Intotdeauna m-am intrebat cum este posibil ca atunci cand ai deja reteta succesului, sa reusesti sa mai adaugi un ingredient, doua si sa iasa mai “gustos”, mai frumos sau de ce nu, mai versatil.
Suntem pasionati de industria auto, asa ca o sa las deoparte retetele culinare si am sa va explic cum au reusit cei de la Volkswagen sa imbunatateasca noul Golf VII.
Exterior
Ultimul model Golf, aruncat in crancena lupta a suprematiei clasei compacte, a reusit sa surclaseze absolut toti concurentii si sa ne arate inca o data, de ce grupul VAG este unul dintre cele mai valoroase concerne auto. Noul Golf VII a depasit asteptarile, implicit si estimarile legate de numarul unitatilor vandute, fiind acum unul dintre cele mai bine cotate modele din istoria. Chiar daca gurile rele se indoiesc de aspectul neamtului, Golf VII arata foarte cu adevarat bine. Fie ca discutam despre noile faruri sau ne referim la liniile agresive ale capotei, modelul de astazi inspira prospetime si seriozitate.
Ca si cum nu ar fi fost de ajuns succesul de care se bucura noul model, nemtii au prezentat in cadrul salonului de la Geneva, noul Golf VII Variant. Exact, este o varianta mai mare, mai spatioasa, mai practica si in principal adresata celor care au familii numeroase.
Noul Golf VII are o lungime de 4,22m, pe cand Variantul ajunge la 4,56m. Astfel, avem un nou design pentru partea din spate, usor diferit fata de hatchback, dar care pastreaza acelasi aer sobru.
Interior
Interiorul ne intampina cu aceleasi materiale placute ca si cele regasite pe hatchback. Fiecare element si fiecare imbinare este exemplara, asa cum ii sade bine unui neamt veritabil.
Exemplarul testat a fost echipat cu absolut toate optiunile posibile si cu absolut toate gadgeturile pe care mi le-as fi dorit.
Incepand cu farurile adaptive Bi-Xenon, sistem multimedia cu navigatie, Park Assist, trapa panoramica si scaune sport cu masaj, imbracate partial in piele, neamtul din testul de astazi le-a avut pe toate. La fel ca un magician, noul Golf VII Variant m-a incantat cu o sumedenie de bunatati menite sa-mi faca viata mai usoara.
Designul intrumentelor de bord este menit sa incante privirea, dar sa si inlesneasca accesul la orice comanda ai avea nevoie.
Pe langa detaliile legate de calitate si practicabilitate, Variantul mizeaza pe cel mai important aspect, cel al spatiului interior. Noul Golf VII Variant este urias! Spatiul dedicat pasagerilor spate este foarte bun, acestia avand acum loc considerabil atat pentru picioare cat si pentru cap. Bancheta spate este inteligent profilata, pentru ca trei adulti sa poata calatori fara probleme.
Vestile bune continua si descoperim
un porbagaj cu un volum de 605 l, care poate fi extins pana la 1620l (cu bancheta spate rabatata). Valori cu adevarat uriase!
Performante
Am avut la dispozitie varianta Highline, cu
o motorizare diesel, 2.0 TDI cuplata la o cutie automata, cu dublu ambreiaj DSG. In aceste conditii, cei 150 cp au fost ajutati de 320 Nm ai cuplului motor.
Pozitia la volan este buna, scaunul soferului putand fi reglat pe 14 directii, inclusiv ajustarea lungimii sezutului si unghiul de inclinare al acestuia(322 euro cu Tva). Chiar daca au fost scaune sport, in urma unui drum in afara orasului, nu am simtit nici un disconfort demn de amintit.
Vizibilitatea este buna, poate doar luneta incomodeaza uneori atunci cand doresti sa parchezi, dar acest minus este imediat resetat de catre senzori, cei care te ajuta atat sonor cat si printr-o imagine redata pe ecranul tactil de 7 inci.
Directia este placuta, moale pentru gustul meu, dar foarte folositoare in traficul aglomerat al oraselor. Pentru cei care doresc sa se aventureze cu un stil de condus sportiv, Volkswagen le pune la dispozitie optiunea de a alege intre Confort, Normal, Sport sau Eco.
Suspensia este si ea setata pentru confort, iar drumurile lungi si linistite in afara orasului fiind locul unde Golf VII Variant se simte cel mai bine. Cutia de viteze DSG este deja un succes de casa si imbunatateste experienta soferului prin confort si rafinament.
Beneficiind de functia Start/Stop, consumul mediu intregistrat a fost de 6.1 l.
Pret
In varianta testata, noul Variant pleaca de la 25.239 euro cu TVA, iar optionalele adaugate la modelul de astazi, ne duc la
o valoare de 33.783 euro cu TVA.
Noul Golf VII Variant nu este un soc in industrie, este o gura de aer proaspat pe care Volkswagen a dorit sa o ofere clientilor fideli marcii.
AutoSpot apreciaza:
+ Spatiu interior
+ Calitatea materialelor
+ Confort
AutoSpot nu apreciaza:
- Pret
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook