Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


SsangYong Actyon - copilul teribil


Scris de green pe 21-05-2007

actyonSsangYong Actyon este cu siguranţã o maşinã controversatã. Dupã ce producãtorul coreean ne-a surprins cu modele care mai de care mai neinspirate estetic, dar foarte fiabile, prin Actyon s-a încercat construirea unui model cu personalitate unicã, acesta remarcându-se atât prin design-ul curajos, prin caracteristicile bune off-road, cât şi prin faptul cã este unul din puţinele SUV-uri compacte de pe piaţã dotate cu motor de tracţiune integralã nepermanentã şi reductor.

Revista AUTOspot a avut la test-drive un model cu motor diesel commonrail de 2,0 litri (1998 cmc) şi 141 CP (singurul de altfel oferit pentru România), dotat cu o cutie de viteze automatã. Nu facem un secret din faptul cã nu suntem fanii modelelor hidramate, motorizãrilor diesel sau ai SUV-urilor... deci la o primã vedere aveam în faţã o zi plictisitoare. Cu toate acestea, la sfârşitul testului parcã nu ne puteam sãtura sã ne jucam cu acest copil teribil – Actyon!

“Copil teribil” în primul rând pentru cã este cel mai mic model produs de SsangYong şi are o formã ineditã ce pare încã neadusã la maturitate. La prima vedere materialele folosite, ergonomia naivã şi liniile stângace par toate plãsmuite ca urmare a unui joc de copii. Apoi dotarea modelului cu o cutie de viteze automatã, precum şi cu o servodirecţie atât de moale încât parcã te provoacã sã virezi doar prin forţa minţii... te duc inevitabil cu gândul la maşinuţele din parcul de distracţii.

Cu toate acestea, tot din joacã, am ajuns sã descoperimşi aspectele “teribile”... Imediat ce l-am luat un pic în serios şi l-am pus la treabã pe noul nostru prieten, am descoperit mai multe funcţiuni şi un grad de personalizare a experienţei la volan mai mare decât la majoritatea maşinilor testate pânã acum! Practic poţi avea totul într-o singurã maşinã, trebuie doar sã ştii ce sã-i ceri!


Design interior şi exterior

Aspectul exterior al lui Actyon nu are cum sã treacã neobservat: spatele este de hatchback compact, profilul aduce cu un coupe înãlţat, iar faţa... nu seamãnã cu nimic altceva.

Interiorul nu este luxos, dar nici sãrãcãcios... este din acest punct de vedere o maşinã tipic coreeanã. Consola centralã este îndreptatã cãtre şofer, iar prizele de aer centrale rotunde fac loc între ele unui ceas digital care aminteşte, dupã caz, de cele montate odinioarã pe Dacii, sau de o nucã ce-şi gãseşte cu greu locul în perete. Materialele folosite nu sunt de cea mai bunã calitate, iar butoanele şi display-urile au un aspect îmbãtrânit. Scaunele sunt însã confortabile, iar spaţiul este suficient chiar şi pentru pasagerii din spate, în ciuda formei caroseriei. Cu toate acestea, faptul cã podeaua portbagajului este situatã la o înãlţime neobisnuitã, se repercuteazã asupra volumului acestuia, care este de doar 321 litri.


Performanţe şi dotãri

Modelul Actyon testat este destul de agil, fiind avantajat de o masã proprie de doar 1900 Kg, deşi pe şosea comportamentul sãu este influenþat de centrul de greutate ridicat. Motorul este silenţios şi trage bine de la turaţii joase, cuplul maxim de 310 Nm fiind obţinut încã de la 1.800 rotaţii pe minut.

Cei care folosesc maşina în oraş beneficiazã de un Actyon liniştit, cu un consum redus, dar, în funcţie de profilul drumului, cei amatori de off-road pot trece doar cu o apãsare de buton de la tracţiunea 2WD la 4WD şi, în caz de nevoie, la 4WD cu rapoarte reduse. De asemenea, manevrabilitatea SUV-ului pe teren accidentat este favorizatã de transmisia automatã în patru trepte (disponibilã ca alternativã la cutia de viteze manualã în cinci trepte), ce are douã programe de funcţionare: Power şi Winter. Aşa cum le spune şi numele, primul este destinat obţinerii unor performanţe dinamice, iar celãlalt asigurã atât o bunã stabilitate, cât şi mobilitatea pe suprafeţe alunecoase.

Actyon vine cu reductor (singurul SUV compact care oferã aşa ceva), garda la sol de 19 cm, precum şi unghiuri de atac, degajare şi rampã de 26, 29, respectiv 20 de grade. Toate acestea, la care se adaugã sistemul Hill Descent Rollover Protection. Siguranþa pasivã este susţinutã de airbag-urile frontale, dar şi de cele de tip perdea.

În concluzie, cu un preţ final ce porneşte de la 22.550 de euro pentru varianta de bazã, SsangYong Actyon reprezintã o ofertã unicã pe piaţã, atuurile sale fiind forma originalã, echipamentul complet, transmisia integralã, consumul redus şi experienţa ineditã la volan, la care se adaugã garanţia de trei ani!


AUTOspot apreciazã

+ funcţii cuplare/decuplare
4WD, ESP, reductor, P/W
+ consum combustibil scãzut
+ siguranţã activã şi pasivã
+ garanţie 3 ani

AUTOspot nu apreciazã

- servodirecţie foarte moale
- design/ergonomie îndoielnice
- volum portbagaj mic

Fişa tehnică

Motorizare: 4L, 1998 cmc
Carburant: diesel
Putere max: 141/4000 (CP/rpm)
Moment max: 310/1800-2700 (Nm/rpm)
Cutie de viteze: automatã
Transmisie: 2WD/4WD
Masã proprie: 1903-1974 kg
Volum portbagaj: 321 l
Capacitate rezervor: 75 l
Vitezã maximã: 162 km/h
Consum la 100 km: 11/7/8,5 (urban/extra/mixt)
Preţ DDP (model testat): 25.607 Euro

Vezi galeria de imagini cu modelul SsangYong Actyon

Vezi clipul de prezentare a modelului Ssangyong Actyon

Vezi spotul publicitar pentru SsangYong Actyon



Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




7 comentarii. Posteaza un comentariu

ajutor!!!
Scris de viorel pe 30-10-2014 19:56

Salutare,Curand am achizitionat un ssangyong action sp (utilitara) 4/4,dizel din 2011,masina mergea perfect,cutie automata,acum mi-a aparut ceva in bord (chekc) ceva de genu si de atunci face figuri,cand o calci ,abia pleaca de parca ai trage ceva dupa ea la remorca,uneori sare din viteza,nu mai schimba vitezele cum trebuie,cateodata o bag in viteza si nu pleaca de pe loc,nu face zgomot ,nu troncane,doar ca uneori cand schimba vitezele ii da cu un soc,uneori si cand pleaca din loc la fel cu un soc,si are momente cand acel (chekc) dispare si revine la normal..ce se intampla cu masina? are cineva vreo ideie? Multumesc.
www.zuum.ro/pagina.php?id=2756
Scris de Anonim pe 26-01-2011 16:34

www.zuum.ro/pagina.php?id=2756
buna
Scris de mioara pe 28-08-2010 20:57

e thare rau masina adica toate masinile SsangYong Actyon
buna
Scris de myoara pe 28-08-2010 20:55

are shi varamea o mashina lafel dap numai ka e pe negru
Re: 4wd urban
Scris de Lucian pe 12-02-2009 23:19

Nu e recomandabil sa folosesti 4wd pe teren cu aderenta buna pentru ca se phoote transmisia, nu are diferential central cu alunecare limitata. Asta e sacrificiul facut pentru performantele bune in off-road.
sUpEr tArE
Scris de bY mtZzA pe 13-10-2008 22:27

E chiar super tare masina asta`!!La volan te simti de parca ai conduce o masina cu garda de cel putin 50 cm :D`!!Poate ca si cea mai reusita din gama SsangYoung`!! Bravo producatorilor`!!
Scris de Anonim pe 11-09-2008 15:45

daca folosesti 4wd urban afecteaza masina?

Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Lexus LF-A Nurgburgring, un un vis de neatins
Cine nu a visat macar o data in viata lui sa se urce la volanul unui supercar atat de exclusivist incat pana si Bill Gates trebuie sa stea la coada pentru a-l cumpara? [ continuare ... ]

  SIAMB 2012: o mare dezamagire
SIAB. Ahh, ce amintiri. Parca ieri il rugam in genunchi pe tatal meu sa ma duca la evenimentul auto al anului in Romania. Prima editie la care am fost s-a desfasurat in [ continuare ... ]

  Lodgy, primul monovolum din istoria Dacia (Galerie foto)
Este oficial! In martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva, baietii de la Dacia vor lansa cel de-al saptelea model din gama producatorului roman. Pentru a nu ne tine ca [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum