Asa cum am declarat in nenumarate randuri nu pot spune ca masinile mari, SUV-urile, SAV-urile sunt marea mea pasiune. Apoi, afli ca urmeaza sa conduci o utilitara. Mintea ti se incetoseaza, tristetea pune stapanire pe tine, iar soarele pare sa nu mai rasara nici platit. Cel putin asa am simit la auzul vestii ca Volkswagen Amarok, trebuie luat, plimbat, testat si comentat.
Si cum romanul are o vorba, “Socoteala de acasa, nu se potriveste cu cea din targ”, pentru mine lucrurile au luat o intorsatura total neasteptata. Urmariti-ma in randurile de mai jos pentru a vedea cum poti convinge un pesimist ca dracul nu e chiar asa de negru.
Exterior
Spunea cineva cum ca toate autoutilitarele sunt urate. Nu pot fi de acord cu aceasta afirmatie, prin simplul fapt ca avem de-a face zilnic cu masini mult mai urate si “socante”, ca sarmanele autoutilitare.
Volkswagen Amarok este o autoutilitara corecta. Prin corecta inteleg ca nu te frapeaza cu frumusetea si designul sau, dar nu este nici pe departe o aparitie care te face sa fugi rupand pamantul.
Amarok este dominat de un design simplu, practic, menit sa reziste unei utilizari intense. Liniile drepte si formele simple sunt prezente atat pe suprafata caroserie cat si la forma farurilor si a stopurilor.
“Muncitorul” din testul de azi se prezinta cu o serie de dimensiuni cel putin impresionante. Avem de-a face cu o lungime de 5,25m si o latime de 1,94m, detalii care-l situeaza in gama autoutilitarelor mari. Continuand povestea cifrelor, aflam ca
bena lui Amarok poate transporta pana la 1.040kg, amanunt imbucurator pentru cei care doresc sa scoata ce e mai bun din noul lor prieten de munca. Sau de fapt…sa puna!
Interior
Spatiul regasit la interior, este in concordanta cu dimensiunile lui Amarok. Atat soferul, cat si pasagerii au la dispozitie spatiu sa se desfasoare, locurile din spate putand “cara” trei adulti cu inaltimi medii.
Amarok a fost gandit si aruncat in lupta pentru a rezista si pentru a oferi propietarului exact ceea ce are nevoie intr-o zi de lucru pe santier, in muntii sau pe teren accidentat in drum spre podgorii. Plasticul predomina in habitaclu, un plastic tare, rezistent, care nu deranjeaza nici privirea si nici simturile atunci cand este atins.
In interiorul “muncitorului” am gasit numeroase spatii de depozitare, iar scaunele fata si bancheta spate ofera confort celor aflati la bord.
Performante
Practic doar despre acest capitol ar fi trebuit sa discutam inca de la inceput. Atunci cand doresti sa-ti achizitionezi o autoutilitara, o cumperi pentru ca ai nevoie sa te bazezi pe ea , sa cari cu ea, sa fi protejat de ea cand te afli pe suprafete mai putin prietenoase si nu in ultimul rand “sa tina cu casa” atunci cand este vorba de consum.
Cam ce poti sa faci cu un Amarok? Sau de fapt, la ce poti folosi un Amarok? Raspunsul este simplu: aproape orice si la aproape orice! Amarok poate sa te duca in conditii confortabile din punctual A in punctual B pe drumuri nationale. “Muncitorul” poate sa-si murdareasca rotile si sa te treaca prin diferite paraiase sau balti care tind sa ajunga lacuri. Amarok te poate ajuta sa urci pe drumuri desfundate de munte, fie ca discutam de namol, petris, zapada sau toate aceste elemente combinate la un loc. Daca nu exagerezi si ii cunosti limitele, “Muncitorul” te va scoate dintr-o serie de trasee cu adevarat dificile.
Ajutat de un motor turbo diesel, 2.0 l si ai sai 140cp, Amarok isi misca cele 1831kg fara probleme si reuseste sa surprinda prin agilitatea cu care lasa in urma obstacolele traseului. Ca sfat, sugeram alegerea unui cutii automate DSG in locul celei manuale cu sase rapoarte.
Prezenta motorului este resimtita in habitaclu, dar acest detaliu este uitat dupa cativa kilometrii. Pozitia la volan este inalta, comoda , iar datorita geamurilor mari, soferul va avea intotdeauna o imagine de ansamblu buna.
Sistemul 4Motion te ajuta sa chinui “Muncitorul” pe o gama larga de probe, te va scoate din situatii grele si va avea grija ca intreaga aventura la volan sa fie in deplina siguranta. Daca acest lucru nu-ti este de ajuns poti opta oricand pentru un diferential blocabil(710 euro). Atunci cand nu te afli pe teren accidentat, Amarok impinge doar cu puntea fata, reusind astfel sa imbunatateasca consumul.
Cum spuneam si mai sus, Amarok are grija de buzunarul soferului, inregstrand un consum mediu de 10l, in conditii aprige de exploatare si testare.
Pret
Volkswagen Amarok in varianta Trend, cea testata astazi, poate fi al dumneavoastra pentru suma de 32.816 euro cu TVA.
Amarok este una dintre cele mai bune autoutilitare testate de AutoSpot, iar daca cautati un astfel de prieten, vi-l recomand cu toata caldura.
AutoSpot apreciaza:
+ Veleitati in offroad
+ Consum in test
+ Spatiu interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Motor zgomotos
- Anumite elemente regasite la interior
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook