In ultima vreme revin in forta masinutele mici, rotunjimile clasice, forma de trabuc sau capota-cochilie, insa toate adapostind sub formele dulci-conservatoare maruntaie mult mai performante decat ale stramosilor carora le seamana atat de bine. Asa cum VW si-a reinventat broscuta si Fiat a reproiectat vechiul 500, Citroen arata lumii un clasic in varianta moderna: conceptul 2CV, o reinterpretare a masinii aparute in 1948.
Intruchipand trecutul vazut prin ochii prezentului, conceptul pe care il puteti admira in imagine promite o viitoare serie ce va tinti spre profitabilul sector al masinilor mici de familie, concurand cu renumitele MINI.
Greu de decis, in aceste cazuri de reinventare a modelelor clasice, este ce ramane si ce pleaca. Din 2CV au ramas capota si grijalul caracteristice, silueta si mai ales spiritul masinii. In schimb au plecat vechile geamuri si oglinzi, fiind inlocuite cu unele de forma mai moderna.
Interiorul are un look minimalist ca si cel al predecesorului, concentrat in jurul volanului mare si subtire. Vitezometrul si schimbatorul vor pastra un aspect retro, in ciuda performantelor deloc retro.
Noul 2CV a fost gandit ca o masina accesibila si vesela, pentru nostalgici care insa nu sunt certati cu tehnologia. Pentru ca "la pachet" cu noul 2CV vin un sistem de navigatie, conectivitate Bluetooth si alte gadgeturi. Sub cochilie probabil se gaseste o platforma asemanatoare cu cele de la modelul supermini C3 si hatchback-ul C4.
O alta promisiune pe care ne-o face simpaticul prototip este respectul pentru ecosistem: va fi construit din panouri de plastic care diminueaza masa si va avea un motor hibrid ce reduce consumul si emisiile.
Inca o bucurie pe care o ofera masinuta este gama larga de posibilitati de personalizare, o caracteristica ce a popularizat foarte mult alte modele, ca cele MINI sau Fiat 500. Omul va avea libertatea de a-si decora masinuta dupa chipul si asemanarea pe care le va dori: o gama larga de culori, pentru interior diverse materiale, tapiserii si nuante, acoperis de sticla si cate si mai cate.
Atatea promisiuni numai din cateva imagini eliberate de Citroen... Seria e insa departe, pentru ca nici prototipul in carne si oase (de masina, evident) nu va aparea pana prin 2009.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook