Majoritatea dintre noi traim si lucram in orase, suntem nevoiti sa ne deplasam printre alti participanti la trafic(din ce in ce mai multi as spune) si suntem obligati sa ne abandonam autovehiculele pe unde apucam, evident din cauza lipsei spatiilor de parcare, fie ele cu plata sau fara.
Astazi ne-am propus sa va prezentam una dintre cele mai bune variante pentru a evita nervii provocati de cautarea unui loc de parcare sau dezamagirea si frustrarea survenite in urma “evaporarii” combustibilului din rezervor.
Doamnelor, domnisoarelor si domnilor avem placerea sa va facem cunostinta cu noul Smart Fortwo Coupe.
Exterior
Inca din 1998, atunci cand a fost prezentat la salonul auto de la Paris, micutul a facut furori. Cei care l-au admirat au fost captivati de aspect, de trasaturile fluente, dar mai ales de acele dimensiuni, care mai apoi l-au facut celebru.
Smart Fortwo are o lungime de 2,69 m de unde reiese clar si evident ca poate fi parcat oriunde si in orice pozitie.
Noul model a fost aliniat la normele de siguranta, capatand lumini de zi tip LED, farurile au fost restilizate, iar stopurile spate au fost schimbate. Daca privim spatele noului Smart se poate observa cu usurinta renuntarea la cate un stop pe fiecare laterala, acum ramanand cate doua pe fiecare parte. Acest detaliu ii confera micutului un aer mai proaspat, mai modern.
Combinatia de culori, alb cu gri, alaturi de plafonul negru, asigura succesul in randul celor tineri si nu numai.
Un alt aspect care ne-a placut, jantele din aliaj usor, de 15 toli, mai late pe spate(175 fata de 155) special gandite pentru a spori stabilitatea inculpatului.
Interior
In momentul in care am pasit in interiorul noului Smart pot spune fara nici un fel de modestie, am fost surprins. Placut surprins de spatiul interior, atat de mare pentru o masina atat de mica. Mentionez ca am 1,93 m, lucru care m-a facut sa fiu reticient atunci cand am aflat ca urmeaza sa testam noul Smart Fortwo Coupe.
Spatiul lateral este suficient pentru orice manevra, spatiul la cap este indeajuns incat sa stau relaxat si sa nu lovesc plafonul, iar spatiul la genunchi este potrivit incat sa nu ma deranjeze foarte tare. Reamintesc ca sunt o persoana inalta, iar aceste concluzii sunt trase din prisma unui lungan.
La interior gasim cam tot ce avem nevoie pentru o calatorie mai scurta sau mai lunga, incepand cu aerul conditionat reglabil manual pana la o navigatie cu touchscreen de toata frumusetea(836 de euro fara TVA). Plasticul folosit la elementele interioare este de calitate buna, nu te surprinde dar componentele sunt bine lucrate si inspira fiabilitate.
Cadranul din fata volanului indica viteza, analog, iar digital dispunem de computer de bord care ne ofera informatiile vitale pentru o deplasare linistita.
Micutul a beneficiat de o cutie semi-automatat cu 5 rapoarte. Aceasta poate fi condusa atat in modul manual, atunci cand poti schimba vitezele printr-un impuls al schimbatorului in fata sau in spate, cat si in modul automat. Cuplata in modul automat cutia schimba vitezele destul de lent, avand o mica intarzire care la inceput poate fi sacaitoare. Pe masura ce te obisnuieste cu ea, cutia devine prietena ta, iar modul manual este uitat in totalitate.
Daca doriti sa transportati ceva bagaje, aflati ca micutul beneficieaza de un spatiu de depozitare de 220 l. Suficient pentru cumparaturi sau un bagaj de weekend.
Performante
Unii ar putea spune ca este un subiect despre care noul Smart chiar nu are cu ce sa ne surprinda, dar noi am fost placut impresionati.
Este animat de un motor pe benzina, de 999 cmc, cu o putere de 70 cp. Cuplul maxim este de 92Nm, iar o suta de km/h sunt atinsi in 13,7 s. Sunt date mai mult decat decente pentru o masina creata a fi exploatata preponderent in zona urbana.
Cu un rezervor de 33 litri, micutul a reusit un consum de 6l. L-am folosit exclusiv in oras, in conditii de trafic intens. Suntem convinsi ca se poate obtine usor un consum sub aceasta cifra.
Pret
Asa cum ne-am asteptat, noul Smart fiind un exemplar de calitate are si un pret pe masura. Exemplarul testat costa 16.065 de euro cu TVA. Este o suma mare daca o raportam la versatilitatea sa, daca ne gandim ca este o masina mica, un autoturism de oras, dar este o suma corecta daca facem referire la timpul salvat, stresul de care ne scuteste si de ce nu, costurile pentru combustibil.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Spatiul interior
+ Efect "cool"
+ Usurinta in manevrabilitate
+ Consum
AutoSpot nu apreciaza:
- Portbagaj mic
- Suspensii rigide
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook