De cand ma stiu am preferat vremea frumoasa, soarele, temperaturile ridicate, posibilitatea de a purta tricou cu maneca scurta si ocazia de a admira natura in momentul in care infloreste. Toate aceste lucruri nu au fost posibile la momentul efectuarii testului prezentat in randurile urmatoare.
Atunci cand urmeaza sa conduci un Nissan Pathfinder este de la sine inteles ca trebuie plimbat intr-o zona montana. Atunci cand stii ca vei gasi zapada, ninsoare, viscol si temperaturi scazute este clar ca vei abuza din greu de japonez.
Exterior
Ma pot declara un fan al designului celor de la Nissan. Mi-au placut intotdeauna liniile drepte, clare, formele clasice, patratoase si pline de impact vizual. Nissan Pathfinder poate fi unul dintre exemplarele concludente, atunci cand doresti sa sustii afirmatia de mai sus.
Intreaga caroserie este dominata de linii drepte, fara giumbuslucuri futuriste, fara increngaturi obositoare, toata atentia ingineriilor concentranduse pe practicabilitate, masivitate si rezistenta.
Oricum ai inspecta sau ai analiza inculpatul din testul de azi, mintea iti este invadata de cuvantul “masiv”. Fie cat iti indrepti privirea spre partea frontala, acolo unde gasim o simetrie perfecta intre faruri si grila, fie ca-ti arunci privirea spre partile laterale, mesajul este acelasi. Nissan Pathfinder a fost creat pentru a indura si pentru a rezista oricarui chin la care va fi supus.
Asa cum ii sade bine unui model gandit sa se comporte exemplar atat pe asfalt cat si in offroad, Pathfinder dispune de trepte laterale, bare transversale, cat si de elemente cromate, menite sa accentueze unele trasaturi ale caroseriei.
Spatele este si el desenat pentru a nu incomoda sau “agata” in offroad. Privit din spate, Nissan Pathfinder are forma dreptunghiulara, stopurile sunt clasice, incadrate in linia caroseriei.
Chiar daca Pathfinder a primit un usor facelift, aerul perimat este acolo si se regaseste de-a lungul intregii caroserii. Imi place acest aspect si este unul dintre putinele SUV-uri pe care m-as baza atunci cand ar fi nevoie de o interventie in offroad.
Interior
La interior, regasim aceleasi elemente de calitate de care ne-am bucurat in momentul testului cu Nissan Navara. Incepand cu pielea de pe scaune, plasticele folosite pentru bord si terminand cu finisajele de pe usi, interiorului lui Pathfinder te incanta la fiecare atingere.
Desigur si aici, designul perimat isi spune cuvantul, dar dupa o perioada scurta de acomodare acest impediment este uitat, iar soferul si pasagerii se bucura de usurinta cu care se foloseste fiecare comanda. Fie ca te afli la volanul lui Pathfinder sau te bucuri de spatiul generos de pe bancheta spate, experienta traita este cat se poate de placuta.
Fiind un adevarat SUV, Pathfinder ofera o pozitie inalta celor din interior, acest lucru traducandu-se printr-o vizibilitate sporita.
Varianta condusa a beneficiat de inca doua locuri pentru pasagerii din spate, astfel pot sa va spun ca am calatorit alaturi de cinci persoane in cele mai placute conditii. Sigur, pe bangheta spate pot incapea trei persoane, dar am preferat sa “incarcam” doar doua, pentru o experienta cu adevarat relaxanta.
Daca nu o sa folositi si cele doua locuri suplimentare,
portbagajul va va oferi ai sai 515 litri sau 2091l, cu ambele banchete spate rabatate.
Performante
Degeaba avem o caroserie robusta, impunatoare, desenata pentru a face fata in conditii aprige, daca sub capota nu este un motor pe masura. Din fericire,
Pathfinder se prezinta cu cel mai puternic motor din gama, dieselul de 3 litri, V6 si ai sai 231cp.
Asa cum ma asteptam, inculpatul are o greutate considerabila. Impotriva celor 2185 kg, lupta cuplul motor de 550 Nm. Pathfinder reuseste sa atinga 100 km/h in 8.9 sec. si continua sa accelereze pana la o viteza maxima de 200 km/h. Sunt cifre imbucuratoare, care in viata reala fac din Pathfinder un autoturism pe care te poti baza.
Pe sosea, este placut, usor de manevrat, dar datorita greutatii si inaltimii, ruliul intervine destul de repede. Nissan Pathfinder a fost gandit sa se descurce bine pe sosea si exemplar in offroad. Dupa ce am fost placut suprins de confortul oferit pe autostrada, am iesit pe macadam, sa vad cu adevarat din ce aluat este facut Nissan Pathfinder.
Pe teren accidentat, Pathfinder este in elementul sau. Fie ca discutam despre macadam, noroi, nisip sau zapada, modelul japonez se comporta si se conduce exemplar. Datorita suspensiei independente si barei stabilizatoare pentru puntea fata si suspensiei multilink pe spate, bruta se “muleaza” perfect pe traseele montane. Nissan Pathfinder, cu aceasta motorizare, are tractiune integrala permanenta cu optiunea blocarii diferentialului central sau selectarea demultiplicarii reduse a puterii transmise catre roti. Pathfinder a urcat fara probleme pana la 1400m, la Cabana Ciucas, locatie greu accesibila, accesul facanduse pe un drum forestier.
Avantajul cutiei automate cu 7 rapoarte a fost din plin simtit atat pe asfalt cat si in teren accidentat. Vitezele sunt schimbate relativ repede, placut, doar uneori, atunci cand apesi prea repede piciorul pana la podea, se simt anumite ezitari.
In echiparea testata, ne-am bucurat de confortul oferit de camera video pentru marsarier sau de avantajele displayului digital pentru sistemul multimedia. Sonorizare a fost si ea la inaltime, iar sistemul audio BOSE mi-a incantat auzul cu cele mai clare note muzicale.
In urma unei exploatari intense, trasee montane dificile si accelerari repetate consumul mediu s-a oprit la valoarea de 11.4l.
Pret
Cel mai ieftin Pathfinder pleaca de la 38.190 de euro cu TVA si ajunge la 57.000 de euro cu TVA pentru varianta testata.
Nissan Pathfinder este cu adevarat un offroader, un spirit care aminteste de felul cum se comporta cu ceva vreme in urma Nissan Patrol. Este un exemplar care m-a surprins atat prin comportamentul pe sosea, dar mai mult prin felul cum depaseste obstacolele in offroad.
AutoSpot apreciaza:
+ Veleitati offroad
+ Calitatea materialelor interioare
+ Puterea motorului
+ Consum in test
AutoSpot nu apreciaza:
- Aspect perimat
- Directie moale
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook