Este usor si pana la urma firesc, sa imbunatatesti ceva care ti-a adus apreciere, dar mai ales profit. Exact acest lucru a facut producatorul german Volkswagen, atunci cand s-a gandit sa “aduca la zi” varful de lance al gamei, nimeni altul decat arhicunoscutul si indragitul Touareg.
La fel ca si celelalte modele, Touareg nu a fost schimbat radical, a primit o serie de mici modificari care l-au ajutat sa fie un pic mai modern si un pic mai placut la prima vedere. In mare, avem faruri restilizate, “traseul” ledurilor de zi este acum mai drept, fara bucle, acelasi lucru fiind regasit si la partea din spate.
Cu un set de jante potrivite(cele din testul de azi sunt de 19 inci), impactul vizual este si mai puternic.
Touareg iti impune respect parca de la primul contact vizual. Nu este un autoturism fioros, este mai degraba un gentleman la costum, care reuseste sa-si impuna prezententa doar printr-o simpla privire. Mi-a placut intotdeauna felul cum producatorul din Wolfsburg a desenat modelele sale. Sunt linii moderne, fluide dar niciodata dramatice.
Interiorul este la fel de placut si confortabil ca la modelul precedent. Materialele de o calitate mult peste medie, impreuna cu o piele fiena si aparent rezistenta, fac din inculpatul de azi sa fie ravnit de un numar din ce in ce mai mare de romani.
Interiorul lui Touareg te duce cu gandul mai degraba spre eleganta si confort, decat spre o vise sportive. Mi-a placut siguranta si confortul pe care-l simti la bordul noului model.
Fiecare comanda, fiecare buton sau fiecare cusatura se regaseste exact acolo unde trebuie. Ergonomia este la cote maxime si nu cred ca exista cineva care sa nu se poata obisnui cu acest interior.
Spatiul regasit pe bancheta din spate este si el generos. Chiar daca modelul a fost gandit si faurit pentru a fi folosit de 4 persoane, inca un adult va putea calatori in conditii bune.
Portbagajul insumeaza 580 de litri si este destul de incapator pentru bagajele unei familii(depinde de familie ;) )
Asa cum stiam de la generatia anterioara, Touareg se conduce la fel de bine cum arata. Poate chiar, un pic mai bine! Suspensia pneumatica iti va oferi un confort apropiat de clasa premium. Posibilitatea de a o regla in functie de modul in care doresti sa conduci, este inca o bila alba pe care inculpatul o obtine.
Atunci cand vrei “sa-l ridici” la maxim, Touareg devine un prieten de nadejde in offroad. Motorul puternic, tractiunea integrala, garda la sol imensa si modul in care caroseria a fost desenata, te vor ajuta sa “iesi” din situatii cu adevarat dificile.
Daca tot am amintit de motor, va destainui ca
am condus o varianta diesel, V6, 3000 cmc si 262 cp.
Alaturi de atatia caluti, noul Touareg are un
cuplu maxim de 580Nm. Exact, indeajuns sa muti un mic deal de pe loc. Primii 100 km/h se ating in 7,3 sec. Sunt rezultate foarte bune, daca tinem cont ca avem in fata un mastodont de 2250 kg.
Chiar daca este atat de mare si greu, Touareg se conduce foarte usor. Directia placuta te ajuta sa te descurci prin nebunia urbana, iar atunci cand pleci la drum lung iti este cel mai apropiat prieten. Ruliu exista, nu ai cum sa-l elimini cand discuti despre un asemenea gabarit dar nu este sacaitor si cu siguranta nu va fi simtit de marea majoritate a posesorilor.
Touaregul de astazi consuma mai putin ca modelul precedent. Inginerii Volkswagen au reusit sa optimizeze intregul ansamblu si astfel am reusit un
consum extraurban de 8,5 l. Sunt placut surprins si convins in acelasi timp ca nu avem cum sa cerem mai mult de la un motor V6 pe o astfel de caroserie.
Noul Touareg, cu motorizarea de astazi pleaca de la 49.000 euro cu TVA inclus. Daca mai sunt adaugate ceva optionale, ajungem la o suma totala de 71.500 euro cu TVA. Depinde din ce punct de vedere privim aceasta suma.
Daca este comparata cu segmentul premium, este chiar o afacere. Intr-o alta ordine idei se poate configura o varianta placuta si cu mai putini bani. Depinde de fiecare ce-si doreste, in functie de buget.
Mi-a placut Touareg pentru statutul pe care ti-l ofera, pentru siguranta cu care te imbraca, dar mai mult ca orice pentru modul in care se conduce si se manevreaza.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook