Iubim autotuturismele, iubim tot ce inseamna “masina” si iubim sentimentele pe care ni le induc, fie atunci cand le privim, dar cel mai mult, atunci cand le conducem.
Nu cred ca exista pe acest pamant vreun redactor auto care poate ramane indiferent in momentul in care urmeaza sa conduca un exemplar Porsche. Parerile sunt impartite, poate aspectul este cel care nu-ti permite sa intorci capul in alta directie, poate puterea motoarelor este cea care iti face inima sa bata din ce in ce mai tare sau poate istoria care sta in spatele marcii este cea care iti impune un respect neconditionat.
Indiferent de motivul pentru care apreciem un Porsche, testul de astazi este o buna ocazie de a vedea daca afirmatiile de mai sus, sunt sau nu adevarate.
Exterior
Cayenne este unul dintre cele mai emblematice modele ale marcii in ultimul deceniu. Incepand cu 2002, anul in care modelul a luat nastere, noua viziune din Stuttgart s-a schimbat total, iar numarul clientilor a crescut simtitor.
Ajuns la cea de-a doua generatie, Cayenne poate fi considerat la maturitate. Liniile caroseriei sunt acum fluente, forma farurilor ne aminteste de formidabilul Carrera GT sau stopurile prelungite si integrate in aripi, sunt doar cateva dintre ingredientele folosite de producatorul german pentru a ne fura inimile.
Fata de generatia anterioara, Cayenne este mai mic si mai scurt, iar luneta este mai inclinata pentru a accentua sportivitatea modelului.
Farurile beneficieaza acum de lumini de zi, tip led, iar greutatea a scazut cu aproape 250 kg, datorita elementelor de aluminiu si magneziu folosite.
Impactul vizual este fara doar si poate dominat de jantele de 20 inci.Acestea vin ca dotare optionala si pot fi ale dumneavoastra pentru suma de 3096 euro.
Privit din exterior, Cayenne emana sportivitate, robustete si agresivitate. Magia reusita de inginerii din Stuttgart consta in faptul ca desi avem de a face cu un SUV masiv, eleganta caracteristica brandului nu s-a pierdut. Cayenne poate sa va insoteasca intr-o excursie la munte, pe cele mai “stricate”drumuri si la fel de bine, seara sa va conduca la o piesa de teatru in cele mai selecte locatii.
Nu putem uita de culoarea speciala, metalizata, Shadow(1108 euro), care face din exemplarul nostru un adevarat heartbreaker
Interior
Interiorul este dominat de elemente pe care le stim de la Panamera. Cei de la Porsche au preferat aceasi simetrie, regasita pe consola centrala, cat si pe coloana centrala a locurilor din spate. Gurile de aerisire centrale sunt perfect simetrice cu cele ale pasagerilor din spate, iar atentia pentru detalii continua intr-un mod ametitor. Absolut nimic din interiorul lui Cayenne nu este lasat la voia intamplarii.
Fie ca facem referire la pielea bi-colora(4114 euro), pachetul confort(1612 euro) sau pachetul pentru interior din lemn de nuc(1114 euro), habitaclul inculpatului este la suferlativ. Pe cat de bine arata fiecare buton, bucata de piele sau plastic, la fel de placute sunt si in momentul in care le atingi.
Placerea resimtita de sofer este sustinuta de un volan mic, sport, construit partial din lemn, pentru a nu uita nici o clipa ca te afli la bordul unui SUV de lux. Fiind la inaltime, vei avea in permanenta extremitatile vehicului in campul vizual, iar contrar asteptarilor, orice manevra ti se va parea facila.
Chiar daca vorbim despre un SUV, consola centrala imbraca foarte bine soferul, iar dupa o scurta acomodare fiecare comanda este la indemana sa.
Cadranele bordului continua acea perfecta simetrie germana, turometrul fiind flancat de catre alte 2 indicatoare in fiecare parte. Informatiile sunt oferite lizibil, iar senzatia de nava spatiala este impregnata de modul in care iti sunt redate datele necesare.
Suspensia pneumatica(3793 euro), face din Cayenne un SUV versatil. Abordarea traseelor dificile de munte sau macadam este usurata prin ridicarea si coborarea garzii la sol.
Chiar daca soferul va fi cel care se va bucura cel mai mult de majoritatea calitatilor oferite de Cayenne, pasagerii din spate vor fi si ei rasfatati cu spatiu si variante de confort. Climatronicul individual pentru locurile din spate va sporii confortul acestora.
Vestile bune continua cu o trapa panoramica formata din 2 bucati(2057 euro), care transforma o calatorie la bordul lui Cayenne intr-o experienta de neuitat.
Sistemul multimedia este si el pe masura. Avem la dispozitie un ecran cu touchscreen, navigatie, asistenta la parcare fata-spate( 1662 euro) si un sistem audio de inalta fidelitate BOSE(1466 euro).
Volumul portbagajului este de 670l, suficient pentru a incapea atat echipamentul de munte cat si costumele si pantofii pentru piesa de teatru.
Performante
Aici lucrurile devin si mai interesante. Vorbim despre un autoturism care cantareste 2,1 tone si are o inaltime de 1,71m. Ma asteptam la un comportament bun, tinand cont de faptul ca urma sa conduc un Porsche. Am fost uimit.
Modelul din test este un Cayenne S, fapt care se traduce printr-un
motor V8, 4.8 l, 400 cp si un cuplu motor de 500 Nm. Cifrele de pe fisa tehnica sunt impresionate, 0-100 km/h in 5,9 sec si viteza maxima 280 km/h.
In realitate lucrurile sunt mult mai dramatice.
Cei 400 de cai urla intr-un mod de-a dreptul incantator, iar cutia tiptronic S cu 8 rapoarte face ca experienta sofatului sa fie greu de transpus in cuvinte. Suspensia pneumatica setata in modul Sport, intareste amortizoarele, coboara caroseria mai aproape de sosea si-ti permite sa abordezi virajele cu viteze pe care le credeai posibile doar la volanul unor masini sport. Directia este ferma si taioasa atunci cand ai nevoie de ea si moale si placuta in momentul in care doresti sa faci o parcare laterala.
Cayenne S urla ca un nebun atunci cand turatia atinge 6500 rpm, se conduce ca o masina sport si se simte ca o adevarata limuzina in momentul in care suspensia este setata pe Confort.
Cu asemenea performante ma asteptam la un consum pe masura. Cayenne S a consumat 19 l intr-un regim de rulare mixt, iar ca detaliu imbucurator va spun ca se lauda cu un rezervor de 100 l.
Pret
Pretul de baza de la care pleaca Cayenne S este de 84.033 euro cu TVA. Modelul testat astazi va face sa scoateti din buzunar 118.234 euro cu TVA.
Porsche a reusit sa creeze un SUV unic in lume, atat prin veleitatile on-road si off-road, dar si prin imaginea pe care o ofera. Cayenne este cel mai vandut model Porsche din Romania si ramane unul dintre cele mai ravnite SUV-uri la nivel global.
Producatorul german a fost si va continua sa fie un reper in industria auto pentru rafinament, performanta si putere.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Puterea motorului
+ Directie si suspensii
+ Calitatea materialelor la interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Pret de achizitie
- Consum in test
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook