Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Noi versus ei si-n ce directie o tunam


Scris de adi pe 14-02-2006

La noiReiau cu concluzia episodului I: daca ai cu cine, ai de ce… De ce reiau? Pentru ca asa e la noi, la
"Romanica" noastra draga. Te pomenesti ca cel care toarna fibra iti si vopseste masina, iar tinichigiul, in timp ce schimba discul flexului, iti asambleaza/ dezasambleaza interiorul si mai coase si un scaun de piele. Ar mai fi o posibilitate: vopsitorul sa-ti monteze aparatura electronica… Stiu, sunt ironic, dar multi oameni se gandesc la reducerea pe cat posibil a bugetului alocat, in detrimentul (fara a banui macar) calitatii si functionalitatii ulterioare a noii achizitii. Nu zic ca oamenii nu se pricep si nici nu sunt un capitalist-extremist convins. Bancul cu cel care stie sa monteze un singur surub toata viata, in uzinele Ford, e deja clasic. Repet, e simplu, arhicunoscut in toate aspectele vietii: calitatea costa. Repercusiunile sunt mari. Totul e vizibil, detaliile sunt inevitabil in centrul atentiei, cand vine vorba de calitatea executiei/montajului. La partea tehnica, nici nu mai vorbesc de repercusiuni...

La eiLa "ei", lucrurile stau altfel. Sunt oameni care fac custom tuning si sunt oameni care fac miniserii de kit-uri, pentru ca nu putem vorbi in industria de tuning de serii. Sunt ateliere, dotate „pana-n gat“ si oameni care fac si desfac cu placere. Totul e facut ca la carte…

Cum putem si noi, la fel ca ei? In continuare, 3 metode cu cap de facut tuning:

Tuning optic
Tot ce tine de aspect. Spoilere, praguri, eleroane. Vopsea, viniluri, faruri, stopuri. Jante, ca nu se poate fara. Evazari in caroserie. Muzica, sa se-auda si sa se vada. Piele, scaune sport, pedale, maciulii de schimbator, volane. Gadget-uri, Ipod-uri si alte alea. Ornamente (tips-uri) pentru sistemul de evacuare. Pachetul final e in functie de bugetul alocat si de stilul proprietarului. Daca el nu se poate decide si are nevoie de pareri avizate, sa ceara. E mai bine. Repet, avizate. Prapastia numita in acceptiune generala "kitsch" e mare si te inghite cand nici nu te-astepti... Stil, styling. Cuvinte grele...

Tuning tehnic
Tot ce tine de functionalitate/performanta sporita. Motor. De la minimalista ecuatie "admisie aer + chip tuning + evacuare finala" pana la axe cu came, schimbat bloc motor, evacuare integral schimbata, cutie viteze, suspensii (arcuri+amortizoare sport), coolere, intercoolere, supape blow-off, unde si cand e cazul. Ar mai fi multe, dar va "pierd" in limbaj... Locuri de umblat la partea tehnica sunt multe si aici e chiar necesar sa ai parte de tratamente "scrise" de oameni avizati. Mecanici, ingineri. Ei sunt prietenii tai de nadejde. Repet (promit ca e ultima oara cand ma repet) calitatea costa.

Tuning complet
Ai ghicit, completarea perfecta a opticului cu tehnicul. Poti incepe cu "tehnica pasilor marunti" sau te poti infige acolo unde vrei si unde-ti dicteaza portofelul. Depinde cine esti, ce vrei si de ce vrei tuning. Bineinteles ca iar ai nevoie de ajutor. Altfel te poti trezi cu masina tunata, stand pe rotile de serie cu capace... sau cu un oarecare kit total nepotrivit caroseriei tale. Exemplele sunt multe... Daca o iei incet, incepi cu cap. Daca vrei totul odata, tot cu cap vei reusi. O sa-ti explic cum...

In ultimul episod din trilogia "Stapanul tuning-urilor", deznodamantul. Cum sa te-apuci de treaba si cum sa pricepi definitiv ce e tuning, styling, custom si kitsch...

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




12 comentarii. Posteaza un comentariu

salut
Scris de Anonim pe 20-03-2008 11:26

mar interesa daca stiti sau cine ma poate ajuta am o solenta si vreau sai fac niste modificari bara spoilar praguri
Suuper
Scris de Criss pe 09-12-2007 16:24

imi plac prostelile voastre, arata cat de destepti si ingeniosi sunteti. sincer decat sa iti pierzi timpul sa scrii o prostie sau o injuratura, mai bine incearca sa ajuti pe cineva daca stii sau daca ai vreo intrebare las-o aici, nu iti garanteaza nimeni ca ti se va raspunde dar macar stii ca ai incercat, si lasa si tu cat mai multe detalii despre cum poti fi contactat nu doar un anunt si gata.
toate ca toate, uite Razvan din TM, vrea sa stie cum poate face matrite din fibra, eh bara aia care vrei tu sa o torni aia nu se toarna si dc nu ai vazut pana acum la nimeni cum se lucreaza cu fibra si cu lutul iti propun sa dai un tel la anonimul de mai sus care a zis ca se ocupa cu asa ceva dar sincer eu umblu mult(virtual) pa f multe siteuri si credema din ce am vazt pana acu nu e chiar asa de usor, iti trebuie o droaie de materiale...
acesta era doar un exemplu..
cam asa consider eu ca ar trebuii sa ne petrecem timpul razpunzand si hai sa ajutam intr-un fel pt ca aici se scrie cu luna si cu anu tocmai din aceste motive pt ca sunt luati la misto de catre unii sau altii.
scuze si mercic la toti
Scris de Anonim pe 04-12-2007 10:57

sall
ce masini misto
Fibra de carbon
Scris de Anonim pe 20-09-2007 21:26

Daca intereseaza pe cineva piese din fibra de carbon sau piese imbracate cu fibra de carbon cam orice pot executa astfel de comenzi. Relatii la telefon 0744695349
Dacia papuc
Scris de dragos pe 02-03-2007 11:17

parerea mea este ca poti sa pui si aur pe o Dacie ca tot dacie se numeste.Am o Dacie papuc si un Ford escort si va spun ca poti face orice la dacie ca tot o amarata ramane
Scris de Anonim pe 18-02-2007 20:41

e cam greu sa reusesti sa faci o matrita
Scris de PAUL T pe 05-02-2007 22:55

MA INTERESEAZA CUM POT SA ILUMINEZ BORDUL UNEI DACII 1310DIN SPATELE CEASURILOR
SANTA FE
Scris de Anonim pe 07-01-2007 17:41

MA INTERESEAZA UN TUNNING OPTIC PENTRU SANTA FE 2007
comic
Scris de Maniacul pe 03-12-2006 22:47

bai,inscrie-te la ,,no speed limit'' cu dacia papuc.o sa-ti aprecieze masina
spoilere
Scris de razvan TM pe 07-11-2006 20:00

as vrea sa stiu si eu cum pot construii o matrita pt o bara de fata de dacie 1307,cum se toarna bara?
ma sugeti
Scris de Anonim pe 25-10-2006 14:06

detot
sal
Scris de lucian pe 18-05-2006 12:06

e tare de tot

Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Drac-impielitat: Audi A1 Quattro
Nemtii de la Sport Auto au pus mana pe editia limitata Audi A1 Quattro si si-au facut de cap cu ea. Si nu oricum, ci la 257 km/h... Limitat la doar 333 de exemplare, [ continuare ... ]

  Nissan 370z Roadster - Obraznicul
Suntem in plin sezon estival, natura ne imbie sa petrecem cat mai mult timp in spatii deschise, pline de verdeata, departe de aglomeratia si haosul caracteristice zonelor [ continuare ... ]

  Lexus LF-A Nurgburgring, un un vis de neatins
Cine nu a visat macar o data in viata lui sa se urce la volanul unui supercar atat de exclusivist incat pana si Bill Gates trebuie sa stea la coada pentru a-l cumpara? [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum