Prima generatie de Peugeot 508 a fost aruncata in lupta pentru suprematia clasei medii inca din anul 2010. Atunci francezii se laudau cu un model nou, cu linii fluente, asa cum ne-au obisnuit, plin de carisma si frumusete.
Anii au trecut, iar
508 s-a maturizat ajungand acum la a cea de-a doua generatie.
Am regasit in Peugeot 508 o noua silueta, compactă și cu garda la sol redusa. Avem un design exterior mai agresiv, cu linii taiose care te duc cu gandul la un exemplar sport, un autoturism menit sa te incante atat cand il privesti, dar mai ales cand il conduci.
Regasim tehnologia LED pe partea frontala, la luminile de zi, dar si la partea din spate, acolo unde am admirat stopurile intunecate cu aspect tridimensional. Mi-a placut linia plafonului identica cu cea a unui coupe, cea care parca iti aminteste de un pur sange sportiv.
Peugeot 508 atrage priviri, toata lumea este curioasa sa-l vada indeaproape si pot spune linistit ca este cel mai frumos model din gama Peugeot, dar si din clasa. Un important detaliu al acestui sex appeal este constituit de jantele imense de 19 inch.
Odata ajuns in habitaclu, suprinzele placute continua sa se tina lant. De indata ce te-ai asezat la volan te simți ca si cum ai patrunde in alta lume, una axata pe calitate si versatilitate. Privirea iti este atrasa de instrumentarul de bord dar si de ultima versiune i-Cockpit.
Detaliul care m-a incantat cel mai tare are fost volanul compact, atat de bine dimensionat incat simti ca nu mai vrei sa-ti desprinzi mainile de pe el. Alt element al tehnologie i-Cockpit este ecranul tactil HD capacitiv de 10ʺ, care cu ajutorul celor 7 butoane de comutare tip pian iti poate arata toate functile masinii, precum radio, aer conditionat, navigatie, telefon, dar si aplicatii mobile.
Inculpatul de azi parca se muleaza pe sofer si refuza sa te mai lase sa pleci. Devii una cu masina si tot ce-ti doresti este doar sa conduci. Pentru o experienta completa as recomanda doar 3 pasageri, alaturi de sofer, pentru a putea calatorii in conditii placute. Spatiul pasagerilor este suficient, poate doar persoanele inalte vor resimti nevoia de mai mult loc la partea de sus.
Un aspect demn de amintit este antifonarea noului Peugeot 508. Este absolut impecabila, chiar si la viteze mari, zgomotul fiind exclus aproape in totalitate.
Ajungem poate la cel mai important punct al testului nostru, modul in care se conduce noul 508 si feedbackul resimtit de sofer.
Pozitia ideala se gaseste usor, comenzile intuitive te ajuta sa-ti pozitionezi scaunul corect, iar faptul ca esti aproape de sol iti confera un sentiment unic. Ne-am bucurat de un motor pe benzina, de 1600 cmc turbo si 225 cp. Cutia de viteze a fost una automata cu 8 rapoarte, care te ajuta atat la un condus mai sportiv dar si in modul confort. Acceleratia pana la 100 km/h se va intampla in 7.3 sec.
Din cauza formei sportive, de coupe, vizibiliate resimtita de sofer a fost usor sacrificata, dar chiar si asa Peugeot 508 te imbie la un condus sportiv. Motorul este placut, tine cu casa si
ne-a consumat 7.9 l in urma unui condus mixt. Personal mi-ar fi placut o cilindree mai mare.
Ca sofer esti intotdeauna constient de noul tau prieten, iti transmite imediat trasa ideala, te trage de maneca atunci cand intri prea tare intr-o curba si te lasa sa te bucuri de toti cei 225 cp.
Ca pasager vei fii incantat de calitatea materialelor, de felul in care poti sopti si ceilalti pasageri te vor auzi, chiar daca Peugeot 508 alearga pe autostrada, dar si de sistemul audio HIFI Focal Premium.
Exemplarul din test a venit intr-o echipare GT Line, aproape completa si costa 39.660 euro(TVA inclus). Noul 508 porneste in versiunea de baza de la 24.630 euro(TVA inclus) pentru varinta 1.5 BlueHDI(130 cp).
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook