Dupa ce anul trecut am condus varianta in cinci usi a noului Seat Leon, acum a venit randul fratiorului in trei, sa ne explice de ce spaniolii creeaza modele atat de frumoase.
Din totdeauna marca spaniola a avut o aura controversata, fie ca discutam despre aspectul modelelor create, fie ca ne referim la cifrele de vanzari. Se pare ca prin noile modele aruncate pe piata auto, Seat este hotarat sa faca lumina si sa inchida gura carcotasilor.
Exterior
La fel ca si la varianta in cinci usi, exteriorul este punctul forte al noului Leon Sport Coupe.
Cu o alura mai sportiva ca a fratiorului mai sus amintit, noul model al spaniolilor emana dinamism, performanta si vivacitate.
Privit frontal, retraim acelasi sentiment de placere, iti ofera aceleasi faruri full LED care ne-au impresionat anul trecut. Linile caroseriei sunt drepte, taioase si menite sa arate intregii lumi, ca Seat Leon este mai serios ca niciodata.
Sport Coupeul are o lungime de 4,22 m, fata de 4,71m ai variantei in 5 usi. Aceasta diferenta este cel mai usor sesizata, atunci cand il privim din lateral. Usile sunt mari, alungite spre partea posterioara, iar forma lor iti imprima un sentiment unic, de robustetete si frumusete.
Primul Leon din istorie in trei usi, are garda la sol redusa cu 13mm, iar linia plafonului a fost usor coborata in comparatie cu varianta in cinci usi.
Datorita acestor mici artifii, pugilistul de astazi reuseste sa se prezinte la cantar cu o greutate de 1.093 kg. Inca o dovada ca discutam despre un spirit sportiv si o caroserie menita sa imbunatateasca dinamica modelului.
Aspectul posteriorului este aproape identic cu varianta mai mare. Un ochi avizat va observa luneta usor mai inclinata, menita sa accentueze aerul unui coupe veritabil. Si la aceasta varianta regasim stopuri cu tehnologie LED, cat si acelasi design futurist pe care Seat l-a introdus in industrie.
Interior
Interiorul coupe-ului de astazi este la fel de serios ca la majoritatea modelelor concernului VAG. Modelul testat, in varianta FR, mi-a bucurat simturile cu o serie de amanunte interesante.
Sigla FR este frumos sculpata pe volanul cu 3 spite sport, iar schimbatorul si scaunele pastreaza aceleasi cusaturi de culoare rosie cu care ne-am obisnuit la fratele mai mare.
Elementele regasite la interior sunt identice cu cele pe care le-am vazut la varianta in cinci usi. Consola centrala este usor indreptata spre sofer, scaunele sunt placut profilate pentru o sustinete laterala buna, iar cadranele de bord sunt perfect lizibile.
Sentimentul transmis de habitaclu este cel de calitate si fiabilitate. Leon SC nu te emotioneaza cu al sau design interior, dar iti ofera fiecare comanda la o miscare distanta, iar materialele folosite sunt de calitate superioara.
Avand caroseria mai mica, automat si spatiul pentru pasagerii spate a fost sacrificat. Chiar si asa, se poate calatori in conditii de confort bune, atata timp cat inaltimea celor de pe locurile spate nu depaseste 1,80m.
Vestea buna vine din partea portbagajului care pastreaza acelasi litraj de 380l si poate fi marit pana la 1100l, cu spatarele scaunelor rabatate.
Performante
Intamplarea a facut sa am la dispozitie acelasi motor pe benzina, pe care vi l-am prezentat si anul trecut. Cei 1400 cmc si 140 cp se descurca bine atat in aglomeratia cotidiana, cat si la drum lung. Ajutor am primit de la cei 200 Nm livrati inca de la 1800 rot/min, cuplul motor reusind sa estompeze cilindreea redusa a motorului.
Motorul este silentios, placut atunci cand doresti sa conduci in limite legale, dar poate mangaia auzul atunci cand este turat sus, in jurul valorii de 6500 rot/min.
Directia poate fi setata, iar feedbackul acesteia poate fi baleat intre Normal, Confort, ECO sau Sport. Referitor la suspensie, aceasta este setata intre confort si sport. Chiar daca suntem in fata unui exemplar FR, nu avem de-a face cu o suspensie draconica, rigida si deranjanta pe drumuri denivelate.
Pozitia soferului este joasa, placuta, iar vizibilitatea nu a fost sacrificata. Singurul detaliu care merita amintit este cel al atentiei sporite in momentul manevrelor in marsarier. Datorita inclinatiei lunetei, spatiul vitrat nu este foarte generos.
In oras am obtinut un consum de 8.6l, iar atunci cand am reusit sa evadam si sa calcam pedala de acceleratie, am atins cifra de 6.4l.
Pret
Cel mai ieftin Leon SC costa 14.000 de euro cu TVA, iar cel testat de noi in varianta FR, ajunge la pretul de 21.500 euro cu TVA.
Seat Leon SC este cel putin la fel de frumos ca fratele cu mai multe usi, are acelasi caracter si sange latin, dar probabil ca va avea succes mai mult la publicul tanar.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Calitatea materialelor interioare
+ Motor silentios
AutoSpot nu apreciaza:
- Spatiu pentru pasagerii spate
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook