Dupa o perioada de asteptare, nerabdare si curiozitate a venit timpul sa vedem ce noutati a adaugat producatorul german la unul dintre cele mai indragite modele din gama. Noul Passat sau Passat B8 a ajuns in cele din urma si in mainile mele sau la picioarele mele sau in fata mea sau mai bine zis, sa trecem direct la detalii interesante.
Chiar daca va aflati printre cei care iubesc sau urasc acest model, nimeni, fie din industria auto sau simplu sofer, nu are cum sa nege faptul ca Volkswagen Passat este un model cu un real succes la public. Si cand spun succes ma refer in primul rand la numarul de unitati vandute.
Volkswagen se poate mandri cu aproape 22 de milioane de unitati vandute, in cei 41 de ani trecuti de la aparitia primei generatii. Sunt cifre care nu pot fi trecute cu vederea si care subliniaza succesul modelului de azi.
La prima vedere mi se pare o imbunatatire fata de modelul precedent. Chiar daca gurile rele afirma ca nu este o mare revolutie in industrie, ca ar fi mai degraba un facelift decat un nou model, B8 este mai nou si mai elegant ca niciodata.
Noul Passat este mai fluid, mai “alunecos” si mai inchegat ca predecesorul sau. Trasaturile alungite ale capotei, continuate cu forma farurilor usor coborata spre spoiler iti transmit un sentiment de viclenie.
Il privesti si parca simti ca ascunde ceva, ca urmeaza sa-ti faca ceva total neasteptat. Si chiar a avut o serie de surprize!
Ajungand in locul unde iti vei petrece tot timpul, interiorul, am fost placut intampinat si placut “atins”.
Versiunea din test este Highline, in traducere libera, modelul de azi nu mai suporta nici un fel de dotare optionala.
Imediat ce m-am asezat pe scaunul soferului, am observat confortul imbunatatit fata de generatia anterioara cat si spatiul considerabil. Este mai evident ca oricand, Volkswagen doreste sa fure clienti din segmentul premium. Esti inconjurat de materiale rezistente, placute la atingere si faurite aproape la fel ca cele din gama premium.
Sezutul iti este sustinut de scaune imbracate in piele si piele intoarsa, iar ochiul se poate bucura de cele mai noi tehnologii in domeniu. Pasagerii din spate nu sunt uitati si au loc generos atat la cap, cat si la picioare.
Din punct de vedere tehnologic, as putea scrie o carte. Dar nu vreau sa va plictisesc asa ca am sa va povestesc doar despre cele mai interesante.
Primul element care mi-a atras atentia a fost consola centrala si instrumentarul de bord. Pentru 618 euro(merita toti bani) poti beneficia de Active Info Display. Acesta este pur si simplu rupt dintr-un film SF si-ti va oferi in cea mai frumoasa forma posibila, toate informatiile necesare. Incepand cu datele legate de consum, navigatie, sistem multimedia si terminand cu o busola, toate vor fi la un click distanta. Daca nu ti se pare de ajuns, te sfatuiesc sa mai cheltui 1700 de euro pentru sistemul de navigatie Discover Pro. Acesta are o diagonal de 20,3 cm sit e va rasfata cu o harta 2d sau 3d a Europei, un hard de stocare cu capacitatea de 64 Gb si lista poate continua.
Pentru inca 1200 euro, eu as opta pentru sistemul audio DYNAUDIO Confidence, care se aude pur si simplu impecabil.
Pe langa cele de mai sus, Passat s-a laudat cu sistemul Area View si a sa camera video cu 360 de grade(807 euro), faruri LED(874 euro) si scaun sofer ErgoConfort cu reglaj pe 14 directii si functia de masaj(1151 euro). Nu as vrea sa uit de volanul incalzit, actionat in momentul in care se apasa butonul pentru incalzirea in scaune.
Ca si motorizare am avut “la pedala” 150 cp, 340 Nm si evident, un motor de 2l. Cuplat la arhicunoscuta si apreciata cutie automata DSG, motorul este clar cea mai avantajoasa alegere, atunci cand cautati putere si economie in aceasi reteta.
Izolarea fonica este buna, doar la turatii inalte, motorul isi face simtita prezenta si-ti aduce aminte ca ai sub capota o tehnologie diesel. Feedbackul transmis soferului este placut, usor de condus in oras si odihnitor de sofat la drum lung.
Directia mi s-a parut un pic prea artificiala si cateodata prea usoara.
Puterea este livrata liniar, placut, iar motorul este destul de puternic incat sa te scoata cam din orice situatie, atata timp cat nu crezi ca ai cumparat varianta de 2.0BiTDI(240 cp – 22.398 euro pret de pornire).
Consumul este un alt element care m-a surprins.
Folosit preponderent in mediul urban, vedeta de azi a indicat 5,7 l. Sunt cifre impresionante, daca ne gandim la un exemplar din clasa medie si mai ales, la nebunia din traficul cotidian.
In echiparea de astazi, asa cum am mai spus, fara sa mai puteti adauga ceva in plus(doar alta motorizare), noul model costa 46.160 euro. Da, stiu, este o suma mare pentru un model care nu este din clasa premium, iar multi ar spune “Este doar un Passat!”. Noul Volkswagen Passat este atat de aproape de clasa premium si arunca in lupta atat de multe calitati incat pot trece cu vederea acest pret. In fond, se poate configura intr-un mod “normal”, iar pretul va fi mentinut in jurul valorii de 34.000 de euro.
Passat ramane un reper in industrie, iar concurenta in clasa medie este acerba, modelul german luptand pentru locul 1 cu reale sanse.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook