Recunosc, de mult nu am mai fost atat de curios atunci cand a venit momentul sa testez o masina. De ce? Pentru ca, pur si simplu, nu stiam la ce sa ma astept.
Peugeot se afla in plin proces de reinventare, iar 208 reprezinta incercarea francezilor de a recastiga segmentul sub-compact din Europa. Drept urmare, este lesne de inteles ca baietii destepti ai producatorului auto si-au pus creierele la munca pentru a prezenta publicului o masina care sa inlocuiasca cu succes eternul 206. Aici revin la curiozitatea mea. Hamsterul musculos din creier, proprietate personala, a muncit din greu, pe tot parcursul testului, pentru a raspunde la intrebarea "Le-a iesit?".
Sa incepem cu partea tehnica. Motorul
e-HDI de
1.6 L iti pune la dispozitie
115 CP cu care sa te distrezi din plin. Mai exact, singurul lucru pe care soferul este nevoit sa-l faca este sa apese pedala de acceleratie. Restul este facut de cei
285 Nm care au grija sa te faca sa te simti regele soselei fara sa fii nevoit sa atingi viteze astronomice.
Acul vitezometrului are nevoie de
9.7 secunde pentru a parcurge distanta de la 0 la 100 km/h si nu se mai opreste pana nu atinge viteza maxima de
190 km/h, mai mult decat de ajuns pentru autostrazile noastre care au nevoie de reparatii inainte de a fi inaugurate.
GALERIE FOTO Peugeot 208
Desi Peugeot se lauda cu un consum mediu de 3,8 litri/100 km, 208-ul testat a inregistrat un consum de
6,4 litri/100 km. Totusi, nu le putem avea pe toate, nu?
Interiorul poate fi caracterizat cu ajutorul unui singur cuvant. Spatiu! Desi 208 este o masinuta mica de oras, interiorul iti lasa impresia ca poti transporta toata mobila din sufragerie daca vrei. Inovatori din fire, francezii au reusit sa deseneze bordul in asa fel incat nu esti nevoit sa iti misti capul in toate partile daca vrei sa vezi un segment anume din instrumentele de bord.
Soferul are parte si de un ecran tactil de
7 inch care ii ofera orice tip de informatii doreste. De asemenea, 208 este echipat cu un sistem de climatizare bi-zonal, senzori de lumina si ploaie, oglinzi electrice si sistem Bluetooth. Mai mult de atat, daca vrei vreodata sa tragi un pui de somn intre punctul A si punctul B, masina beneficiaza de pilot automat si scaune incalzite care te fac sa te simti ca in ziua de Craciun cand esti invelit in plapuma si il astepti pe Mos Craciun sa iti aduca banii pentru un 208. Este evident ca Autospot nu incurajeaza dormitul la volan, dar vrem filmulete daca o faceti.
Desi imi plac mult toate gadget-urile cu care 208 este echipat, partea pe care o apreciez cel mai mult este design-ul. Ce importanta mai are un ecran tactil cand o masina este atat de frumoasa incat, atunci cand ajungi cu ea acasa, mai stai 10 minute in parcare doar ca sa o admiri? Noul limbaj de design al Peugeot este, poate, argumentul principal atunci cand vine vorba de o comparatie intre batranul 206 si noul 208. Masina este, pur si simplu,
placuta ochilor. Fiecare particica a caroseriei este neconventionala, de la stopuri pana la grilaj, care arata atat de dubios si fascinant, in acelasi timp, incat nu te poti abtine sa nu scapi un "uau" printre dinti.
Dezavantaje... putine, foarte putine. Unul dintre ele este sistemul
Start/Stop. Pe toata durata testului, a functionat anapoda. La fiecare semafor, mi-a lasat impresia ca nu se poate hotari daca sa fie pe Start sau pe Stop. Pe termen lung, aceasta intermitenta s-a dovedit a fi oarecum enervanta. Celalalt dezavantaj este, poate, subiectiv. Din punctul meu de vedere, schimbarea vitezelor putea fi
mai fluenta.
Pretul:
17.815 euro pentru modelul Allure testat de Autospot. Mult? Depinde. Pentru Romania, putem spune ca este cam mare, insa pentru ce ne ofera, pretul este mai mult decat acceptabil.
In concluzie, dupa ce m-am jucat cu 208, mi-am raspuns la intrebarea pe care am amintit-o la inceput. Le-a iesit? Da. 208 este o masina frumoasa, manevrabila, foarte potenta pentru un motoras atat de timid si, in special, plina de personalitate.
Let Your Body Drive? I will!
Le multumim prietenilor de la
Uncle Jeb Studio pentru poze!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook