Sunt recunoscut ca o persoana groaznic de curioasa. Astfel ca, inca din momentul in care am auzit de existenta a doua modele in aceeasi clasa din partea unui singur constructor, mi s-a aprins un beculet. Ala cu "Da` de ce?"
Si am pus mana pe el, si l-am testat. Ca poate ma lamuresc. Dupa primii kilometri rulati la volanul lui 206 Plus, am inteles ca aceasta nu va fi o poveste cu acceleratii demente, cu depasiri la limita. Nici macar una cu capete intoarse. Tocmai pentru ca nu asta e menirea lui 206 Plus pe piata. Vorbim de un cantec de lebada (speram noi) a celui mai bine vandut model al leilor francezi din ultimele doua decenii.
Ce este 206 Plus? Pai depinde de unde il privesti. Din fata este un 207. Din spate este un 206. Din lateral este unul din multele facelift-uri ale lui 206. Din interior..nu stiu ce este. Aici lucrurile se complica putin. Interiorul lui 206 Plus are o serie de calitati destul de rar intalnite in segmentul din care face parte. Sa ne intelegem, principalii contracandidati ai lui 206 Plus sunt Dacia sandero, Ford Fiesta si Hyundai i20. Astfel ca putem aprecia o finisare superioara si un nivel de antifonare corect. Nu e varf de gama dar nici nu se zbate in mizerie. E decent si corect pentru banii pe care ii cere.Materialele sunt bune calitativ, spatiile de depozitare sunt potrivite pentru segmentul mic iar unitatea radio-CD isi face treaba surprinzator de bine. Puncte minus pentru lipsa oglinzilor electrice si pentru plasarea comenzilor pentru actionarea geamurilor fata intre scaune, pozitie care te va scoate din sarite daca esti obisnuit sa ai totul pe cotiera usii din stanga.
Vezi mai multe poze realizate de echipa AUTOspot
Tinuta de drum este si ea in standardele clasei. Cum spuneam si la inceputul articolului, nu vei avea parte nici de plecari in forta si nici de viraje atacate agresiv cu zero tangaj.
Micul Peugeot iti va taia cheful de pilotaj instantaneu. Propulsorul se va rasti la tine "eu imi fac treaba in oras, nu la Le Mans", acceleratia se va incapatana sa ajunga la suta cu putin peste 13 secunde iar consumul nu va depasi 9.5 litri la suta in regim urban. Iar daca dupa toate astea tot ai chef de condus sportiv, iti recomandam un doctor. Nu, 206 Plus face exact ceea ce trebuie sa faca. Se comporta corect in oras, singurul lucru pe care il putem reprosa din acest punct de vedere fiind directia mult prea "barbateasca". Daca iubita iti va fura masina intr-o dimineata, va ajunge la destinatie cu 2 kilograme mai slaba. La rularea pe autostrada, "puiul de leu" iti ofera o stabilitate buna, mentionand aici si o suspensie putin cam ferma pentru gusturile mele dar si o dozare a pedalei de frana putin cam mare. Practic, are frane prea puternice pentru vitezele pe care le poate atinge, dar asta nu va fi considerata o problema, ba din contra.
Modelul tinde sa supravireze la unele curbe abordate mai agresiv insa are un sistem ESP care va fi mereu la datorie.
Din punct de vedere al propulsoarelor, Peugeot ofera o "gama" de doua motoare. Un diesel de 70 de cai, 1.4 HDI si un 1.4 E, benzina, de 75 de cai, propulsor prezent si pe modelul testat. Ambele motoare sunt cuplate la o transmisie in 5 trepte, la fel ca si batranul 206. Nimic distractiv ce-i drept, insa corect in raportul calitate-pret.
Si daca tot am ajuns la preturi, pretul de lista al lui 206 Plus este, in teorie, 11.582 euro cu toate taxele. Insa Peugeot sare in ajutorul potentialilor clienti cu un discount de 2.385 de euro aducand, astfel, exemplarul la 9.197 de euro, un pret ce il recomanda comparativ cu majoritatea contracandidatelor, mai ales ca nici costurile de intretinere n-or sa va ridice mari probleme.
N-am inteles nici pana la finalul testului de ce se continua productia unui model vechi de 12 ani, caruia i se aduc tot felul de facelift-uri, cand ai in aceeasi clasa un model cu o echipare sensibil superioara. Explicatia care mi-a fost oferita, cum ca modelul 207 nu este un contracandidat pentru 206 Plus tocmai pentru ca vine cu un nivel de echipare superior nu m-a convins. Dar atata timp cat Peugeot reuseste sa supravietuiasca atata in middle class cat si in low-cost, cine suntem noi sa judecam?
Multumim celor de la Trust Motors pentru ajutorul oferit in realizarea testului.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook