Inca din copilarie am fost foarte critic cu hatch-back-urile. Nu mi-au placut niciodata si le-am denigrat peste tot si cu fiecare ocazie. Astfel ca, odata intrat in posesia cheilor, nu voiam decat sa dovedesc tuturor ca am dreptate. Insa, odata instalat in scaunul soferului, simteam cum imi dispare dorinta de a-l face de ras. Mi-am gasit imediat o pozitie perfecta la volan, in ciuda staturii si pretentiilor personale deloc modeste.
La interior, Leon te atrage fara sa impresioneze. Te simti ca intr-un hatch-back nemtesc, comenzile fiind bine dispuse, totul asamblat perfect si pus exact acolo unde ti-ai dori sa fie (exceptie facand comenzile pentru oglinzi, plasate anapoda, intre scaune). Nici partile textile nu impresioneaza foarte tare, chiar daca materialele folosite sunt de calitate. Per total, interiorul este gandit mai degraba pentru o persoana pragmatica decat pentru una pasionala. Un lucru surprinzator pentru un hatch au fost spatiile de stocare, foarte bine dimensionate si mai mult decat suficiente. Un detaliu suparator, intalnit pe toata gama VAG este nivelul de antifonare. Daca in oras ai da orice sa auzi fiecare decibel scos de motor, la drumurile lungi, bazaitul gutural devine obositor.
Despre sistemul de climatizare putem spune ca este foarte eficient, facandu-si treaba cinstit, fara a-ti solicita foarte mult atentia. Sistemul de sonorizare insa reprezinta un mare plus pentru SEAT, fiind caracterizat de fotograful nostru, posesor de masina cu pretentii, drept ireprosabil.
Daca la interior, Leon este mai degraba auster decat pasional, la exterior, inspira pasiune prin fiecare punct de vopsea. Facelift-ul nu e nici pe departe agresiv, insa iti dai seama ca ceva e schimbat. Masina arata la fel de bine ca si generatia trecuta, cu o aerodinamica impecabila. Se pot sesiza usoare modificari la aripile fata si la oglinzile laterale, insa per total, modificarile sunt discrete si menite sa accentueze oarecum agresivitatea masinii.
Vezi mai multe poze realizate de echipa AUTOspot
Am ramas oarecum surprins de motorizarea de 1.6, 102 CP care, desi isi face treaba foarte bine, intra putin in contrast cu personalitatea masinii. Sunt momente in care iti doresti mai mult de la micutul motoras desi el se straduieste serios sa iti satisfaca viciile. In oras, Leon-ul se descurca onorabil. Nu te va lasa niciodata la greu si te va scoate din multe belele. Odata scos la drum lung, va trebui sa-ti planuiesti depasirile din timp pentru ca vei simtii din plin lipsa turbinei.
Exista si o veste buna legata de noua gama SEAT. Pentru motoarele diesel s-a trecut la tehnologia common rail iar pentru versiunile FR si Cupra R se pregatesc motoare capabile de 211 respectiv 270 CP.
Desi la inceputul testului eram ferm convins ca cele cateva ore petrecute intr-un hatch-back vor fi prea mult pentru mine, la final n-as fi dus masina inapoi pentru nimic in lume. Leon-ul te "agata" fara sa-ti dai seama. Prin pasiunea pe care o inspira.
Masina a fost oferita de catre Porsche Bucuresti Vest 2
AUTOspot apreciaza:
- sistemul audio foarte bun
- directia foarte precisa
AUTOspot nu apreciaza:
- consumul relativ ridicat in regim urban
- interiorul usor auster
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook