Insemnand in limba japoneza "flux", conceptul Nagare este proiectat ca o intruchipare a ideii de miscare, fluiditate, viteza. Designul sub forma de placinta cu branhii incearca sa mentina ideea de miscare chiar si atunci cand masina sta pe loc, ceea ce ar fi fost mai simplu si mai ieftin daca s-ar fi gandit sa lase pur si simplu motorul pornit.
Conceptul Nagare este un avatar al viitorului industriei auto, producatorii incercand sa arate lumii cum vor arata masinile anului 2020. Tendinta evidenta de aplatizare a masinilor arata clar ca producatorii auto sunt vizionari si in antropologie, ei prevazand ca omul va suferi schimbari radicale ale structurii osoase: el va deveni tot mai incapabil sa se mentina perpendicular pe sol, astfel explicandu-se de ce masinile viitorului devin si ele paralele cu linia orizontului - pentru ca trebuie adaptate la acest Homo Orisontalis al viitorului.
O alta idee sugerata de conceptul Nagare este aceea ca nici in era actuala, in care simtul practic si eficienta dicteaza, nu trebuie sa se piarda implicatia emotionala a condusului. Prin alte cuvinte, emotiile vor fi mari de fiecare data cand soferul isi va revedea masina si pentru o fractiune de secunda va avea impresia ca a fost calcata de tramvai si revizia il va costa o avere.
Producatorii declara ca pentru crearea acestui concept cercetarile nu au fost numai de natura tehnica, ci s-a cautat mult si in suflete, pentru a gasi formula ideala care sa surprinda in designul Nagare spiritul cat mai pur al miscarii.
Pana s-a ajuns la designul actual, au fost cercetate diverse forme si texturi ale miscarii in natura: nisipuri ravasite de vant, lava prelinsa pe versanti, miscari ale apei pe fundul oceanului. Astfel, complexitatea conceptului Nagare nu este data numai de design si dotari tehnice, ci si de interdisciplinaritatea sa: la geneza acestui model putem deduce ca au participat cohorte de tehnicieni, psihologi, maestri zen, arheologi, scafandri, alpinisti, si cate si mai cate.
Tehnic, Mazda Nagare frizeaza eficienta absoluta: forma aerodinamica, roti situate in capete pentru manevrabilitate, motor rotativ alimentat cu hidrogen, doua usi de lungime dubla, care, conform descrierilor din presa americana, se deschid ridicandu-se in lateral "ca aripile unui fluture". Interiorul cuprinde patru locuri, dintre care cel al soferului este situat in fata, central, iar celelalte trei in spate.
Intentia crearii acestui concept a fost aceea de a arata ca producatorii sunt cu adevarat pusi pe treaba si au in plan ca in urmatoarele decenii sa dea tuturor unitatilor proprii acest look. Imi tresalta inima de bucurie cand privesc cu ochii mintii viitorul: vom vedea la toate colturile de strada minunatele funduri de ocean cu aripi de fluture, asa cum bine au intuit producatorii Mazda ca ne doream cu totii.
Descris ca fiind o "sculptura pe roti", conceptul Nagare este nu numai intruchiparea ideii de miscare, ci si a zicalei noastre din mosi-stramosi, "beauty lies in the eyes of the beholder". In fond, si chifteaua in varf de bat din Piata Revolutiei tot sculptura se numeste.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook