Asa cum v-am promis, e timpul sa luam taurul de coarne (sau, mai bine zis, portofelul de urechi) si sa ne apucam de tuning. Vom incepe "timid" in acest prim episod cu modificarile optice de baza: jante/anvelope si un body-kit care ne va scoate din multime.
NU e bine sa luam doar bara fata si sa ne amagim ca nu am intrat pe taramul fantasmagorical kitsh-ului. NU e bine sa avem un body-kit interesant si sa avem cauciucuri cu jante de tabla si capace. NU e bine sa avem bara din fata de la un kit de caroserie, pragurile de la altul, bara din spate de la un al treilea.
Upgrade-ul optic trebuie sa fie unitar, sa se potriveasca cu forma stock a masinii. Jantele urmeaza acelasi curs unitar. Estetica. Trebuie sa intelegem nevoia de baza care ne-a facut sa investim intr-un upgrade optic.
Vrem o masina mai frumoasa, mai extravaganta. Estetica e cheia, bunul gust e lacatul, kitsch-ul e usa masiva care sta gata-gata sa se deschida in directia gresita.
Ce sanse avem cu body-kit-ul?
Doua, mari si late, amandoua necesitand lupa profesionista a unui consultant in design si styling, omul potrivit la locul potrivit:
Body-kit-uri de import;
Body-kit-uri custom.
De ce consultanta in design si tuning? Pentru ca atunci cand va duceti la un doctor pentru o operatie vitala n-o sa ascultati de contabil. Pentru ca atunci cand mergeti la service-ul auto, n-o sa ascultati de prietenii vostri care va spun ca de fapt doar v-a cazut jiglerul in baia de ulei. Pentru ca nu va pune termopane cel care v-a dat in garantie frigiderul si aragazul. Omul respectiv, consultantul, are studii in aceasta directie, stie exact la ce se preteaza masina voastra. Sigur e inginer, sigur are studii aprofundate de design si sigur urmareste piata de aftermarket mai aprig decat urmaresc brokerii bursa. De imaginatie sigur nu va duce niciodata lipsa. De ce sa-l ocoliti ?
In episodul viitor, diferentele, body-kit-urilor de import si custom precum si notiunile de baza pentru schimbarea anvelopelor si a jantelor.
Pana atunci, vorba aia, sa tunati
bine si sa ne e-mail-am pe
bogdan.urdea@autospot.ro
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook