La fel ca in fiecare an, anul acesta nu am reusit sa ajung la mare de 1 Mai. De fiecare data imi fac planuri, vorbesc cu prietenii si numar zilele pana in
momentul in care litoralul isi deschide portile. Cu toate acestea in fiecare an intervine cate ceva care sa-mi dea peste cap "socotelile" si sa ratez intreaga distractie.
Anul 2006 nu a fost cu nimic mai deosebit ca ceilalti, iar 1 Mai s-a dovedit a fi un adevarat fiasco. Pentru ca sunt o persoana care se reprofileaza repede si gasesc in orice esec o noua provocare, am decis sa-mi petrec o zi calda de iunie, unde in alta parte, decat la mare. Intamplarea a facut ca automobilul care mi-a fost "ghid", in drumul spre mare, sa fie noul Ford Focus. Un Focus nou nout, sedan, cu o "nebunie" de motor, diesel, 2 l, 136 de cai.
Soarele era sus pe cer, iar ziua se anunta una dintre cele mai frumoase ale lunii. Desi am plecat destul de devreme, traficul, inamicul numarul unu al soferilor, a lovit din nou. Fordul nostru a trebuit sa lupte cu ceva aglomeratie si cozi interminabile. Cu toate astea, s-a descurcat exemplar,
dand dovada de o manevrabilitate iesita din comun. Directia ferma, cutia de viteze scurta si foarte bine etajata, au facut ca traficul sa ni se para o joaca de copii. Astfel, prima etapa fiind parcursa, ne-am indreptat spre cea de a doua, poetic denumita, "Autostrada Soarelui".
Aici lucrurile au devenit mult mai serioase, Focusul fiind nevoit sa ne dovedeasca ca este asa cum o spun criticii, cel mai bun din clasa sa.
Prima proba pe care a trebuit sa o treaca a fost consumul. Acesta s-a situat undeva in jurul valorii de 7,5 l la 100 km parcursi. Consumul a fost calculat intr-un regim sportiv, concluzia noastra fiind ca se poate obtine o cifra mult mai mica, fara prea multa bataie de cap.
Confortul in interior a fost si el la standarde ridicate, materialele folosite fiind de o calitate demna de clasa superioara. Spatiul pe care noul Focus il ofera atat ocupantilor locurilor din fata cat si celor din spate, este cu adevarat urias. Focusul nu este doar cea mai mare masina din clasa sa, este cu adevarat o masina incapatoare si plina de personalitate.
Un minus pe care il amintesc, a fost pozitia cam prea inalta la volan. Sunt o persoana inalta iar acest amanunt a fost un pic sacaitor.
Comenzile de pe consola centrala sunt foarte bine pozitionate, astfel orice miscare dorita se face cu usurinta, soferul nefiind nevoit sa-si ia privirea de la drum.
Pe sosea, Focusul se comporta ireprosabil. Desi in anumite curbe a avut o usoara tendinta supraviratoare, directia este foarte precisa si usor de manevrat. Motorul este asa cum am mai spus-o, cu adevarat impresionant, dand dovada de o putere de nebanuit, putere ce este pusa pe asfalt, fara nici un fel de efort.
Varianta pe care am testat-o a fost echipata Ghia, acest lucru insemnand ca masina a fost aproape "full". Singurele elemente care au lipsit au fost, xenonul, caruia din pacate i-am simtit lipsa, iar cel de-al doilea a fost
pielea. Datorita noului nostru prieten am ajuns la mare mult mai repede decat ne-am asteptat (timpul este secret din cauza cifrelor un pic cam prea mici). Abia cand am ajuns in Bucuresti, am realizat ca am fost cu totul si cu totul absorbit de noul Focus incat am uitat pur si simplu sa ajung pe plaja. Placerea pe care am simtit-o la volanul sau a fost cu siguranta
mai mare decat nevoia de a face o baie. Hmm... interesant efect!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook