iei cu încredere în calcul şi Mitsubishi Colt pentru cã este tot ceea ce producãtorii promit cã este, iar preţul este corect.
Fişa tehnică
Model testat: Mitsubishi Colt 1.3 SAM Safety
Pret: 10.800 euro (fara TVA)
Transmisie: manuala (5+1 trepte)
Combustibil: benzina
Putere: 95 CP
Viteza maxima: 180km/h
Acceleratie 0-100: 11.1s
Consum:
- urban: 7.7
- mixt: 6.0
- extraurban: 5.0
Dimensiuni (Lxlxh): 3870 x 1695 x 1550
Caroserie: hatchback, 5 usi – 5 locuri
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook