Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Converj - Cadillacul electric


Scris de green pe 16-01-2009

cadillac converj 1General Motors a dezvăluit la Detroit prototipul Cadillac Converj, o masina electrica proiectata ca un coupé grand touring menit sa demonstreze capacitatea specialistilor GM de a folosi tehnologia propulsiei electrice, numita Voltec, cu un model de lux al carui design si al caror performante sunt lipsite de compromisuri.

Tehnologia Voltec permite o conducere pe bază electrică pe o distanţă de aproximativ 65 km fără benzină şi noxe, cu posibilitatea extinderii autonomiei la sute de kilometri.

Bob Lutz, vicepreşedintele GM din cadrul diviziei Global Product Development, a declarat că prototipul Converj are toate şansele de a intra în producţia de serie. „Converj este o prelungire logică a planului nostru de a reinventa automobilul. Acesta sugerează în mod clar cum ar putea arăta un autovehicul electric Cadillac şi indică la fel de clar faptul că toţi clienţii industriei de lux din întreaga lume au la dispoziţie un autovehicul care îmbină designul puternic cu propulsia electrică, cu o autonomie totală de sute de kilometri fără griji”.

Prototipul autovehiculului electric cu autonomie extinsă (E-REV) Cadillac prezintă un stil nou de caroserie care evoluează din tema de design tradiţională a mărcii, Artă şi Ştiinţă. Profilul arcuit şi agresiv, înclinat în faţă, stă la baza atitudinii sale sportive. Mai mult decât un Cadillac sub aspectul formei, Converj este menit să fie un adevărat Cadillac şi sub aspectul fondului, prin intermediul materialelor de lux, al tehnologiei şi dinamicii de conducere care reprezintă elemente distinctive ale mărcii.


Voltec, tehnologia inovatoare a propulsiei


Sistemul de propulsie electrică Voltec al modelului Cadillac Converj este compus dintr-o baterie în formă de T cu o capacitate de 16 kWh, o unitate electrică de propulsie şi un motor-generator cu patru cilindri. Acesta utilizează electricitatea ca sursă principală pentru a pune în mişcare autovehiculul.

Un set de baterii termice conţine peste 220 de celule litiu-ion care furnizează energia necesară pentru a conduce prototipul Converj pe o distanţă de până la aproximativ 65 km fără a utiliza carburant şi fără a produce gaze de eşapament. Bateria este integrată în şasiu şi înmagazinează electricitate de la reţea când autovehiculul este conectat la o sursă de curent. Sunt necesare mai puţin de trei ore pentru încărcarea bateriei la o tensiune de 240 V sau circa 8 ore la o tensiune de 120 V.

Când bateria este descărcată, modelul Converj comută automat la modul de autonomie extinsă. În această etapă secundară de funcţionare, electricitatea necesară pentru propulsarea autovehiculului este generată de un motor cu tehnologie flex fuel care funcţionează la fel ca un generator casnic pentru a produce electricitate. Motorul-generator asigură o alimentare constantă cu energie pe o distanţă de sute de kilometri, până la următoarea alimentare sau încărcarea bateriei. Acest mod de autonomie extinsă elimină grijile legate de distanţă asociate cu autovehiculele integral electrice, deoarece acestea nu dispun de o sursă de alimentare de rezervă pentru situaţiile când bateria este descărcată.

În ambele moduri, electric şi de extindere a autonomiei, modelul Converj este propulsat în permanenţă de o unitate electrică ce converteşte energia electrică furnizată de baterie sau de motorul-generator în energie mecanică pentru a pune în mişcare roţile din faţă. Unitatea oferă un cuplu de 370 Nm pentru un demaraj rapid şi o putere de 120 kW. Viteza maximă atinsă este de 160 km/h.

Indiferent de modul de operare, nu există compromisuri în ceea ce priveşte randamentul autovehiculului. Pentru a intensifica senzaţia din timpul conducerii, modelul Converj este dotat cu sistemul GM Magnetic Ride Control, iar pentru o eficienţă şi mai mare, energia rezultată din frânare este captată şi stocată în baterie.

cadillac converj 3
Design pur Cadillac


Potrivit celor declarate de Lutz, modelul Converj este un adevărat Cadillac, nu poate fi confundat cu niciun alt autovehicul. „Profilul agresiv înclinat înainte anunţă tema şi proporţiile noi şi revoluţionare înregistrate de evoluţia designului Cadillac. Noile proporţii pun în evidenţă o viziune modernă, cu forme unice, a unui autovehicul 2+2 personal de lux”, afirmă Lutz.

Forma generală este consolidată de linia proeminentă şi cursivă a caroseriei, cu jante mari, de 21 inch în faţă şi 22 inch în spate, împinse până la marginea caroseriei. Exteriorul modelului Converj este acoperit cu trei straturi de vopsea de culoarea argintiu închis, pe care proiectanţii GM au denumit-o „Reaction”.

cadillac converj 4Plafonul integral din sticlă este echipat cu panouri solare care suplinesc energia consumată de dotările de la bord. Suplimentar, au fost incluse câteva inovaţii aerodinamice şi de design care sporesc autonomia conducerii, printre care:
●        un înveliş compact pentru partea inferioară a caroseriei („belly pan”)
●        orificiile grilei, reduse la minimum, reduc rezistenţa la înaintare în partea frontală
●        camerele video retrovizoare cu profil coborât înlocuiesc oglinzile exterioare convenţionale pentru a reduce rezistenţa la înaintare
●        jantele sunt profilate pentru a împinge aerul în exterior pentru un flux de aer mai constant pe părţile laterale

Modelul Converj este de asemenea dotat cu faruri şi lumini de poziţie verticale, cu tehnologie „light pipe”.

„Lămpile verticale reprezintă o trăsătură distinctivă a mărcii Cadillac, iar prototipul Converj completează tehnologia „light pipe” a mărcii prin includerea unor diode luminoase (LED-uri) mai îndrăzneţe şi a unor elemente cu descărcare de mare intensitate în faţă şi în spate”, a declarat Clay Dean, director de proiectare în cadrul Cadillac. „În partea superioară a farurilor sunt incluse şi elemente unice pentru iluminare diurnă, în formă de lance”.


La interior, luxul se îmbină cu tehnologia


cadillac converj 2Interiorul modelului Converj include dotări avansate şi elemente de lux în care se împletesc eficienţa şi grija pentru mediul înconjurător. Configuraţia interiorului modelului 2+2 este oferită într-o combinaţie contrastantă de piele întoarsă sintetică Winter White (inclusiv pentru partea superioară a panoului de instrumente) şi piele Midnight Black, cu accente de aluminiu şlefuit şi lemn. Toate materialele utilizate sunt regenerabile, cum ar fi lâna în amestec pentru mochetă, mătasea capitonajului plafonului, pielea obţinută din materiale post-industriale etc.

Postul de conducere cu tehnologie avansată sporeşte eficienţa şi reduce solicitarea bateriei. Dotările acestuia includ:
●        tehnologie nouă, organică cu LED-uri utilizată în cadrul panoului de instrumente reconfigurabil
●        sistem de navigaţie cu ecran tactil, sistem de climatizare, butoane de comandă pe consola centrală şi sisteme audio
●        sistem reglabil de iluminare ambientală cu neon în plafon
●        secvenţă unică de pornire cu simboluri de culoare albastră pe consolă
●        afişaje pe ecran pentru anumite caracteristici precum frânarea regenerativă, nivelul de încărcare a bateriei şi puterea motorului
●        înlocuirea oglinzii retrovizoare şi a celor exterioare cu camere video care afişează imagini din jurul autovehiculului pe un ecran amplasat în partea superioară a panoului de instrumente, pentru a oferi o imagine panoramică de ansamblu
●        aprindere prin acţionarea unui buton şi scaune faţă rabatabile electric



Vezi mai multe imagini in galeria foto



General Motors

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Abarth 695 Maserati Edition - sau cum arata un 500 la masculin
Cine a zis ca Fiat 500 e jucarie doar de fete? Cred ca intocmai contrar credintei populare, Fiat a facut tot posibilul sa demonstreze ca poporul se inseala... amarnic. [ continuare ... ]

  Audi prezinta noul SQ5 TDI
Cui nu ii place un crossover? Este mai practic decat un sedan, dar mai mic decat un SUV. Poti indesa o gramada de chestii in el, dar nu ai nevoie de inca doi prieteni [ continuare ... ]

  Un SCUBAru pe fundul lacului
De la o masina cazuta intr-un lac inghetat din Finlanda te-ai astepta la orice, numai sa porneasca la prima cheie nu. Dupa ce a zacut pe fundul lacului mai bine de trei [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum