Recunosc, nu stiam la ce sa ma astept atunci cand m-am urcat, pentru prima data, la volanul noului Focus. Oare va fi o alta masina cuminte numai buna pentru dus copiii la scoala? Ma voi simti ca sotul care a plecat de la slujba lui plictisitoare pentru a-si lua nevasta de la slujba ei plictisitoare? Nu se poate, peste ce am dat! Cum o sa stau eu un weekend intreg blocat in asa ceva?! Dupa ce am petrecut 800 de kilometri impreuna cu ea, pot spune doar atat: ce fraier am fost ca mi-au trecut asemenea ganduri prin cap!
Nebun, confortabil, practic. Noul Focus merita din plin aceste trei caracteristici. Desi colegul Paraschiv ma lua peste picior cu jucaria lui psihopata, pot spune ca am iesit in castig. Motorul EcoBoost de
1.6 L a fost la inaltimea asteptarilor, iar cei
150 CP pe care i-am avut la dispozitie mi-au asigurat o distractie pe cinste. Dar ajungem si acolo.
Sa vorbim despre performante. O viteza maxima de
212 km/h, 0-100 km/h in
8.7 secunde, 240 Nm. Tinand cont ca pretul pentru Titanium (varianta pe care am testat-o) incepe de la
20.300 de euro, cifrele sunt mai mult decat satisfacatoare. In plus, consumul mixt a fost mai mult decat interesant:
8 l/100 km, mai ales ca nu am circulat "la consum".
GALERIE FOTO Test Drive Noul Ford Focus
In noul Focus, confortul este garantat. Cand parcurgi Transalpina de la un cap la altul, cu toate curbele si zonele in care soseaua nu este finalizata, ajungi sa iti doresti sa faci o pana pentru a cobori macar jumatate de ora din masina. Ei bine, in Focus nu a fost cazul. Scaunele par mai confortabile decat minunatia de N mii de dolari pe care sta Bill Gates, iar suspensiile fac tot ce le sta in putere ca sa n-ai impresia ca esti intr-o masina de raliu.
Curbele solicitante de pe Transalpina nu au fost foarte problematice pentru Focus. Sunetul nervos al motorului te obliga sa o turezi cat de mult poti pana sa schimbi viteza, iar franele excelente nu iti lasa impresia ca trebuie sa incetinesti prematur.
Dotarile. Desi bluetooth-ul recunoaste doar iPhone 4 (ce sa-i faci, sunt americani cu totii), noul Focus iti pune la dispozitie cam tot ce ai nevoie. Tu vrei sa ai parte de o clima tropicala in stanga, iar pasagerul din dreapta vrea sa se simta ca pe varful Omu?
Clima bizonala este la dispozitia ta. Nu vrei parcurgi acel drum anevoios pana la consola centrala pentru a schimba melodia? Ai parte de comenzi pe volan. Vrei sa nu iti mai folosesti deloc mainile? Nu mai fi atat de lenes! Ma rog, ai la dispozitie
comanda vocala, dar nu as recomanda-o pentru ca este putin cam imbecila. Dar, hei, poate e vina mea pentru ca nu sunt suficient de rabdator.
Habitaclul este foarte spatios, inclusiv in spate unde cei 185 de centimetri ai mei ar avea nevoie de spatiu de manevra. Odata ce te asezi la volan, ai impresia ca ai suficient loc pentru a face trucuri ce implica elefanti si rinoceri.
Desi nu sunt cea mai ecologista persoana din lume, trebuie sa spun ca sistemul
Auto Start&Stop este destul de folositor atunci cand esti blocat in traficul din Bucuresti si mergi cu o viteza de 50 de metri pe ora.
Totusi, cea mai distractiva dotare este
sistemul de asistenta activa la parcare. Soferii (a se citi persoanele care habar n-au sa faca o parcare laterala) sunt scutiti de stresul care vine cu o asemenea manevra. Apesi butonasul cel dragut, mergi usurel pe langa sirul interminabil de masini, iar cand masina detecteaza un loc disponibil te anunta, te pune sa opresti si sa bagi in marsarier. De aici incolo, Focus preia toata responsabilitatea, tu trebuind sa apesi doar pedalele.
In concluzie, pot spune ca noul Focus isi merita banii. DAR! As cumpara masina fara sa ma gandesc? Nu, pentru ca detin mai mult decat un neuron. As cumpara masina dupa ce m-as gandi 1,73 secunde? Da.
The end!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook