Fiecare producator din industrie are anumite modele care sunt preferate de public. Modele care se vand foarte bine, sunt vizibile in cat mai multe locuri si sustin evolutia marcii atat din punct de vedere financiar cat si ca traditie.
Un astfel de model este Renault Megane. Gama acestuia este una dintre cele mai apreciate din portofoliul producatorului francez, afirmatie sustinuta de numarul vanzarilor, dar si de evolutia evidenta a inculpatului.
Primul model Renault Megane a vazut lumina zilei in 1995, iar astazi ne aflam in fata celui mai recent model.Asa cum spun francezii, cel mai bun Megane de pana acum. L-am luat la o tura pentru a vedea daca ne mint sau nu.
Renault a dorit sa atraga cat mai multi clienti de la concurenta, iar unul dintre elementele principale prin care doreste sa faca acest lucru este evolutia tehnologica. Concret, noul Megane este plin de gadgeturi care mai de care mai “eye catchy” dar si folositoare.
Unul dintre cele mai interesante noutati regasite pe Megane este “Sistemul Renault” cu patru roti motrice: la viteze de maxim 60km/ora(80km/ora in modul Sport) rotile din spate vireaza usor in sens opus celor din fata pentru a a oferi o mai buna manevrabilitate.
Regasim si sistemul multisense, cu 5 moduri de condus, adaptate in functie de stilul preferat de catre sofer. Asfel se poate balea intre Normal, Economic, Sport sau se poate realiza o combinatie intre acestea(individual). Diferenta intre ele este real sesizabila, iar masina isi schimba comportamentul intr-un mod evident.
In functie de modul in care doresti sa-ti conduci noul Megane, acesta se comporta placut si este ascultator. Directia poate fi usoara si faciliteaza manevrele intr-un oras supra aglomerat sau poate fi tare si precisa atunci cand doresti sa abordezi curbele intr-un mod alert.
Cruise controlul adaptiv, care pastreaza distanta dorita fata de masina din fata, nu este o noutate in segment, dar este folositor si ma declar intru totul multumit de performantele sale.
Sistemul multimedia, denumit acum R-Link 2 este frumos pozitionat central si este mare cat o zi de post. Mai exact avem un ecran de 8 inch care ne duce cu gandul direct la tableta imensa din modelele Tesla. Cu ajutorul comenzilor tactile poti accesa cam tot ce-ti trece prin minte de pe noul R-Link 2, iar fata de modelul precedent, totul este mai intuitiv.
Spatiul la interior este generos, mai ales pentru pasagerii din fata. Soferul isi gaseste usor pozitia ideala, are o vizibilitate buna, iar sustinerea scaunelor si confortul sunt peste medie. As fi preferat mai mult spatiu pentru pasagerii spate, prin prisma faptului ca sunt inalt, iar in momentul in care imi asez scaunul, cel din spatele meu sta destul de inghesuit.
Fiind vorba despre un hatchback, avem la dispozitie un portbagaj de 434l, iar daca rabatem bancheta se ajunge la 1247l.
Ca si aspect, noul Megane arata bine, ofera un design modern si plin de linii placute ochiului. Este un exemplar care poate atrage clienti atat din partea tinerilor cat si din grupul familistilor. Imi plac stopurile spate, alungite spre partea centrala a portbagajului.
Modelul testat a fost echipat cu un motor diesel, 1.6l si 130 cp. Cuplat la o cutie manuala, se comporta bine, reprizele sunt satisfacatoare, iar consumul a fost de-a dreptul impresionant. Intr-un regim mixt, noul Megane in echiparea de azi a indicat un consum de 5.2l.
Noul Megane pleaca de la 14.800 euro(cu TVA) pentru versiunea pe benzina si ajunge la 22.000 euro(cu TVA) in versiunea diesel, testata de noi.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook