Skoda Fabia – o parte integrantă a peisajului urban bucureştean. O vezi la fiecare colţ, la fiecare coadă la semafor, ba chiar probabil că ai una parcată în faţa blocului. Nu sunt la fel de populare ca, să zicem, Daciile Logan şi asta se întâmplă probabil dintr-un spirit patriotic prost înţeles sau pentru că o mână de euro înseamnă pentru român mai mult decât calitatea.
Această omniprezenţă înseamnă că orice succesor al popularului model al constructorului ceh trebuie să se ridice la anumite aşteptări şi chiar să le depăşească. Să vedem, deci, cum se achită Noua Fabia de aceste obligaţii.
Vezi fotografiile facute de echipa AUTOspot modelului Skoda Fabia
Urcându-te la volan te impresionează plăcut design-ul bordului, foarte clar şi funcţional. Un element plăcut sunt ceasurile luminate în alb care dau o senzaţie de precizie şi bun gust, dar care din păcate nu se asortează cu display-urile verzi de pe consola centrală. Recomandăm cu căldura achiziţionarea pachetului piele (pentru volan, schimbător şi frâna de mână) care îşi face toţi cei 160 de euro.
Poziţia la volan este foarte plăcuta şi confortabilă, şi chiar dacă nu prea reuşeşti să vezi botul automobilului putem spune că Noua Fabia este una dintre maşinile cu care ne-am obişnuit cel mai repede. În cinci minute de la plecare făceam slalom la milimetru printre colegii de trafic lăsându-i să se întrebe dacă chiar a meritat să-şi ia maşină de 65 CP, fără servodirecţie şi dacă e prea târziu să-şi cumpere un set de pedale de bicicletă originale şi cu hologramă pentru Dacia.
Spaţiul pentru pasageri este mulţumitor, scaunele confortabile, iar volumul portbagajului de 300 l, este unul dintre cele mai mari din clasa sa.
In ceea ce priveşte motorizarea, cei de la Porsche România ne-au dat pe mână un diesel de 1.9 litri şi 105 cai putere cu cutie de viteze manuală în cinci trepte. De altfel, aceasta este cea mai puternică variantă pe motorină şi poate fi achiziţionată în varianta de echipare “Classic” la un preţ începând de la 11.525 euro (fără TVA). Şi pentru că, totuşi, Noua Fabia poate fi o opţiune serioasă pentru cei care caută o variantă ieftină la alternativele româneşti este bine de menţionat că cel mai ieftin model poate ajunge la 8.024 euro (fără TVA) cu motor pe benzină de 1.2 litri în varianta de echipare “Classic”.
Pentru că a venit vorba de motor ne vedem nevoiţi să elogiem performanţele modelului pe care l-am testat. Diesel-ul nostru atinge o viteză maximă de 190 km/h, din care primii 100 de km/h într-un onorabil 10.8 secunde. Consumul de carburant este mai mult decat convenabil, ajungând pentru acest model la 4.1 l extraurban şi 6.5 urban.
In ceea ce priveşte designul exterior, acesta urmează linia Roomster-ului. Am avut chiar surpriza ca vreo 2-3 trecători să faca confuzie între cele două modele. Totuşi, Noua Fabia nu excelează la acest capitol. Pare un pic prea înaltă (cu toate că dimensiunile sunt în limitele normale) şi nu neapărat bine proporţionată. Din acest motiv, chiar dacă nu am avut probleme de stabilitate, în unele curbe luate în viteză am simţit teama că poate cer prea mult maşinii.
În concluzie, Noua Fabia nu-şi face de rusine numele, promiţând prin calitate, dotări şi performaţe să aibă cel puţin acelaşi succes pe piaţa românească ca şi precursoarea sa.
AUTOspot apreciaza:
+ Performanţele motorului
+ Gama de preţuri accesibilă
+ Designul interior şi calitatea finisajelor
AUTOspot nu apreciaza:
- Proporţiile ciudate ale designului exterior
- Culoarea verde a display-urilor de pe consola centrală
Fisa tehnica:
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook