Ep.1 - Exteriorul
De cate ori n-am vazut masini carora n-am reusit sa le recunoastem identitatea originala si asta nu din cauza lipsei noastre de cunostinte in materie, ci datorita modificarilor pe care masina le suportase? Daca si calitatea finisajelor, a imbinarilor si a bunului simt estetic erau intrunite inseamna ca vorbim de tuning extrem si, probabil, de o reusita notabila a celor implicati in proiect.
Ce-ar fi sa facem un exercitiu de imaginatie? Sa ne inchipuim ca avem o masina care se preteaza la niste modificari ce vor pune in valoare si mai mult caracteristicile si liniile caroseriei de baza. Ar putea fi un BMW Seria 3, un VW Golf, un SEAT Leon, poate o SKODA Octavia sau o japoneza sportiva ca MAZDA RX-8, NISSAN 350Z, TOYOTA Celica sau HONDA S2000.
Jantele
Sa trecem la treaba! Ce schimbam intai? Bine-nteles, jantele. Se spune ca sunt elementul care transforma cel mai evident profilul unei masini. Mai toate alesele noastre facand parte din segmentul de clasa mica sau medie, putem incerca fara ezitare jante de 19 toli. Bine, o sa spuneti, am ales dimensiunea rotilor, dar problema acum incepe abia, pentru ca trebuie sa ne decidem asupra unei marci si a unui design cat mai aproape de gustul nostru. Sau o sa ne lasam purtati de valul numit "ce se poarta acum"? Asta depinde de fiecare dintre noi.
In cazul asta putem fi tenta ti sa alegem niste "spinnere", dar nu sunt recomandarea mea! De ce? Pentru ca majoritatea producatorilor de astfel de jante sunt nume mediocre in randul concurentei lor, fara experienta indelungata, posesori ai unei tehnologii depasite, ca atare si produsele lor sunt de o caltate indoielnica. Or, noi tinem la masina aleasa si ne dorim tot ce este mai bun pentru ea. De aceea, vom alege marci de jante consacrate, indreptate mai mult catre sportivitate - BARRACUDA (variante de design inovator, modele cromate, argintii sau gri inchis), OZ RACING (daca vrem sa profitam de aceeasi alegere cu a campionului mondial de raliuri Sebastian Loeb; calitate ireprosabila si imagine de marca de top) sau catre linii elegante cu iz sportiv - ANTERA (pentru a fi invidiati de toti cei care si-ar dori dar nu le au), BBS (desi cu un design devenit clasic, vom avea parte de tehnologia prezenta in Formula 1 sau in DTM).
Pe langa aceste nume mai putem adauga fara retinere si altele precum AZEV, BREYTON (mai ales pentru BMW), BORBET, ENKEI ori KOSEI. O alegere importanta am facut deja. Nu va speriati ca v-am propus jante pe 19' in conditiile in care drumurile noastre sunt intr-o stare deplorabila. Exista deja destule masini cu astfel de dimensiuni si la noi si nu au probleme. E adevarat, posesorii conduc cu destul de multa atentie, insa asta demonstreaza ca poti sa ai o masina cu astfel de roti fara saristi sa te bucuri prea putin de ele.
Vom continua in numerele viitoare cu selectia kit-urilor de caroserie, modificari de interior si ceva performante imbunatatite.
Material realizat cu sprijinul
Pit Stop Tuning
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook