Toyota Auris - construită în jurul şoferului
Scris de green pe 18-04-2007
Noul Auris, lansat la sfârşitul lunii martie şi în Romania, este conceput şi construit de Toyota în Europa, fiind o familială de clasă compactă în 3/5 uşi hatchback, ce impresionează prin abilităţile dinamice, design-ul interior, manevrabilitatea şi siguranţa de care dă dovadă.
Anul trecut, Toyota a surprins plăcut pe toată lumea cu noul său concept intitulat Auris, dezvăluind atât dorinţa de a se ridica la nivelul exigenţelor din ce în ce mai mari ale clienţilor clasei compacte, cât şi provocarea de a întipări acestui model atitudinea pozitivă a mărcii.
Modelul de serie, dezvăluit cu ocazia Salonului Auto de la Bologna, a confirmat ambiţiile producătorului. Deşi culoarea aurie şi unele elemente de spectaculozitate ale prototipului nu se regăsesc în variantele de serie, totuşi noul Auris impresionează prin spaţialitate, ergonomie, manevrabilitate şi siguranţă dar mai ales prin calitatea materialelor folosite, elemente ce îi transformă numele în renume.
Modelul testat de revista AUTOspot este versiunea de 2,0 l diesel, 1998 cmc, cu transmisie
manuală în 6 trepte, deci am avut ocazia să punem la încercare calităţile dinamice şi avantajele unei echipări de top.
Design interior şi exterior
Voi începe cu prezentarea interiorului, aşa cum ar face-o probabil şi designerii lui Auris, model care a fost "construit în jurul şoferului". Citind acest text de prezentare şi văzând maşina am fost tentat să bănuiesc producătorul de marketing deşănţat sau de lipsă de inspiraţie (ce să-i faci, după ce te arzi cu "maşina de 5000 de euro" sufli în orice sLogan!). În ciuda scepticismului care mi se cuibărise în suflet asemeni puilor lângă cloşca de Aur(is), am luat interiorul la "bani mărunţi" şi în final am fost nevoit să recunosc că nu au fost puţine elementele care m-au impresionat.
În primul rând am remarcat materialele de calitate, folosite în general la modele din clase superioare, precum şi senzaţia că toate comenzile sunt la îndemână. Punctul principal de atracţie al interiorului îl reprezintă design-ul consolei centrale suspendate - deopotrivă elegantă şi practică - ce poziţionează schimbătorul de viteze şi celelalte funcţiuni la înălţimea ergonomică perfectă. În acest fel, golul aflat sub consolă participă excelent la senzaţia de spaţialitate oferită pasagerilor din faţă.
Tehnologia inovativă a noului Auris permite accesul în autoturism şi pornirea motorului acestuia doar prin apăsarea unui buton, cu ajutorul sistemului Smart Entry şi a cheii electronice pe care şoferul trebuie să o aibă asupra sa.
Habitaclul dispune de o serie de spaţii de stocare, printre care 2 torpedouri, suporturi ingenioase pentru pahare, situate imediat sub gurile de ventilaţie dispuse în lateralele bordului, sertare sub scaunele pasagerilor din spate precum şi buzunare în uşile din spate, cotiera cu dublă deschidere şi multe alte spaţii bine găsite în zona şoferului, ce fac uşor de depozitat obiectele de orice tip sau dimensiune.
În afară de zona orizontală a bordului care este cam adâncă dupa gustul nostru (dacă te prinde ploaia la un picnic poţi muta cu uşurinţă masa înăuntru), singura problemă pe care am simţit-o conducând Toyota Auris a fost o uşoară lipsă de orientare faţă de reperele din exteriorul maşinii, cauzată de linia înaltă a lunetei sau a bordului şi de montanţii suplimentari dispuşi în zona anterioară a habitaclului.
Performanţe şi dotări
Înlocuind vechea Toyota Corolla, Auris este construit pe un şasiu complet nou şi beneficiază de suspensii noi şi direcţie acţionată electric. Având o lungime totală de 4,22 m şi un ampatament de 2,60 m, stabilitatea şi confortul pasagerilor sunt în parametri maximi, iar înălţimea de 1,51 m şi lăţimea de 1,76 m contribuie de asemenea la crearea unui interior spaţios ce se combină perfect cu alura sportivă a exteriorului.
Modelul testat, a cărui greutate depăşeşte 1.400 kg, este propulsat de un motor diesel de 2,0 l, care deşi a părut uneori cam zgomotos, s-a dovedit a fi foarte performant, oferind o combinaţie ideală de putere, economie de combustibil şi emisii poluante scăzute. Dacă luăm în considerare un consum urban de 7 l (4,6 l extraurban) în condiţiile unor valori de acceleraţie / viteză maximă de 10,3 sec respectiv 195 km/h, propulsorul nu mai necesită multe cuvinte de prezentare. Transmisia manuală, în 6 trepte, este asigurată prin intermediul unei cutii de viteze bine etajate, ideală atât pentru şofatul în oraş cât şi pentru comportamentul la drum lung.
Nu în ultimul rând, trebuie spus că pe lângă faptul că este puternică, economică şi puţin poluantă, Toyota Auris este şi o maşină sigură, primind punctajul maxim de cinci stele în cadrul testelor Euro-NCAP.
În loc de concluzii
Deoarece îmbină perfect spiritul urban al micului Yaris dar şi setea de aventură a noii Corolla, Auris este o soluţie perfectă pentru familiile dinamice, cu viaţă urbană şi dor de ducă. Pentru capii de familie care încă nu sunt impresionaţi de bivalenţa de mai sus, sau nici măcar de ideea de a avea o maşină construită în jurul lor, Toyota vine cu argumentul suprem: preţul atractiv, care în versiunea de bază este de doar 14.689 euro (DDP).
AUTOspot apreciază
+ sistemul de închidere şi pornire ingenios
+ ergonomia interioară şi spaţiile de depozitare
+ emisiile poluante scăzute
+ siguranţa
AUTOspot nu apreciază
- vizibilitatea oarecum redusă la volan
- design-ul părţii anterioare a habitaclului
Vezi clipurile video de la test-drive Toyota Auris
Vezi poze facute de echipa AUTOspot cu noul model Toyota Auris
Fişa tehnică pentru Toyota Auris 2.0 D-4D
Motor
Sistem Distribuţie: 16 supape DOHC distribuţie cu lanţ
Număr cilindri: 4, în linie
Sistem de injecţie: Injecţie directă cu Common Rail şi intercooler
Capacitate cilindrică (cmc): 1998
Putere maximă - kW(cp)/rpm: 93(126)/3600
Cuplu maxim (Nm/rpm): 300/2000-2800
Transmisie: 6 MT
Performanţe
Viteza maximă (km/h): 195
0-100km/h: 10,3
Consum urban (l/100km): 7
Consum extraurban (l/100km): 4,6
Consum mixt (l/100km0: 5,4
Capacitate rezervor (l): 55
Volum portbagaj(l): 354
Dimensiuni şi greutate
Lungime totală (mm): 4220
Lăţime totală (mm): 1760
Ampatament (mm): 2600
Ecartament faţă (mm): 1524-1536
Ecartament spate (mm): 1522-1533
Raza de bracaj (m): 5,2
Mase
Greutate netă (kg): 1385-1435
Masa maxim admisă (kg): 1890
Preţ (DDP): 19.602 Euro
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook
11 comentarii. Posteaza un comentariu
consum Scris de Anonim pe 25-06-2015 14:49
Sunt posesor de Auris si de Avensis, 2l, D4D, 126CP! Niciuna din ele nu depaseste 6l/100 km in exterior (si afara, pe autostrada le calc mult peste 130 km/h!), respectiv 7.5 mergand 100% oras, asa ca lasati criticile si fie ca cumparati o masina cu o motorizare adecvata greutatii ei, fie invatati sa sofati ..... Hai succesuri!
Respect mai exista? Scris de Anonim pe 23-01-2011 10:47
Daca va preocupa atat de mult consumul, luati-va o masina cu cel mai mic consum:)sau o bicicleta. Toyota chiar nu e o masina ieftina in special daca o iei noua si pe langa defectele mai sus mentionate e o masina foarte buna.Cine nu este multumit sa o schimbe, nu cred ca va forteaza cineva sa va luati toyota sau sa o si pastrati dupa cumparare...Masina e ca si femeia...cele bune consuma mult.
consum auris Scris de Anonim pe 26-11-2009 20:07
consumul depinde in mod definitoriu de stilul de condus. pentru cei carora, din lipsa de experienta le ia 10.5 la suta, toyo le-a pus la dispozitie un avertizor sa stie si ei cand sa schimbe treapta de viteza. va recomand, pentru performante superioare, inclusiv consum mic, folosirea unui aditiv de f buna calitate pt ulei si un combustibil adecvat. Masina nu este pt saraci (cu duhul sau cu banii). Pt ei exista vw la mana a doua.
Scris de Ptr.colegul cu Cielo pe 05-03-2009 11:51
Un motor mai mic nu implica un consum mic in orice situatie:doar la o anumita viteza si aceea constanta si pe distanta mare.Iar cielo consuma mai putin pe vremea cand stateai doar o tura la un semafor,dar azi cand stai 3-4....si e aglomeratia care e...sare usor de 12,mai ales iarna.Ai sa fii surprins,dar un motor mai mare poate scoate un consum mai mic in oras(poti pleca cu vit.intai chiar si la relanti.In rest,s-o stapanesti sanatos!
Scris de Anonim pe 05-03-2009 11:40
N-am inteles ce fel de drive test a fost-ai mers cu ea 2 statii de tramvai si apoi ai inceput sa o lauzi si sa-i faci reclama-nu ca nu ar fii buna si frumoasa,dar nu cred ca singurul defect ar fii vizibilitatea redusa de la sofer.Fotograful a facut poze ca ptr,femei,ca si cand ne-ar interesa numai exteriorul-unde sunt sertarele,suporturile de pahare,torpedoul dublu,cotiera?.Iar despre consum ne-a spus ce spune constructorul-deci n-a facut macar 100km in oras sau in afara ca sa-i vada consumul.Am citit cu nerabdare articolul ptr.ca imi place masina,o urmaresc pe strada(cu privirea)si asteptam niste detalii,nu ce vad pe site-ul Toyota.In poze sau videoclip n-am vazut nici macar ceea ce nu v-a placut.Concluzie=masina imi placea oricum,articolul e "compunere" de scoala generala.Succes pe viitor, cu alte masini.
Dumnezeule Scris de Anonimus pe 29-05-2008 10:51
Daca iti consuma 10.5 inseamna ca nu schimbi sub 5000 rpm,mi`e nu mi`a trecut niciodata de 7.5 nici in prima luna...si acuma este de 5.8-6.0, masina fiind din octombrie.
peste 10 % Scris de Anonim pe 23-05-2008 22:12
Am o Auris D4D de 90 CP, am 2000 de km facuti, consumul in bucuresti este de peste 10%...
inainte am avut un peugeot 307 HDI 110 CP, aveam consum in oras maxim 10%, nu cred ca trebuie sa mai mentionez diferenta mare intre performantele celor 2 motoare, regret ca nu mi-am luat un 308...
Consul Real Scris de Anonim pe 28-03-2008 16:48
quote: Am de o luna un AURIS simplu, 1.4 D-4D, consuma cam 10,5 l/100km, mai mult decat Cielo-ul meu din 1995, evident, condus in aceleasi conditii.
Un model de 2.2 sau TS oare cat consuma in mod REAL, 25-30 l/100km !?
Lasand consumul la o parte, Toyota nu minte pe nimeni: e o masina japoneza facuta in Turcia si vanduta de greci in Romania, adica 3/4 balcanica?
Consumul unei masini nu este un lucru batut in cuie. Daca motorul este mic pentru ca nu ti-ai permis unul mai mare normal ca o sa consume mult. Modul de conducere este iarasi un factor determinant in realizarea mediei consumului. Apropo de ce spunea "Feriti-va"... nu pot decat sa il contrazic.
Am un auris 2.0 D-4D Sol din Iulie si nu am decat cuvinte de lauda pentru masina. Consumul urbat la mers sportiv nu sare de 9(mediu), iar sofatul in mod economic nu sare de 7. In afara la 160 ai 3.1k ture si consumi 7.
Vrajeala Scris de Fortza Toyota pe 20-02-2008 21:23
Taci ba din gura k prostiile astea k konsuma 10 litri juma.Dak tu eshti......numai vb degeaba.Invata s conduci o masina adevarata shi p urma mai vb noi,shi dai fok Cielolui
Consumatori de imagine Scris de Anonim pe 16-12-2007 17:16
Nu sunt mai alfel decat alti constructori, dar comunica cu orice ocazie Excelenta la toate capitolele. Fiti fara grija ca se va lamuri lumea ce e si cu Toyota, ca si ei tot pe planeta asta isi desfasoara activitatea. Nu credeti toate laudele lor de doi bani!!!
Consum real Scris de Feriti-va pe 06-12-2007 13:23
Am de o luna un AURIS simplu, 1.4 D-4D, consuma cam 10,5 l/100km, mai mult decat Cielo-ul meu din 1995, evident, condus in aceleasi conditii.
Un model de 2.2 sau TS oare cat consuma in mod REAL, 25-30 l/100km !?
Lasand consumul la o parte, Toyota nu minte pe nimeni: e o masina japoneza facuta in Turcia si vanduta de greci in Romania, adica 3/4 balcanica?
Posteaza un comentariu
|
SFATUL ZILEI:
Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!
HOT STUFF
vezi si alte informatii importante
ANUNTURI SECOND HAND
FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI
Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!
Ultimele mesaje:
Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audiscris de victor56 pe 18 Oct, 10:34
Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoarescris de victor56 pe 23 Aug, 12:30
Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDIscris de victor56 pe 15 Nov, 12:25
REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTIscris de victor56 pe 30 Mar, 10:46
Service auto Bucurestiscris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47
Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seatscris de victor56 pe 07 Jul, 11:17
Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCIscris de victor56 pe 23 Apr, 09:12
Jante din aliaj si tabla - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Anvelope de vara si iarna - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22
scrie pe forum
|