DB Tuning
Oras: Bucuresti
Judet: Bucuresti
Telefon: 0724.120.141
Pagina Web:
http://www.dbtuning.ro
1 comentarii. Posteaza un comentariu
tunning logan pe benzina
Scris de RemCAR_SRLyahoo.com pe 17-03-2009 17:05
Masinile fiind noi se face o singura calibrare. Se i-a o masina si se face tunning-ul pe partea de adrement, climatic, si depoluare. Inainte de aceste prestari se pune motorul pe un banc in care se poate vedea consumul, temperatura pe esapament (daca depaseste 850 C se arde in timp catalizatorul),poluarea, etc.
Cum modifi tu calibrarea daca nu stii ce temperaturi ai, de exemplu pe esapament.
Pe partea de agrement, adica cind pui piciorul pe pedala de acceleratie sa nu ai socuri prea mari, sau cind ridici piciorul sa nu ai socuri datorita inchideri clapetei de acceleratie, sau sa nu ai socuri la redarea injectiei cin vii din decelerare, etc poti sa umbli prin intermediul avansului. Dar punind un avans mai mic, cit mai aproape de PMS vei avea o masina care are un "zvic" bun. Adica vei cistiga timp. Dar modificind avansul cum am precizat mai sus in timp vei uza mai repede suporti motor.
Poti sa pui mai multi cai, dar in timp distrugi motorul.
Ce poti sa faci ca sa nu iti distrugi motorul, sa nu iti distrugi catalizatorul, etc, este sa iti modifici avansurile. Consumul nu v-a creste. Cind vei merge la RAR nu vei avea probleme cu poluare.
Modificind avansul vei avea o masina care raspunde mai repede la apasarea pedalei. Modific avansul numai la apasarea pedalei. Tot ce am scris este pentru Logan Renault pe benzina.
Eu sunt unul dinre cei care face calibrarile la DACIA.
Un motor este facut mai puternic pe bancul motor. Acolo se modifica cartografiile pentru injectie, pentru avans. Deoarece ai posibilitatea sa vezi toate temperaturile, puterea , consumul , poluarea.
Cind se face o calibrare (calibrarea este soful care se introduce in calculatorul de injectie)se tine cont de imbogatirea motorului, de temperatura de pe esapament, daca este mai mare de 850 C in timp se distruge catalizatorul.
Etapele in care se face o calibrare sunt:
1. se pune un motor (K7J/M sau K4M) pe bancul motor si in principal se face cartografiile pentru timpul de injectie si avansul cartografic. etc
2. depoluare. Masina se pune pe bancul cu rulouri se face un ciclu cerut pentru Europa si se observa daca este Euro 3, 4. Depinde pentru ce tara este facuta calibrarea. Daca nu sunt respectate normele de poluare se incearca obtinerea acestora prin modificarea calibrari.
3. Climatic: porniri la rece -30 C, -20 C, etc. Este prima pornire. Porniri la altitugine (Bilea Lac.
4. Agrementul conduceri.
Este partea cea mai importanta , este partea pe care o simte clientul.
EX: la apasarea pedalei pentru a reduce socul se reduce avansul (-20 RAC, depinde de motor, de masina, etc)
Ca sa nu distrugeti motorul, catalizatorul (cu un catalizator ars datorita temperaturilor mari la nu treci la RAR) iti indic sa reduci avansul. De la un avans de -20 RAC il aduci la -5 max 0 RAc. In acest moment la apasarea pedalei la o intersectie masina ta va avea un "zvic" mai bun adica un timp de reactie mai mic. Cistigi timp, masina nu v-a vi lenesa. Modificind avansul nu vei pune mai multi CP. Dar in schimb masina va raspunde mai repede la comenzile tale, va fi mai puternica deoarece va avea o ardere mai buna prin modificarea avansului. Timpi de injectie nu se vor modifica.
Se poate modifica si timpul de injectie dar se modifica si temperatura pe esapament. Scazind timpul de injectie creste temperatura pe esapament.
RemCAR_SRL@yahoo.com
Posteaza un comentariu