>
Mă pregătesc să devin pieton. După un test-drive cu noul Volkswagen Scirocco am la fel de multe şanse să rămân cu permisul de conducere în buzunar cum are Dacia să facă o maşină frumoasă. Scirocco e bazat pe GTI şi asta ar trebui să spună tot, deoarece GTI-ul dă de mult lecţii în clasa sa. Senzaţia pe care o ai pe serpentine când apeşi pedala la fund şi simiţi cum o iau la galop căluţii lăsând tot felul de maşini şi maşinuţe într-un nor de praf. Volanul se lasă abuzat în cele mai brutale feluri şi totuşi roţile stau lipite de asfalt fără a trăda nici cea mai mică urmă de nesiguranţă.
Dacă pui performanţele pe hârtie – 7.2s, acceleraţie 0–100km/h şi 235km/h, viteză maximă – poate nu par ieşite din comun, dar la volanul unui Scirocco, cifrele deja sunt pe planul secund. Te interesează doar drumul, ce se află după următoarea serpentină şi zgomotul celor două sute de cai acompaniaţi de fâsâitul turbinei.
Mi se pare meschin să mă plâng că am consumat 9-10l la suta de kilometri în condiţiile în care fişa maşinii zicea că ar fi trebuit să consum doar 6,6. Dacă te interesează consumul îţi iei o buburuză sau un motor leşinat de 65cp şi îţi rogi cei 4 pasageri să coboare la poalele dealului, dar măcar nu-ţi laşi leafa la benzinărie. Cu Scirocco nu poţi face compromisul acesta, mai ales că oricum există doar două locuri pentru pasageri în spate.
Vizual, mica bestie se bazează pe conceptul IROC din 2006, faţă de care, în umila opinie a subsemnatului, arată mai bine. Faţa, este construită pe imaginea noului Golf VI, iar spatele, cu umerii săi exageraţi, aduc a Volvo C30. Însă, ce e important este că toate aceste mici elemente, privite ca un tot, fac Scirocco-ul să arate oricând şi din orice unghi gata să muşte.
Preţul? Între 21.603 şi 24.808 + dotări. Asta face cam cât un Golf GTI cu dotări şi motorizări similare. O decizie mai simplă nici că se putea.
Viziteaza galeria pentru mai multe fotografii facute de echipa AUTO SPOT
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook