Noul Mercedes-Benz G500 – Mai mult ca Perfectul
Scris de Razvan Filip Dumitru pe 28-03-2019
Sunt momente in viata cand esti nevoit sa faci diferite lucruri sau sa participi la diferite actiuni fara a-ti face placere, pur si simplu trebuie sa fii acolo, sa iei parte la acel eveniment contrar vointei tale. Acest articol nu este despre un asemenea moment!
Modelul de astazi mi s-a infatisat ca o adevarata poveste. Noul Mercedes-Benz G500 este un basm nastrusnic, plin de zane si balauri, plin de farmec, cu punct culminant si deznodamant.
Iar in randurile ce urmeaza am sa incerc sa descriu cel mai intens basm pe care l-am citit in ultimii 30 de ani, cam de cand bunica mi-a povestit ultima oara “Fat Frumos din Lacrima”.
Basmul nostru incepe intr-un mod unic, adica avem o introducere alternativa. Fie esti genul de pasionat si impatimit al modelului si-l vezi in fata ta chiar pe Fat Frumos, fie nu-ti place deloc si esti in stare sa pariezi ca l-ai vazut pe acel balaur care te speria in copilarie.
Emblematicul Fat Frumos face anul acesta nici mai mult nici mai putin de 40 de ani de existenta. Exact, primul model G a iesit pe portile palatului(sau al fabricii) in anul 1979, iar anul acesta clientii se pot bucura de un nou model. Demn de mentionat este faptul ca dispune de o serie de elemente clasice, care pastreaza un look unic, dar si de o lista lunga de gadgeturi si imbunatatiri care-l fac sa se adapteze atat de bine la vremurile prezente.
Aspectul exterior este cu adevarat unic, patratos, impunator, astfel incat sa nu ai cum sa-l confunzi cu nici un alt erou sau exemplar sau capcaun. Acest aspect este unul dintre trasaturile care-mi plac atat de mult la clasa G.
Este destul de greu sa-l privesti si sa nu observi semnalizatoarele proeminente de pe capota, roata de rezerva imensa, situata pe usa portbagajului sau de ce nu, balamalele usilor, lasate “la vedere”.
Un ochi atent va observa noile faruri cu tehnologie LED si poate, noile modele de jante. In rest Mercedes a preferat sa pastreze reteta succesului preluata de la prima generatie.
Pentru cei care au copii si vor calatori cu ei, atentie la cum inchideti usa! De fapt, fii sigur ca ai sa trezesti copilul. Usa noului G se inchide “barbateste”, puternic impinsa, in urma acestui gest rezultand un sunet spart de tabla. Alt detaliu la care Mercedes tine foarte mult si pe care l-a pastrat de la prima generatie.
Noua clasa G a crescut atat pe lungime(53 mm) cat si pe latime(121 mm). Acest amanunt se poate traduce printr-un unghi de inclinare care a crescut si el, de la 28 de grade la 35 de grade. Astfel va putem confirma ca sunt putine obstacole pe care noul model sau pardon, Fat Frumos nu le poate cuceri!
Daca la exterior modificarile au fost discrete, atunci cand pasesti, de fapt, atunci cand te urci in noul G, intri in contact cu un cu totul alt teritoriu.
Daca la prima generatie nu s-a pus accentul pe confort sau pe anumite detalii, acum, avem un habitaclu premium in cel mai pur sens al cuvantului. Fie ca ne uitam la pielea de pe bord atent cusuta sau la consola centrala, perfect sculptata, noul G se prezinta ca un adevarat clasa S. Da, acum, pana si masajul in scaunele din fata se poate activa cu o simpla apasare de buton.
Noul model beneficieaza de o imbunatatire a insonorizarii, pasagerii find “deranjati” de sunetul exterior, abia dupa 130 km/h. Nu prea ai cum sa circuli cu un asemenea “mastodont” si sa nu fii intampinat de legile fizicii.
Pe langa spatiul interior marit, noul propietar se va bucura de tot ce are mai bun Mercedes in materie de tehnologie si asistenta la conducere.
Cele doua ecrane(12.3 inci fiecare) situate pe consola centrala iti vor oferi orice informatie dorita, la un click distanta. Noul volan inteligent de la Mercedes te va lasa sa controlezi intregul sistem fara a-ti misca mainile de pe el.
Pe masura ce basmul nostru prinde viata in mintea si ochii cititorului, ne apropiem cum pasi repezi de punctul culminant. Pentru mine, acest detaliu a fost reprezentat de motorul ce-l mana in lupta pe Fat Frumos.
Simturile mi-au fost desfatate si incantate de un nastrusnic V8, cu o capacitate de 4 litri si “doar” 420 cp. Chiar daca Fat Frumos cantareste 2,5 tone(exact, doua virgula cinci tone), acestea sunt miscate pana la 100 km/h in 5.9 sec.Poate parea rapid, poate parea lent, dar senzatia resimtita in spatele volanului este cu adevarat unica. Sunetul oferit de motor, pozitia inalta la volan si sentimentul ca poti cuceri orice reduta, rezulta intr-un cocktail pe care vei dori sa-l savurezi “over and over again”.
Nu am vrut sa mentionez nimic referitor la consum, dar conduita meseriei ma obliga sa amintesc acest aspect. Sunt ferm convins ca privilegiatii care isi vor comanda un asemenea compatriot de drum nu se vor sinchisi sa caute informatiile consumului in computerul de bord.
Scurt si la obiect, in urma unui test de onroad si offroad am inregistrat un consum mediu de 22 l/100 km.
Pretul pe care v-a trebui sa-l platiti pentru a-l avea pe Fat Frumos de partea dumneavoastra incepe de la 90.000 euro pentru motorizarea din test. Daca doriti ca eroul dumneavoastra sa aiba in dotare si o serie de alte “arme” ca cel de astazi, ajungem la 134.000 euro(TVA inclus).
Cum spuneam si la inceput, povestea de mai sus a fost pentru mine una aparte, totul datorandu-se noului Mercedes-Benz G class. Este un exemplar care starneste emotii si in cele mai inchise si reci inimi, neavand cum sa ramai de piatra in momentul in care il vezi si il conduci.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook
Posteaza un comentariu
|
SFATUL ZILEI:
Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!
HOT STUFF
vezi si alte informatii importante
ANUNTURI SECOND HAND
FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI
Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!
Ultimele mesaje:
Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audiscris de victor56 pe 18 Oct, 10:34
Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoarescris de victor56 pe 23 Aug, 12:30
Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDIscris de victor56 pe 15 Nov, 12:25
REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTIscris de victor56 pe 30 Mar, 10:46
Service auto Bucurestiscris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47
Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seatscris de victor56 pe 07 Jul, 11:17
Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCIscris de victor56 pe 23 Apr, 09:12
Jante din aliaj si tabla - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Anvelope de vara si iarna - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22
scrie pe forum
|