Este arhicunoscut faptul ca piata SUV-urilor compacte ofera o gama variata de optiuni, dar mai ales ca este o nisa iubita din ce in ce mai mult. Soselele sunt pline de aceste modele, fie ele premium sau nu, SUV-urile compacte insumeaza o importanta parte din numarul masinilor noi vandute.
In testul de azi vom discuta despre o varianta premium, un model unic in segment, atat prin sigla pe care o poarta, dar si prin veleitatile oferite norocosilor propietari.
Noul Porsche Macan a fost creat sa vina in intampinarea fanilor marcii, a acelora care doresc sa conduca si sa detina un veritabil Porsche. A fost gandit si creat pentru aceia care nu au nevoie neaparata de un Cayenne, care este mai mare, dar si mai scump.
Aliniindu-se la ADN-ul de design Porsche, Macan etalează un panou tridimensional cu LED-uri la partea din spate. Luminile de frana cu design in patru puncte constituie o alta caracteristica reprezentativa pentru identitatea marcii. Tehnologia LED este incorporata ca standard in farurile principale nou proiectate, in timp ce optiunea Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) poate fi utilizata pentru a controla distribuția luminii.
Partea frontala a noului Macan a fost complet reproiectata, iar acum, exemplarul este mai lat, dar si mai impunator.
Odata urcat la volanul lui Macan vei fi incantat si vei beneficia de tot ce are mai bun Porsche de oferit. Fie ca discutam despre pozitia ideala la volan si usurinta cu care o vei gasi sau ne referim la vizibilitate, inculpatul de azi le are pe toate.
Pentru partea de infotainment si conectivitate masina-sofer avem Porsche Communication Management (PCM). Acesta ofera un ecran tactil full HD, cu o latime de 10,9 inchi. La fel ca la fratele mai mare Cayenne, interfata poate fi adaptata pentru a raspunde cerintelor individuale ale utilizatorilor, prin pictograme predefinite.
Standard, sistemul include navigatie online, pregatire pentru telefonul mobil, doua interfete audio și control vocal inteligent. Alte dotari standard includ Porsche Connect Plus (cu modul de comunicare LTE si cititor de cartele SIM), hotspot WLAN cat si o serie de servicii Porsche Connect. Varianta din test a dispus si de scaune electrice ventilate, reglabile pe 14 directii, Porsche Active Suspension Management si un sistem audio Bose.
Ca un minus al interiorului, as aminti faptul ca vei fi inconjurat de o sumedenie de butoane si butonase. Acestea fiind rasfirate, atat pe consola mediana cat si pe plafon. In concluzie vei avea nevoie de ceva timp pentru a te acomoda cu anumite comenzi.
Chiar si asa, atunci cand nu-ti vei lua ochii de la drum si vei cauta sa reglezi temperatura, simturile iti vor fi dezmierdate de cele mai bune plastice, cat si de o serie de elemente imbracate in piele. Atentia la detalii, imbinari si materiale este la cote maxime, asa cum Porsche ne-a obisnuit.
Spatiul pentru pasagerii din spate este bun, indeajuns incat sa incapa adulti cu o inaltime medie.
Poate cel mai interesant detaliu al Macanului condus de noi, este cel al motorizarii.
Inculpatul a fost echipat cu cu un motor turbo cu patru cilindri, pe benzina si capacitate de 2,0 litri. Acesta livreaza o putere de 252 CP și un cuplu maxim de 370 Nm. Combinat cu transmisia cu dublu ambreiaj PDK in sapte trepte, SUV-ul nostru atinge primii 100 km/h în 6,5 secunde.
La prima vedere am zis ca nu o sa fie cine stie ce, ca este un motor prea micut pentru un SUV sportiv. Macan mi-a aratat ca m-am inselat, a stat lipit de sosea atunci cand am abordat o serie de drumuri virajate, dar si cand am avut nevoie de accelerari rapide. Combinatia cutie-motor este una dintre cele mai bune la ora actuala in cadrul segmentului SUV compact.
Consumul in test, intr-un regim de rulaj mixt a fost de 9l.
Referitor la pret, cel mai ieftin Porsche Macan, adica cel din test, pleaca de la 63.415 euro cu TVA, iar varianta de azi a atins dupa ce s-au adaugat optionale, la 83.954 euro cu TVA.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook