Astazi m-am gandit sa discutam despre un exemplar aparte. Aparte nu atat prin aparitie, cat prin pozitionarea sa pe piata auto. In randurile ce urmeaza am sa va impartasesc impresiile pe care Seat Toledo mi le-a imprimat, in urma unui test de 3 zile, perioada in care am avut ocazia sa-l testez atat in mediul urban cat si extraurban.
Asa cum cei de la Skoda, colegii de trust, au ales sa produca doua exemplare diferite, Octavia si mai putin pretentiosul Rapide, asa si spaniolii au avut pretentia de a adauga in gama, noul Toledo.
Chiar daca Toledo imparte aceasi platforma ca si Rapide, spaniolul nu are un rival in familia Seat, detaliu care poate fi decisiv pentru numarul unitatilor vandute.
Exterior
Gurile rele spun cum ca cele doua modele sunt foarte asemanatoare, dar sunt convins ca spaniolul are cateva avantaje fata de Rapide. Imi plac stopurile spate, pentagonale, foarte bine integrate in caroserie. Spilerul fata este desenat cu un aer usor sportiv si chiar daca nu are unele dintre cele mai moderne linii din industrie, iti transmite un sentiment placut si proaspat.
Noul Toledo este o adevarata berlina compacta, cu trasaturi placute, modern, gandit pentru a fi practic si pentru a fi in aceleasi timp in ton cu trendurile brandului.
Interior
Fiind un exemplar gandit si faurit sa se adreseze celor cu un buget restrans, interiorul este desenat si axat, in principal pe factorul functionalitate.
Cadranele de bord sunt usor lizibile, frumos integrate in plansa de bord si fara nici un fel de element care sa incarce imaginea de ansamblu. Volanul arata foarte bine, iar prin constructia din 3 spite, te duce cu gandul la un exemplar sportiv.
Toledo este o berlina de familie, spatiul pentru sofer si pasager este mai mare decat m-as fi asteptat, iar pasagerii din spate sunt cu adevarat rasfatati. Bangheta spate este comoda, iar sezutul este indeajuns de lat pentru a permite drumuri lungi fara oboseala.
Facand parte din aceasi familie, regasim butoane si plastice, folosite la Golg 7, detalii care m-au bucurat si mi-au intarit idea ca noul Toledo poate fi o alegere inteleapta.
Spatiile pentru depozitare sunt incapatoare si multe, acest detaliu intarind idea de berlina dedicate unei familii numeroase.
Unul dintre cele mai mari avantaje pe care Toledo le arunca pe piata, este acela al portbajaului. Acesta insumeaza 550 de litri si tinand cont de dimensiunile masinii este cu adevarat imens.
Performante
Am testat varianta echipata cu un motor pe benzina, 1.2 TSI, care ne-a oferit o putere de 105 cp. Pentru o greutate totala de 1175 kg, pare sa fie alegerea justa si inteleapta.
Motorul a fost cuplat la o cutie manuala cu sase rapoarte, avantaj pe care-l veti simti atunci cand sunteti la drum lung. Etajarea vitezelor este placuta, gandite sa fie comode si sa nu solicite soferul in timpul condusului.
Nu va asteptati la acceleratii fulminante sau viteze de top. Seat Toledo atinge 100 km/h in 10.3 sec. si are o viteza maxima de 195 km/h. Noul Toledo poate face fata cu brio depasirilor, dar este indicat ca soferul sa se acomodeze cu stilul spaniolului, inainte de a porni la un drum lung.
Tinuta de drum si directia sunt placute, menite sa ofere confort pasagerilor, noul Toledo este usor de manevrat atat in traficul sufocant al oraselor, cat pe drumurile extraurbane.
In test am obtinut un consum mediu de 6.2 l.
Pret
Cel mai ieftin Toledo, cu motorizarea din test costa 13.986 euro cu TVA. Daca se mai adauga cateva optionale, ajungem la varianta testata, de top, care costa 16.241 euro cu TVA.
Pretul pe care spaniolul il arunca pe piata nu este tocmai unul mic, avantajul pe care cei de la Seat mizeaza fiind cel al listei bogate de optionale.
Tragand linie, Seat Toledo mi-a placut, este o berlina compacta corecta, placuta si foarte spatioasa.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Spatiu interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Unele materiale interioare
- Pretul
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook