Audi a lansat la Salonul Auto de la Frankfurt conceptul A4e, o masina pe care si-a aplicat in premiera programul de eficienta modulara. Acest prototip consuma numai 4,9 litri de combustibil la suta de kilometri, iar emisiile de CO2 sunt reduse la 129 g/100 km, adica sub limita care se va introduce in 2012.
Motorul TDI de 2.0 litri se prezinta intr-o noua forma: un sistem de injectie commonrail cu injectoare piezo, care alimenteaza cu o presiune de pana la 1.800 de bari, permitand astfel o atomizare foarte fina in camera de combustie. Acest lucru imbunatateste atat consumul, cat si finetea mersului. Puterea de 143 CP si cuplul maxim de 320 Nm fac din Audi A4e o masina performanta, sportiva si in acelasi timp economica.
Sistemul de emisii care face din noul TDI Audi cel mai "curat" diesel din lume va patrunde pe piata in 2008 ca optiune pentru noul Audi A4 3.0 TDI.
Transmisia cu care este echipat acest prototip are 6 trepte controlabile manual, avand o frictiune interna cu mult redusa. Proiectata special pentru cuplul mare al noului diesel, cutia de viteze se manevreaza usor si cu precizie. Indicatorul din sistemul de informare a soferului incurajeaza un stil de condus economic, indicand ce viteza e selectata si daca este recomandata o alta pentru conditiile respective.
Un intreg pachet de solutii inovative a fost implementat in acest prototip, multe dintre tehnologii urmand sa se regaseasca si in viitoarele serii Audi. Un exemplu este sistemul start/stop de recuperare a energiei. Acesta eficientizeaza functionarea motorului in felul urmator: atunci cand masina stationeaza, motorul este oprit. In momentul in care pedala de acceleratie este apasata, acesta porneste imediat, incalzindu-se suficient in timp ce soferul intra in viteza. Motorul porneste in putin peste doua zecimi de secunda, cu 60% mai rapid decat un motor conventional, si cu toate aceastea silentios.
In timpul decelerarii, energia cinetica este transformata in energie electrica utila, depozitata temporar intr-o baterie cu gel. La accelerare, bateria foloseste aceasta energie pentru a propulsa masina, economisind combustibilul.
Pentru sistemul de climatizare, Audi foloseste un circuit inovativ, bazat pe refrigeranti controlati termostatic, cu un transformator de caldura intern. Acest sistem automat de climatizare consuma cu 20% mai putin decat predecesorul sau.
Caroseria prototipului Audi A4e este caracterizata printr-o aerodinamica bine gandita. Jantele de aliaj de aluminiu, special concepute de producatorul german, invelite in anvelope 225/50 R17, imbunatatesc circulatia aerului de-a lungul rotilor si aripilor. Un tuning sportiv a redus cu 20 mm inaltimea masinii, scazand astfel rezistenta aerodinamica.
In final, performantele conceptului Audi A4e: viteza maxima de 215 km/h, timp de accelerare de la 0 la 100 km de 9,3 secunde, iar timpul de accelerare de la 80 la 120 km/h, in treapta a cincea de viteza, este de 8,7 secunde.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook