Suntem in plin sezon estival, natura ne imbie sa petrecem cat mai mult timp in spatii deschise, pline de verdeata, departe de aglomeratia si haosul caracteristice zonelor urbane. Chiar daca sunt adeptul litoralului, pentru testul de astazi am ales muntele. Aerul de munte, combinat cu posibilitatea de a putea conduce pe drumuri virajate, pe sosele pustii, au fost argumente care m-au convins iremediabil.
Inca ceva inainte de a incepe povestea noastra –
astazi facem topless!
Exterior
Asa cum relatam mai sus, vreau sa fiu doar eu, o masina si drumul serpuit. Vreau sa conduc si sa nu mai intereseze absolut nimic, sa aud sunetul motorului si sa simt aerul racoros de munte care-mi izbeste fata in cel mai placut mod posibil.
Nu vrem sa atragem atentia si nu vrem sa demonstam nimanui nimic, dar chiar si asa am ales rosul. Un rosu aprins care se potriveste de minune cu formele rotunde si apetisante ale lui Nissan 370z.
Exteriorul ne incanta privirea cu
o combinatie perfecta intre liniile ascutite ale farurilor si stopurilor, creionate atat de frumos in antiteza cu rotunjimea aripilor sau robustetea spoilerului spate.
Modelul de astazi a avut parte de o usoara cosmetizare, un facelift discret, menit sa reimprospateze impactul catre publicul larg. Sub faruri si-au facut aparitia luminile de zi, tip LED, iar spoilerul fata a fost si el usor restilizat.
Noul 370z este un obraznic, se lauda ca nu-si doreste atentia publicului, dar stie ca nu ai cum sa ramai indiferent la acele jante de 19 inci, menite sa-i intareasca si mai mult stabilitatea, atunci cand incerci sa-l arunci pe cele mai stranse viraje. Nu ai cum sa nu suspini dupa acele evacuari, dispuse simetric, foarte aproape de sol si mai ales, nu ai cum sa ramai indiferent la acele note muzicale care-ti incanta auzul.
Interior
Imediat cum m-am asezat pe scaunul soferului, mi-am dat seama ca nu mai vreau sa cobor niciodata. Incepand cu pozitia la volan, continuand cu usurinta cu care poti accesa orice comanda si terminand cu vizibilitatea extremitatilor fata ale masinii, Nissan 370z le are pe toate. Sunt sigur ca ati observat faptul ca nu am inclus in afirmatia de mai sus, posibilitatea de a vedea cu usurinta si in spate. Ei bine, asa este! Atunci cand o sa vrei sa dai cu spatele, o sa intampini mici probleme de vizibiliate, datorate pozitiei joase a scaunului soferului, dar si a minuscului gemulet spate.
Asa cum ma asteptam, nimic nu este lasat la intamplare in interiorul noului meu prieten. Spatiul este generos atat pentru sofer cat si pentru pasager.
Nissan a dorit sa transmita un aer premium prin fiecare cusatura, prin fiecare buton si de ce nu, prin fiecare atingere a padelelor de pe volan. Ceasurile de bord sunt lizibile si bine integrate, pozitia lor putand fi ajustata odata cu ce a volanului.
In varianta testata m-am bucurat de un sistem audio BOSE. Stiu, multi dintre voi o sa-mi spuna, ce nevoie sa mai ai de muzica atunci cand poti auzi un asemenea motor? Asa este, aveti perfecta dreptate, dar cand acest sistem reuseste sa se faca auzit intr-un mod impresionant, la o viteza de 140 km/h, topless, chiar merita amintit!
Chiar daca discutam despre o masina cabrio, am avut la dispozitie un portbagaj de 140l. Potrivit!
Lucrurile pentru mine au mers din ce in ce mai bine, dar nu pot sa nu va atentionez de lipsa unor spatii de depozitare. Da! Ar fi fost loc pentru mai multe.
Performante
Acum povestea devine cu adevarat interesanta!
Nissan 370z m-a incantat cu un motor de 3.7 l, V6, aspirat, ce dezvolta 328 cp si impinge cu o forta de 363 Nm. Motorul inculpatului a fost animat de o cutie automata cu 7 rapoarte.
Foarte important de retinut! - "Obraznicul" trebuie intotdeauna sa fie achizitionat in varianta automata! Mainile trebuie sa fie in permanenta pe volan, iar schimbarile de viteze se vor efectua de minune, cu ajutorul celor 2 padele. Nimic nu se compara cu o decelerare in forta, acompaniata de un vuiet puternic al esapamentului.
Tractiunea spate sporeste distractia atunci cand simti nevoia de adrenalina si doresti sa abordezi o serie de viraje la limita nebuniei. Sistemele de siguranta, ABS, ESP, TCS şi EBD te ajuta sa-l strunesti si sa-l mentii pe trasa dorita.
Acceleratiile sunt fulminante, o suta de km/h fiind atinsi in 5.8 sec., iar urletul produs de motor intensifica senzatia de viteza. Nissan 370z este un roadster veritabil, agil si foarte placut de condus atat in oras, cat si la drum lung. Dar locul unde acesta se simte cel mai bine, este si va ramane acel drum virajat. Acel loc unde se va agata de fiecare curba, de fiecare ac de par, facandu-te sa-ti doresti ca drumul sa nu se mai termine, iar turometrul sa ramana mereu in jurul valorii de 7000 rot/min.
Modelul japonez a fost facut sa fie condus topless. Decapotarea se face in aproximativ 19 secunde, iar singurele momente cand l-as “imbraca” ar fi acela cand ploua sau atunci cand vrei sa-l lasi peste noapte in fata blocului.
M-a intrebat cineva, cat consuma? Singurul aspect despre care nu vreau sa discutam! 370 z este un exemplar atat de frumos si de complet, incat cei care-l vor achizitiona nu se vor uita la consum. Obraznicul are un rezervor de 70 de litri, indeajuns de incapator incat sa transmita senzatii si amintiri de neuitat.
Pret
Suma de care trebuie sa va descotorositi pentru a va putea "droga" cu asa ceva este de 52.290 euro cu TVA. La acest pret practic nu o sa mai puteti adauga nimic. Aveti inclus pachetul Performance, Nissan Connect Premium(sistem de navigatie cu hard de memorie de 40GB, sisitem Bluetooth, comanda vocala, ecran tactil de 7 inci, camera de luat vederi pentru marsarier), diferential punte spate cu vascocuplaj, jante de 19 inci,
tapiterie eleganta din piele, scaune ventilate si incalzite si lista continua.
Nissan 370z este un exemplar aparte, un exponent al marcii care livreaza sentimente si bucurii cu mult peste asteptari, lasandu-ti un zambet tamp de fiecare data cand il conduci.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Motor puternic si potent
+ Feeling unic sporit de rooftop
+ Cutia de viteze automata
+ Performante
AutoSpot nu apreciaza:
- Spatii de depozitare
- Pret
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook