Brand-ul Volvo a luat nastere in anul 1924, parintii sai fiind Assar Gabrielsson si Gustav Larson. Cei doi suedezi si-au inceput visul prin creearea unor modele bazate pe calitate si siguranta, elemente ce s-au dezvoltat, au prosperat si au contribuit la locul si renumele pe care Volvo il are in zilele noastre in industria auto.
Intotdeaua am considerat ca marca suedeza are un loc aparte in lumea auto, un loc pe care si l-a castigat de-a lungul anilor oferind publicului produse competitive, sigure si de ce nu, unice pe piata.
Pentru a incerca sa va facem sa intelegeti mai bine cele de mai sus, am apelat la cel mai nou model, Volvo V40.
Exterior
Noul V40 iese in evidenta prin linii fluide, drepte, care contureaza foarte bine spiritul scandinav.
Farurile prelungite spre aripi, ledurile care le definesc la partea superioara cat si al doilea rand de lumini de zi amplasate in partea de jos a spoilerului, transmit putere, robustete si sportivitate.
Reprezentantul marcii in clasa compacta, denota un aer futurist, un trend spre viitor, spre inovatie, afirmatie sustinuta puternic de interior, detalii pe care o sa le vedem in randurile ce urmeaza.
Stopurile beneficieaza si ele de tehnologie LED, oferind un aspect unic, aspect care a starnit contradictii la momentul lansarii. Noua ne place spatele valurit, cat si luneta indeajuns de mare pentru a oferii o vizibilitate satisfacatoare.
Modelul testat a beneficiat de jante pe 18 toli(904 euro cu TVA), detaliu care reuseste sa aiba un mare impact vizual si sa sporeasca sportivitatea inculpatului.
Interior
Aici deja intram intr-un subiect din care sincer, n-am mai vrea sa iesim. Interiorul oferit de cei de la Volvo, pentru noi cel putin, este unul optim. Facem aceasta afirmatie atat prin prisma ergonomiei, atentiei la detalii cat si prin calitatea desavarsita.
Modelul de azi a beneficiat de tot ce poate trece prin mintea unui pasionat auto. Singurul lucru caruia i-am dus lipsa, a fost cutia automata cu 6 rapoarte. Am beneficiat de o cutie clasica, manuala cu 6 rapoarte, corect etajata, dar cateodata obositoare in traficul urban.
Ca sisteme integrate s-au remarcat CITY SAFETY(Sistem de evitare a coliziunilor frontale la viteze mici), standard pe acest model, IDIS(sistem inteligent de gestionare a informatiilor soferului), standard, Driver Alert(sistem de avertizare a unei coliziuni frontale cu functia de autofranare si detectare a pietonilor).
Lista continua cu BLIS, acesta atentionand soferul cand a depasit banda pe care ruleaza, masina trimitand o serie de vibratii in volan si chiar schimband usor directia in sens opus. Acesta alaturi de cele mentionate mai sus, fac parte din pachetul Driver Suport, in valoare de 2163 euro cu TVA.
Ne-am delectat cu un sistem de navigatie color cu ecran de 7 inch, in valoare de 2047 euro cu TVA, pret ce mai include sistem audio performant si functia bluetooth.
Asa cum am spus, V40 este o masina care se indreapta cu pasi repezi spre viitor sau poate chiar l-a adus printre noi. Bordul este in intregime digital, absolut toate detaliile oferite, cat si acele turometrelor fiind in intregime digitale.
Acest aspect face din Volvo V4o sa fie singurul exemplar din gama autoturismelor compacte care beneficieaza de aceasta tehnologie.
Materialele folosite, plasticul, pielea cat si stofa sunt de cea mai buna calitate, aratand inca o data calitatea si seriozitatea Volvo. Habitaclu este de marime medie, indeajuns de mare cat sa poata calatorii 4 adulti in conditii placute.
Portbagajul cu o capacitate de 335 litri, este mic, oferind un spatiu limitat pentru bagaje.
Performante
Actorul de azi a beneficiat de un motor diesel, 1.6 litri, cu o putere de 115 caluti, oferind un cuplu maxim de 270 Nm. Cu o acceleratie de 12.3 secunde pana la 100km/h si un consum de 6l/100km, V40 este o masina care tine cu casa.
Consumul de 3,8l mixt declarat de cei de la Volvo pare imposibil de atins, dar o cifra sub 6l este ceva realizabil.
Pret
Acest subiect este unul delicat, in sensul in care va comunicam direct, modelul testat costa nici mai mult nici mai putin de 38.697 euro cu TVA. Da, se poate spune ca este o suma mare pentru o masina compacta, dar corecta pentru un exemplar premium, un model care ofera atat de multe in schimb.
V40 ramane o varianta foarte periculoasa pentru rivali, reusind sa iasa in evidenta prin designul futurist, prin calitatea oferita, prin sistemele de siguranta si nu in ultimul rand prin faptul ca este un Volvo veritabil.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Calitatea finisajelor si a materialelor interioare
+ Consumul in test
+ Grafica bordului
+ Design exterior
AutoSpot nu apreciaza:
- Spatiul redus al portbagajului
- Suspensii tari, care sacrifica in anumite momente confortul
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook