Marea majoritate a romanilor sunt familisti convinsi. Este o parere in urma unor analize indelungate si chiar daca vrem sau nu sa acceptam, romanii se gandesc cum sa-si protejeze familia si cum sa-i ofere confort. Dupa succesul avut cu Megane, francezii de la Renault s-au gandit sa ofere ceva nou, o varianta imbunatatita, atat familistilor cat si celor care isi doresc un autoturism modern, fiabil si la un pret avantajos.
Exterior
De curand Fluence a suferit o serie de mici modificari estetice menite sa alinieze modelul la noile tranduri, cat si sa-l faca mai atractiv pentru cei mai pretentiosi dintre clienti.
Partea frontala fost infrumusetata si gasim acum mult iubitele lumini de zi, cu tehnologie LED. Asa cum reiese si din denumirea modelului, intreaga caroserie este placuta provirii, este fluida. Fiecare aripa, fiecare spoiler, este integrat printr-o linie fluida in intreg ansamblul si transmite un aer de-a dreptul elegant.
Privit din lateral, Fluence se lauda cu cele doua praguri proeminente, profilate frumos in exteriorul caroseriei, menite parca sa ne aduca aminte de tenta usor sportiva a exemplarului. Mi-a placut culoarea modelului din test, nuanta porivita pentru mesajul si categoria de clienti pe care Renault ii tinteste.
Atunci cand suntem depasiti de Fluence, putem observa posteriorul destul de cuminte al francezului. In afara de stopurile usor prelungite in lateral, pe aripi, nimic nu mi-a atras atentia. Spatele lui Fluence este discret, sobru si gandit parca sa te faca curios sa-l privesti si din alt unghi.
Interior
Interiorul a fost si el faurit ca un pas inainte. Spatiul a crescut fata de vechiul Megane, iar materialele folosite au fost imbunatatite simtitor. Spatiul pentru pasagerii din spate a crescut si el, acum aceastia dispunand de loc suficient atat la picioare cat si la cap.
Designul interior este in noile tranduri impuse de producatorul francez. Avem arhicunoscutul vitezometru digital, pozitionat central pe bord, care reuseste sa atraga privirea din prima clipa in care pasesti in interior. Butoanele sunt mici, la fel ca la majoritatea modelelor Renault, dar inteligent pozitionate, astfel fiind nevoie de o perioada scurta de timp pentru acomodare.
Pozitia la volan este un pic prea inalta pentru gustul meu, dar sunt convins ca marea majoritate a clientilor nu vor oberva acest detaliu. Vizibilitatea este buna si nu au fost momente in care sa ma lovesc de “vreun punct mort”.
Portbagajul este cu adevarat incapator si m-a rasfatat cu ai sai 530l.
Performante
Modelul testat a fost animat de un motor pe benzina, 1.6 l 16V cu 115 cp. Frumusetea si supriza placuta au venit din partea cutiei secventiale cu variatie continua. Aceasta, fata de o cutie automata obisnuita, poate mentine motorul turat , fara a schimba viteza in momentul in care ajunge in zona de putere maxima. Cele 6 trepte sunt placut baleate pentru a avea o experienta de neuitat la volanul noului Fluence.
Cuvantul de oridine a fost confortul. Fluence doreste sa ofere clipe relaxante si drumuri cat mai linistite atat pentru sofer cat si pentru pasageri. Suspensile sunt indeajuns de moi pentru a absorbii denivelarile regasite atat de des pe drumurile patriei. Alaturi de o directie placuta, indeajuns de moale pentru a nu deranja, regasim si un efect de ruliu atunci cand se doreste abordarea curbelor cu viteze mai ridicate.
Sprintul pana la 100 km/h este efectuat in 11.9 sec. Acest detaliu ne arata clar ca Fluence, in aceasta configuratie, nu este o masina sportiva. Este un exemplar gandit sa tina cu casa(5.7l extraurban) si este menit sa va conduca dintr-un loc in altul intr-un mod cat mai placut.
Antifonarea habitaclului este buna, dar nu iese in evidenta, la viteze peste 120 km/h motorul incepe sa-si faca simtita prezenta si poate deranja pe cei mai pretentiosi dintre dumneavoastra.
Pret
In echiparea pe care am condus-o, Renault Fluence costa 19.000 euro cu TVA. In aceasta suma, aveti faruri de zi cu LED, jante de aliaj de 16 inci, cutia secventiala CVT, navigatie si conexiune a telefonului prin Bluetooth, interior imbracat in piele si textile.
Renault Fluence ramane una dintre cele mai atractive variante din gama, atat din punct de vedere al pretului, cat si al dotarilor oferite.
AutoSpot apreciaza:
+ Spatiu interior
+ Aspect exterior
+ Consum in test
AutoSpot nu apreciaza:
- Antifonare
- Ruliu pronuntat
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook