Am condus de curand noul model al francezilor de la Renault, nimeni altul decat Kadjar. Trebuie sa marturisesc ca eram destul de nerabdator sa ma urc la volanul inculpatului, interesul findu-mi starnit inca de la primele imagini aparute pe internet.
Numele actorului principal a fost format prin alaturarea a doua cuvinte, Kad(quad) si Jar(agilitate). Nu este cel mai agil model Renault, dar cu siguranta m-a suprins pozitiv la acest capitol.
Primul gand care-ti trece prin minte, imediat dupa ce-l privesti, este acela al marimii. Kadjar este considerabil mai mare ca fratele Captur, iar datorita acestui detaliu poate fi incadrat ca un adevarat competitor pentru o sumedenie de cross-overe existente pe piata.
Mi-au placut farurile inguste si alungite, modern incadrate de luminile de zi tip LED(Pure Vison), dar mi s-a parut un pic prea mare si evidenta sigla de pe grila fata. Francezii sunt foarte mandrii de modelul lor si probabil s-a dorit o evidentiere cat mai clara.
Jantele imense de 19 inci, contribuie decisiv la aspectul noului model. Kadjar este unul dintre cele mai frumoase modele pe care francezii le arunca in lupta din segmentul crossoverelor.
Spatele este si el modern desenat. Stopurile sunt agresive, placut integrate in caroserie si perfect dimensionate in concordanta cu marimea acesteia.
Noul Kadjar a fost lansat intr-o perioada propice, vanzarile de crossover fiind intr-o reala ascensiune. Pentru anul trecut, global, o masina vanduta din cinci a fost un cross-over.
La interior, Renault a ridicat stafeta si a desenat o serie de schimbari majore. Atat materialele folosite cat si tehnologia regasita in habitaclu sunt de ultima generatie. Nimic de la bordul inculpatului nu mai este analog. Fie ca ne referim la vitezometru sau turometru, fie ca ne uitam la climatizare sau sistemul multimedia, totul este digital si futuristic.
La bordul noului model veti gasi o serie de sisteme menite sa va usureze viata si sa va imbunatateasca timpul petrecut impreuna cu Kadjar. Ne-am bucurat de sistemul multimedia R-Link 2, care poate oferi acum pasagerilor, pe langa functiile clasice, conectivitate la internet. Camera video, dar si sistemul de asisitenta la parcarea laterala(Easy Park), sunt alte cateva optiuni care te vor ajuta sa “traiesti” cu modelul celor de la Renault.
Comenzile sunt intuitive, consola centrala a fost simplificata si optimizata pentru a ajuta soferul la o acomodare cat mai rapida. Pozitia la volan este inalta, asa cum ii sade bine unui cross-over. Vizibilitatea este buna, iar soferul se simte stapan pe situatie in orice imprejurare.
Spatiul este si el unul dintre atuurile lui Kadjar. Pe langa sofer si pasager care sunt adevaratii rasfatati, pasagerii spate se vor simtii comod, atat in oras cat si la drumuri mai lungi.
Portbagajul insumeaza 472 l si este decent pentru clasa din care face parte Kadjar.
Am testat o varianta diesel, 1.6 l si 130 cp. Motorul a fost acompaniat de o cutie manuala cu sase rapoarte, acestea fiind etajate pentru un condus mai degraba comod decat sportiv.
Kadjar te ajuta cam in orice situatie, dar e bine sa-i cunosti si recunosti limitele pentru a nu te trezi in ipostateze mai putin placute. Sistemul 4x4 poate fi activat la nevoie.
Directia este buna, mai placuta ca la alte modele Renault, sentimentul artificial fiind aproape insesizabil. Suspensia este setata pentru confort, este confortabila, dar este un aspect unde Renault mai poate aduce anumite imbunatatiri.
In test, in urma unui traseu combinat, urban si extraurban, Kadjar ne-a indicat un
consum de 6,7 l.
Cel mai ieftin model, cu motorizare pe benzina, costa 18.200 euro cu TVA, iar cei care doresc o varianta diesel, vor trebui sa scoata din buzunar 20.000 de euro cu TVA.
In aceasta perioada Renault, ofera posibilitatea achizitionarii unui Kadjar cu 0% avans si 0% dobanda. Incercati-l!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook