Fiecare dintre noi are anumite tipare, anumite criterii, standarde dupa care se ghideaza in viata, dupa care ia deciziile zilnice, cele marunte sau decizii majore, menite sa-ti influenteze toata viata.
Intotdeauna am dezbatut, atat cu prietenii, cat si cu persoane mai putin apropiate, nemuritorul subiect, “Frumusetea”.
In randurile de mai jos am sa astern argumente, pro si contra, pentru care Nissan Juke este unul dintre cele mai controversate modele de pe piata auto.
Exterior
In urma cu 3 ani, atunci cand Juke a iesit prima oara pe poarta fabricii, scopul lui a fost acela de a aduce un aer poaspat, sa alunge monotonia si sa impacteze domeniul auto intr-un mod cu totul si cu totul original.
Este primul crossover din segmentul B, care imbina elemente sportive cu elemente regasite la un SUV. Nissan Juke benefieaza de un sistem de tractiune 2wd, cat si 4wd.
Designul lui Juke, imbina elementele regasite la o masina sport, foarte bine evidentiate prin farurile mari, rotunde, faruri asemanatoare cu cele de pe masinile de raliu. Aerul sportiv continua sa fie regasit prin liniile rotunjite cat si prin profilul asemanator unui coupe, accentuat de manerele usilor din spate, mascate la nivelul ferestrelor. Acestea din urma dau impresia ca Juke este o masina in 2 usi.
Mi-au placut stopurile spate, cu forma de boomerang, element regasit la modelul 370Z, unul dintre modelele sport, un “pur sange” al celor de la Nissan.
Contrastele continua daca privim la partea superioara, inaltata, cat si la rotile mari, robuste. Chiar daca are o inaltime peste medie, Juke are un parbriz alungit, inclinat, care alaturi de designul ferestrelor spate, ne duc cu gandul la o adevarata masina sport.
Privit dintr-o parte, observam capota lui Juke, mare, alungita, placut pusa in contrast cu partea posterioara, care este scurta si bine conturata.
Am avut placerea sa testez un Juke mai special. Modelul din test este asemantor cu Shiro, doar ca au fost adaugate cateva elemente si astfel a fost transformat in Juke Ministry of Sound.
Aceasta este o editie limitata, care in plus fata de modelul de serie, beneficieaza de jante albe de 17 toli, oglinzile laterale cat si manerele usilor de culoare alba, cat si de inscriptia “JUKE” , luminata pe pragurile laterale.
Interior
La fel ca si exteriorul, acolo unde parerile sunt impartite, unii considerand ca Juke este o inovatie in domeniu, iar altii blamandu-l, interiorul lasa loc de interpretari.
Pozitia la volan este placuta, indeajuns de inalta incat sa fi mai sus ca ceilalti participanti la trafic, dar nici prea mult, incat sa rapeasca din sportivitatea modelului.
Scaunele din piele neagra, ofera o senzatie placuta, inspira fiabilitate, iar cusatura alba te duce cu gandul la o masina sport.
Directia precisa cat si volanul in 3 spite, gros, transmit soferului sportivitate si incredere. Butoanele regasite la interior sunt bine pozitionate, ofera o acomodare facila si asa cum am mai spus, transmit fiabilitate. Poate doar plasticul de pe bord ar fi putut fi de o calitate mai buna.
Unul dintre cele mai interesante elemente ale interiorului, cat si unul dintre cele mai apreciate, este NISSAN DYNAMIC CONTROL SYSTEM.
Acesta permite soferului sa schimbe setarile dinamice ale lui Juke, cat si sa controleze sistemul de climatizare.
In modul Climate, display-ul afiseaza temperatura in habitaclu, iar tastele indica optiunile de distribuire a fluxului de aer.
In modul D, se permite soferului sa aleaga intre condusul Sport, Normal si Eco. Astfel, in functie de optiunea acestuia, sistemul modifica raspunsul la accelerare, setarea transmisiei CVT si raspunsul directiei.
Ajungand la spatiul pentru locurile din spate, acesta este limitat. Pasagerii pot calatori in conditii bune, 2 persoane cu inaltimi de pana la 1,80m.
Portbagajul este si el de dimensiuni reduse, insumand 251 litri.
Performante
Juke a fost echipat cu un motor 1,6 l, turbo, care dezvolta 190 cp, iar cuplul motor este de 240NM incepand cu 2000 de RPM.
Datorita unei mase reduse, de doar 1300 kg, micutul se misca foarte bine, fiind cu adevarat agil.
Cutia de viteze CVT, cu 6 rapoarte ajuta la un stil de condus sportiv.
Schimbarile nu sunt fulgeratoare si sunt momente cand se simte o anumita ezitare, dar pentru o exploatare zilnica, acestea vor fi insesizabile.
Sistemul de tractiune integrala, poate fi cuplat si decuplat si imbunatateste simtitor pozitia pe sosea cat si stabilitatea in curbe.
Datorita unui rezervor de 50 litri, Juke nu poate beneficia de o autonomie iesita din comun. Fiind un motor turbo, pe benzina, condus intr-un stil sportiv, la care s-a adaugat aglomeratia cotidiana, la linia de sosire, Juke a inregistrat un consum mediu de 14 l. Acesta poate scadea, credem noi sub 12l, daca este condus cu grija.
Pret
In echiparea de astazi, de top, Nissan Juke, costa 26,890 euro cu TVA.
Juke este unul dintre cele mai ciudate, unice si nebune, modele disponibile pe piata. Este dedicat tinerilor si celor care doresc sa iasa din “turma”, sa fie liberi si sa beneficieze de atuurile oferite de un adevarat Nissan.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Model unic
+ Sistemul Audio
+ Puterea motorului
+ Sistemul 4WD-V
AutoSpot nu apreciaza:
- Consum ridicat
- Rezervor mic
- Spatiu pasageri
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook