In timp ce magnatii de la General Motors, Toyota si Honda erau ocupati sa vorbeasca despre masinile electrice plug-in pe care le pregatesc, niste chinezi numiti BYD Auto... taceau si faceau. Astfel,
in China a inceput sa se comercializeze prima masina electrica cu alimentare de la priza, numita F3DM. Mai mult, reuseste sa si arate ca o masina si nu ca o cutie pe roti, iar performantele nu sunt compromise (pentru o masina de uz cotidian).
BYD F3DM costa 150.000 de yuani, adica
in jur de 15.500 de euro, un pret mai mult decat accesibil, in special daca luam in considerare costurile cu mult scazute ale alimentarii. Masina va fi lansata si pe piata americana in 2010 si va fi prezentata in ianuarie 2009 la Salonul Auto de la Detroit.
F3DM foloseste un tren de rulare dual, cu trei moduri de operare:
modul exclusiv electric, alimentat de baterie,
modul hibrid alternativ - cu baterie electrica si motor traditional ce prelungeste autonomia, si
modul hibrid paralel - in care motorul electric si cel prin combustie functioneaza in acelasi timp.
BYD F3DM are o
autonomie de 100 km asigurata exclusiv de bateria electrica, o
viteza maxima de 160 km/h si poate fi alimentata complet de la o priza normala, de 220 V, in 8-9 ore. Bateria are o viata de circa 2.000 de cicluri, spun producatorii.
Trenul de rulare dual include un
motor din aluminiu de 1,0 l cu 3 cilindri si o putere de 50 kW. Puterea maxima combinata ajunge la 125 kW.
Din 2009, BYD va crea si modele exclusiv electrice, fara moduri de rulare hibride.
Compania BYD Auto este o subsidiara a trustului chinez BYD Group, principalul furnizor de acumulatori nichel-cadmiu la nivel mondial (65% din piata) si un important producator de baterii litiu-ion pentru telefoane mobile (30% din piata).
Felicitam producatorii pentru actul de a sparge gheata si de a demonstra ca poate exista o masina "normala" cu propulsie electrica, la pret accesibil.
Ramane de vazut cum se intelege masina cu normele CE si testele Euro NCAP...
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook